Ik heb vandaag een nieuw toestel gekregen: de vkworld t2plus. Ik heb dit toestel gekocht omdat ik blind ben en graag een toestel met fysiek keypad wilde. Alles werkt geweldig, navigeren door het toestel gaat goed. Maar 1 ding lukt niet: typen. Ik krijg enkel cijfers(dit toestel heeft een keypad met 0-9 * en #) en dat is ook precies het enige wat ik krijg. Hoe kan je dit wijzigen in android, zodat je ook letters op een fysiek keypad kan typen?
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 17-02-2018 07:40)
Ik heb een youtube-video gevonden die dit beschrijft (denk ik) maar ik kan me voorstellen dat je daar niet zoveel aan hebt, dus ik zal het even uitschrijven.
Ga naar de settings.
Ga naar language & input.
Ga naar Smart T9IME.
Daar kun je de Default Input Mode selecteren. Deze zal bij jou nu op Number staan.
Hierna beschrijft de video nog het instellen van het standaardkeyboard onder settings, language & input, current keyboard. Maar ik weet niet of dit voor jou relevant is. Let me know.
En later in de video zie ik ook hoe hij wisselt tussen tekst en cijfers. Als er geen 'autotype' woord is, kun je met de navigatieknop naar rechts de 3e optie kiezen. Daar kun je schakelen tussen de taal, Abc en 123. Misschien dat dit duidelijker in de handleiding te vinden is want ik moet zeggen dat ik me nu realiseer dat ik echt geen idee heb hoe je dit zou moeten 'zien' als je blind bent.
Ga naar de settings.
Ga naar Smart T9IME.
Daar kun je de Default Input Mode selecteren. Deze zal bij jou nu op Number staan.
Hierna beschrijft de video nog het instellen van het standaardkeyboard onder settings, language & input, current keyboard. Maar ik weet niet of dit voor jou relevant is. Let me know.
En later in de video zie ik ook hoe hij wisselt tussen tekst en cijfers. Als er geen 'autotype' woord is, kun je met de navigatieknop naar rechts de 3e optie kiezen. Daar kun je schakelen tussen de taal, Abc en 123. Misschien dat dit duidelijker in de handleiding te vinden is want ik moet zeggen dat ik me nu realiseer dat ik echt geen idee heb hoe je dit zou moeten 'zien' als je blind bent.
[ Voor 26% gewijzigd door The Wizard op 16-02-2018 19:13 . Reden: Samenvoegen op verzoek ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Alle reacties
Ik heb een youtube-video gevonden die dit beschrijft (denk ik) maar ik kan me voorstellen dat je daar niet zoveel aan hebt, dus ik zal het even uitschrijven.
Ga naar de settings.
Ga naar Smart T9IME.
Ga naar de settings.
Ga naar Smart T9IME.
[ Voor 26% gewijzigd door The Wizard op 16-02-2018 19:13 . Reden: Samenvoegen op verzoek ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@Room42: bedankt voor de tip. Helaas werkt het niet. Zelfs als ik de input mode default op letters zet, blijf ik cijfers krijgen.
aan iedereen: ik heb nog een probleem met dit toestel. als talkback aanstaat(de toegankelijkheidsservice van android) schakelt die elke keer wer it als het toestel een minuut of 10 vergrendeld is. ik kan het dan niet weer inschakelen zonder hulp van een ziende(de optie om talkback met de 2 volumeknoppen tegelijk ingedrukt an te zetten werkt ook niet en is ook niet inschakelbaar). Wat kan de rede zijn dat dezee telefoon apps sluit zodra hij vergrendeld dis?
aan iedereen: ik heb nog een probleem met dit toestel. als talkback aanstaat(de toegankelijkheidsservice van android) schakelt die elke keer wer it als het toestel een minuut of 10 vergrendeld is. ik kan het dan niet weer inschakelen zonder hulp van een ziende(de optie om talkback met de 2 volumeknoppen tegelijk ingedrukt an te zetten werkt ook niet en is ook niet inschakelbaar). Wat kan de rede zijn dat dezee telefoon apps sluit zodra hij vergrendeld dis?
Heb je die optie om tijdens het typen van modus te wisselen gevonden?
Het uitschakelen van apps heeft meestal met geheugengebruik te maken. Of misschien doze mode of battery optimization. Je kunt bij de settings, battery, battery optimisation per app instellen of die geoptimaliseerd moet worden. Dat zou ik voor Talkback dan uitschakelen.
Welke Android-versie draai je trouwens?
Het uitschakelen van apps heeft meestal met geheugengebruik te maken. Of misschien doze mode of battery optimization. Je kunt bij de settings, battery, battery optimisation per app instellen of die geoptimaliseerd moet worden. Dat zou ik voor Talkback dan uitschakelen.
Welke Android-versie draai je trouwens?
@Room42: nee die optie kon ik niet vinden. Maar mijn ziende partner wel, het is nu gelukt. bedankt.
Instellinen voor talkback ook gewijzigd, zien of die nu ook aanblijft.
Instellinen voor talkback ook gewijzigd, zien of die nu ook aanblijft.
@Room42: talkback blijft nu ok gewoon aan. Heel erg bedankt voor je hulp. Ik begon even te twijfelen of de telefoon waar ik 6 maanen op heb gewacht(productieproces van dit model was nogal vertraagd in china) wel zo geschikt was voor blinden als ik dacht, maar gelukkig blijkt dat wel het geval. Nu kan eindelijk mijn 10 jaar oude nokia 6120(symbian) in de kast gaan uitrusten van 10 jaaar trouwe dienst.
@Room42: ik denk eerder dat het een fout van de chinese developers is die de rom hebben samengesteld, heb dit ngo nooit zien gebeuren bij andere android-telefoons. Chinese fabrikanten(zeker de wat onbekendere die met mediatek processors werken) hebben in het verleden vaak de neiging gehad totala niet te letten op toegankeljkheid voor blinden. Libraries die talkbakc nodig had om te functioneren werden weggelaten, of de toegankelijkehdisopties waren helemala niet meer aanwezig. De fotu in deze telefoon valt dus in verhoudign nog mee, want talkback werkt verder vlekkeloos.
Pagina: 1