Epson 740 Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:05

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn epson stylus color 740. Ik heb zojuist het zwarte inktpatroon vervangen, en nu print hij dus helemaal geen zwart meer. Ik had dit al eens eerder gehad, en toen heb ik dit opgelost met "head cleaning" in het epson menu. Nu werkt dit dus niet. ;(

Weet iemand wat dit kan zijn :?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Domme vraag misschien maar heb je dat plastic plakbandje van de cardridge afgehaald :?
En heeft ie na het vervangen nog zijn koppen schoon zitten maken of niet :? :)

Eeuwige n00b

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
ja, dat plastic bandje heb ik eraf gehaald.

en de koppen ging die gelijk schoonmaken ja.

Alles ging gewoon zoals altijd.

behalve het printen

Verwijderd

Ten eerste moet je even checken of er geen rode lampjes branden. Daarna even een false cartridge swap uitvoeren. ie. kap omhoog, aantal seconden op de papier doorvoer knop totdat koppen naar links staan. Daarna klepje open doen en dan cartridge even optillen en weer plaatsen en daarna weer op de papierdoorvoer knop duwen.

Als dit niet helpt even een powerclean uitvoeren. Dat is in een textverwerker 20 regeltjes zwart typen. uitprinten en daarna 3 secs op de inkttoets duwen. Dit proces 5* herhalen...

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
dat eerste heb ik al een keer gedaan

dat tweede ga ik ff proberen

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Nu is de kleuren inkt ineens op

en die zat net nog half vol?????

Verwijderd

Dat krijg je als je een false cartridge swap doe. Is de statusmonitor die dat aangeeft. Is enkel indicatief... Wanneer het rode lapmej van de inkt op je printer knippert is de inkt bijna op en wanneer die aan is helemaal.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Nu geeft de status monitor zelfs allebei vol aan???

:? Vaaag

Verwijderd

Als je problemen blijft hebben bel dan met de Epson Helpdesk: 043-35155752 Of mag ik dat hier niet plaatsen?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb ook zo'n Epson 740 en ik ben nog nooit een printer tegengekomen die zoveel gezeik oplevert.

* Printer stopt halverwege pagina met printen, printjob cancellen duurt 10 minuten (Win2k probleem?)
* Printer eet z'n eigen papier op na printen (duidelijk design fout, het mag niet gebeuren dat papier terug kan vallen)
* Catridges zijn leeg maar dan plotseling weer vol volgens status proggie
* Je mag geen cartridges verwisselen als hij niet zelf denkt dat ze leeg zijn (dit moet dus geforceerd worden door hardhandig de printkop te blokkeren voordat deze terug in ruststand beweegt (waar hij onbereikbaar is))
* Pakt soms meerdere vellen
* Lekt soms inkt
enz.

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Op zaterdag 14 juli 2001 07:22 schreef Femme het volgende:
Ik heb ook zo'n Epson 740 en ik ben nog nooit een printer tegengekomen die zoveel gezeik oplevert.

* Printer stopt halverwege pagina met printen, printjob cancellen duurt 10 minuten (Win2k probleem?)
>> Is bij mij gelukkig nog nooit gebeurd

* Printer eet z'n eigen papier op na printen (duidelijk design fout, het mag niet gebeuren dat papier terug kan vallen)
>> Huhh? Invoer zit aan de achterkant, uitvoer aan de voorkant....Hoe krijg je het voor elkaar!

* Catridges zijn leeg maar dan plotseling weer vol volgens status proggie
>> Tja, typisch geval van een goedkoop statusproggie. Hij checked waarschijnlijk gewoon hoevaak ermee geprint wordt, niet hoeveel. Zodra je een catridge eruit en erin stopt, denkt ie meteen dat het een nieuwe is.

* Je mag geen cartridges verwisselen als hij niet zelf denkt dat ze leeg zijn (dit moet dus geforceerd worden door hardhandig de printkop te blokkeren voordat deze terug in ruststand beweegt (waar hij onbereikbaar is))
>> Dat is dus wel mogelijk. Doe de klep maar eens open en duw >3 sec. op de papierdoorvoerknop (RTFM)

* Pakt soms meerdere vellen
>> Gebruik je wel 't juiste papier? OK, een beetje een slap argument.

* Lekt soms inkt
>> Mee eens!

enz.
>> Gebruikt t****g veel inkt tijdens schoonmaak.
>> Maakt op de klipklap zichzelf schoon
>> Opstarten duurt 1 minuut vanwege schoonmaak

Maar als hij print......wat een kwaliteit ;)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

>> Huhh? Invoer zit aan de achterkant, uitvoer aan de voorkant....Hoe krijg je het voor elkaar!
Papier komt uit printer maar op een of andere manier pakt de printer het dan weer terug (dat dingetje binnen in draait) -> papier verkreukelt. Dit is vooral leuk als je net op fotopapier aan het printen bent.

Verwijderd

Ik heb al te beste ervaringen met Epson printers....de volgende wordt gewoon weer een HP of Lexmark.

Verwijderd

Heb al 2 jaar die epson 740, en nog nooit problemen gehad!!, watervast printen, 100'en vellen, geen probleem.
Ech goeie printer vind ik.
Vreemd dat jullie wel problemen hebben.
Misschien moet je hem meer vertroetelen ;)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Hele grote kans, dat je net als ik, een cartridge hebt gekocht op een bijv. pc.beurs voor een lage prijs, en blijkt dat ie leeg is, helemaal verdroogd.
Dan doet ie ook helemaal niets, probeer hem eens te wegen op een grammenschaal of een briefweger, en kijk dan hoeveel de lege weegt.
meestal is het 40 of 21 ml inkt wat er in zit.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
volgens mij niet.

hij weegt zwaarder dan degene die ik eruit gehaald heb. En als ik hem eruithaal lekt hij ook inkt

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
heb ook een 740 gehad en daarin "goedkope" inktpatronen gebruikt. Na +/- 1,5 jaar zaten mijn koppen verstopt

1 keer met dubro en andere zooi schoon gemaakt maar de tweede keer zaten ze echt dicht dus heb nu maar een laser

grote kans dat jouw koppen ook verstopt zitten
Pagina: 1