Kapersky Secure Conection

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zonet heb ik mijn abonnement verlengd voor Kaspersky Antivirus.
Nieuw onderdeel daarvan (althans nieuw voor mij) is Kapersky Secure Conection), dat ik naar keuze in- of uit kan schakelen. Prima, dacht ik, maar de verbinding naar welke website dan ook wordt bij inschakelen ervan nogal traag. Is dat ook de ervaring van anderen die Kaspersky gebruiken?
.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medal
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 16:37
Kaspersky Secure Connection is een VPN service, het is gebruikelijk dat dit trager is dan je normale verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Oké, dan ligt het dus niet aan mijn instellingen. Ik vind het eerlijk gezegd nogal irritant die stroperige traagheid. Mijn vraag is dan ook of dit wel echt beduidende toegevoegde waarde heeft naast de hoofdfunctie virusdetectie, of is die maar gering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Als je niets bijzonders doet heeft een VPN in mijn ogen weinig toegevoegde waarde.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Techneut schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:39:
Mijn vraag is dan ook of dit wel echt beduidende toegevoegde waarde heeft naast de hoofdfunctie virusdetectie, of is die maar gering?
Je koopt een pakket, installeert en activeert dat maar je hebt niet precies een idee wat je gekocht hebt en wat het kan?

Voor zover de traagheid; alle internetverkeer wat jij wil doen, loopt via secure servers van Kaspersky. Door geo-redundancy is er een grote kans dat je verbindt met de laagste latency maar die garantie is niet gegeven. Daarna wordt al je verkeer gescand en/of geanalyseerd alvorens terug te sturen naar jouw PC.

Is het secure? Geen idee want Kaspersky geeft hier geen openheid over. Is het raadzaam? Geen idee want Kaspersky geeft hier geen openheid over.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Techneut schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:39:
Oké, dan ligt het dus niet aan mijn instellingen. Ik vind het eerlijk gezegd nogal irritant die stroperige traagheid. Mijn vraag is dan ook of dit wel echt beduidende toegevoegde waarde heeft naast de hoofdfunctie virusdetectie, of is die maar gering?
Met respect: wat zijn je concrete vragen na [google=Kaspersky Secure Connection] en [google=VPN]? De hoofdfuncties lijken me dan duidelijk.

Zie verder ook @MAX3400.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Hoezo concrete vraag? Ik dacht dat dit wel duidelijk was. Ik was benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers van Kaspersky antivirus. Ik gebruik Kaspersky al jaren, maar deze toevoeging Secure Conection kreeg ik voor het eerst. Natuurlijk begreep ik wat ik hiermee in huis haalde, alleen was die stroperige traagheid nogal teleurstellend.

Inmiddels ben ik wel wat wijzer geworden. Kaspersky zelf geeft met name wifi verbindingen aan. Die gebruiken we echter niet, alles is hier met elkaar verbonden d.m.v. kabels. Verder zou het volgens een van de reacties weinig waarde toevoegen zo lang je geen bijzondere (lees gevaarlijke) dingen doet. Die doen we nooit, we doen niet aan spelletjes e.d. en de kinderen die dat destijds wel deden zijn allang de deur uit. Voor me zelf kom ik dan ook tot het oordeel dat ik bij normaal gebruik (voor ons dus eigenlijk vrijwel altijd) de functie wel zonder risico kan uitschakelen. Kortom, ik ben benieuwd naar de ervaringen van medegebruikers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Denk dat het met name interessant is wanneer je een publieke hotspot gebruikt. Door alles via de VPN van Kaspersky te tunnelen, is het 'gegarandeerd' beschermd en veilig. In die zin niet anders dan de vele andere commercieel beschikbare VPN diensten, maar dan verpakt in een subscription model met je antivirus etc.

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 17-02-2018 12:33 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meg schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:46:
Als je niets bijzonders doet heeft een VPN in mijn ogen weinig toegevoegde waarde.
Voor sommige een veilig gevoel, net als Kaspersky kopen terwijl oa MS Sec. al voldoet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1