Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc rond 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
binnenkort, eind maart, heb ik de mogelijkheid om een nieuwe (game) PC te kopen met een bedrag tot maximaal €700,-. Hier ga ik natuurlijk nog even goed voor zitten en met mijn vader bekijken wat hij, met zijn kennis, het beste vind. Nu heb ik zelf niet heel veel verstand van computer onderdelen, en was mijn vraag of jullie mij hiermee willen helpen. De website gamepc.nl leek mij wel handig en niet verkeerd, maar heb er toch wat negatieve reacties over gelezen die mij weer laat twijfelen aan ds betrouwbaar van de website qua garantie en prijs.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag games willen spelen met weinig lag. Dit hoeft niet perse met de beste game settings qua illustraties, die heb ik momenteel op mijn computer op het allerlaagst.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik zou graag spellen willen spelen als CS GO, Rocket league, Fortnite. Ik heb op gamepc een computer gezien van €599,- die ze 3 van de 5 sterren geven op Fortnite qua prestaties.

Als het zou kunnen, zal ik het heel fijn vinden om mijn CS GO, Rocket League te kunnen recorden, met OBS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 650, zal er grote verschil in de prestaties zitten als ik 50 euro meer moet betalen zal ik dat doen.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max. 700,- dit is incl. verzendkosten. Mijn vader kan zelf de onderdelen samenvoegen indien nodig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een monitor, toetsenbord en muis. Dit zijn zeker niet de duurste producten, maar ben er hartstikke tevreden mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een systeem die de prestaties levert die ik graag zou willen: de al genoemde games relatief soepel spelen met weinig frame lag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Het maakt mij niet uit wat het merk is, zolang het maar kwaliteit levert voor je geld.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door mij bijvoorbeeld websites aan te raden, tips te geven bij deze websites, onderdelen samenvoegen tot mijn budget, de computer hoeft er van mij niet uit te stralen qua uiterlijk op kosten van het budget. Ik wil graag goeie game prestaties voor het budget.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Verwijderd Deze bedoel je? :P
https://gamepc.nl/game-pc-kopen/amd-game-pc-info.html

Nee, gewoon nee. Dat kan zo veel beter. :N

Ten eerste moet je begrijpen dat de markt voor videokaarten ronduit bezopen is op het moment. Vrijwel alles is te duur en/of niet te krijgen. Nu is je budget ook nog eens krap waardoor ik het over een andere boeg zou gooien.

Vorige week kwamen de nieuwe Ryzen APU's uit met een toch vrij aardige GPU chip naast de CPU. Niet zo goed als een GTX1050/RX560, maar zeker niet slecht en een stuk goedkoper dan een losse CPU en GPU. Verder sloopt een R5 2400G een Athlon x4 950, en niet zo'n klein beetje ook. De R5 2400G is ook perfect in staat om games zoals Rocket League, Overwatch of Fortnite te spelen, al dat niet met lagere settings. CS:GO kan je spelen door een aardappel aan te sluiten op je scherm dus dat lukt ook wel. :+

Vervolgens zit je dan ook op het AM4 platform en kan je in de toekomst je CPU met redelijk gemak vervangen als dit nodig gaat zijn. Nu heb je in ieder geval een quadcore met SMT, en dat is in 2018 geen overbodige luxe meer. Vervolgens heb ik het systeem zo samengesteld dat je alles kan upgraden. Je kan er later 8GB RAM bijzetten en de voeding kan een leuke midrange GPU aan als je deze kan en wil kopen in de toekomst. Dan een mooie maar niet al te dure kast, simpel maar goed moederbord en veruit het belangrijkst een SSD. Je moet er alleen zelf nog W10 bijdoen en dan blijf je als het goed is nog onder de €650.

Een ding moet je wel weten. Deze CPU's zijn gloednieuw en werken niet zonder een bios update van je moederbord. Ik zou de boel dus bij Azerty bestellen en ze een bios update uit laten voeren. Even zoeken op hun website. Is niet duur, en dat scheelt heel wat gedoe. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 158,70€ 158,70
1ASRock A320M Pro4€ 65,15€ 65,15
1Seagate Barracuda, 1TB€ 41,70€ 41,70
1Fractal Design Focus G Grijs€ 48,90€ 48,90
1Crucial Ballistix BLT2C4G4D26AFTA€ 94,25€ 94,25
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,63€ 75,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,28

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:27:
@Verwijderd Deze bedoel je? :P
https://gamepc.nl/game-pc-kopen/amd-game-pc-info.html

Nee, gewoon nee. Dat kan zo veel beter. :N

Ten eerste moet je begrijpen dat de markt voor videokaarten ronduit bezopen is op het moment. Vrijwel alles is te duur en/of niet te krijgen. Nu is je budget ook nog eens krap waardoor ik het over een andere boeg zou gooien.

Vorige week kwamen de nieuwe Ryzen APU's uit met een toch vrij aardige GPU chip naast de CPU. Niet zo goed als een GTX1050/RX560, maar zeker niet slecht en een stuk goedkoper dan een losse CPU en GPU. Verder sloopt een R5 2400G een Athlon x4 950, en niet zo'n klein beetje ook. De R5 2400G is ook perfect in staat om games zoals Rocket League, Overwatch of Fortnite te spelen, al dat niet met lagere settings. CS:GO kan je spelen door een aardappel aan te sluiten op je scherm dus dat lukt ook wel. :+

Vervolgens zit je dan ook op het AM4 platform en kan je in de toekomst je CPU met redelijk gemak vervangen als dit nodig gaat zijn. Nu heb je in ieder geval een quadcore met SMT, en dat is in 2018 geen overbodige luxe meer. Vervolgens heb ik het systeem zo samengesteld dat je alles kan upgraden. Je kan er later 8GB RAM bijzetten en de voeding kan een leuke midrange GPU aan als je deze kan en wil kopen in de toekomst. Dan een mooie maar niet al te dure kast, simpel maar goed moederbord en veruit het belangrijkst een SSD. Je moet er alleen zelf nog W10 bijdoen en dan blijf je als het goed is nog onder de €650.

Een ding moet je wel weten. Deze CPU's zijn gloednieuw en werken niet zonder een bios update van je moederbord. Ik zou de boel dus bij Azerty bestellen en ze een bios update uit laten voeren. Even zoeken op hun website. Is niet duur, en dat scheelt heel wat gedoe. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 158,70€ 158,70
1ASRock A320M Pro4€ 65,15€ 65,15
1Seagate Barracuda, 1TB€ 41,70€ 41,70
1Fractal Design Focus G Grijs€ 48,90€ 48,90
1Crucial Ballistix BLT2C4G4D26AFTA€ 94,25€ 94,25
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,63€ 75,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,28
Dankjewel voor je reactie dat waardeer ik echt!

• snixxxxxx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 137,50€ 137,50
1MSI B350M Bazooka€ 79,79€ 79,79
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G€ 211,90€ 211,90
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 37,35€ 37,35
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 105,-€ 105,-
1Corsair CX450M€ 47,-€ 47,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 702,04

Zoiets?, Hier mee kan je al je spellen op 1080p op ultra spelen als je dat wilt, voorderest kan je hier ook nog wel wat jaartjes mee uithouden.

Edit: Gaat iets over je budget heen maar zou de ryzen 5 1400 vervangen voor de ryzen 5 2400g.

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 21:03
*knip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 18-02-2018 13:10 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
@snixxxxxx Als je de MX300 door een MX500 vervangt haal je het budget. Weet niet of je het met de 2400G nog steeds haalt.

Goedkoopste 1050Ti uitzoeken en wellicht kijken naar een jonge tweedehandse in de Vraag en Aanbod sectie van Tweakers.
Zag er laatst een voor 150. Die is verkocht. Deze dan V&A aangeboden: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G

[ Voor 29% gewijzigd door youridv1 op 19-02-2018 18:29 ]

Pagina: 1