Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

high end game PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
No Component Component High End PC #
1 Case Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition - Fulltowermodel
2 Moederbord Asus Z10PE - D19 WS, 2011-3 1
3 processor Intel Core i7-6950X 1
4 Videokaart Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G 2
5 Opslag SSD EVO 850 2TB 1
6 Cooling Corsair Hydro H100i 2
7 RAM geheugen Corsair Dominator Platinum CMD128GX4M8A2400C14 1
8 Voeding (UPS) Corsair AX1600i 1
9 SSD Samsung 256GB SSD Raid 0 1
10 OS Windows 8.1 1

Bovengenoemde configuratie heb ik bedacht als fase 1 voor een high end game PC. In fase 2 (als ik weer gespaard heb) zou ik dan willen upgraden met een extra CPU, Uitbreiding RAM, 2 extra videokaarten (ook in SLI) en een extra voeding. Graag verneem ik jullie reactie of dit zo gaat werken en of er betere alternatieven zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Alle reacties

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
in 2015 kon je de vragenlijst invullen die hier hoort. Dan kan je dat nu vast ook.

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-11 10:53
extra voeding en 3 kaarten in sli met 2 cpu's

volgens mij heb jij niet echt door wat je aan het doen bent

Verwijderd

Topicstarter
Met dit nieuwe system wil ik gave games gaan spelen op 4K.

Bedoeling is om met deze basis in ieder geval de komende vijf jaar uit de voeten te kunnen; vandaar de eis om te kunnen upgraden met twee extra videokaarten in SLI (dus uiteindelijk 2x2 1080’s in SLI.

Budget voor fase 1 (getoonde configuratie) is 6.500 euro. Voor de upgrade (met 2 extra 1080’s, uitbreiding naar 256Gb RAM en een extra voeding heb ik 5.500 begroot.

Voorlopig lijkt me overklokken niet nodig, maar wellicht later is dit wel aan de orde?
En ja, ik ga graag voor het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen genoemd budget.

Graag jullie reactie!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Dit is behoorlijk overkill, zelfs voor gamen op 4K.... en niet zo'n beetje ook.
Veel games hebben niet eens support voor SLI setup van 2 kaarten laat staan 4 en ik betwijfel ook ten zeerste of games op korte termijn 2 CPU's kunnen aanspreken. Ook 256GB ram is zeer excessief voor alleen gamen.

Het is meer een configuratie om benchmark records te breken zoals 3Dmark, Unigine Heaven en bij renderen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Don't feed the troll...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Als je je geld nu iets meer in de zak houdt heb je later meer geld voor upgrades.

Ik zou dan ook eerder voor een Intel Core i9-7900X (Boxed) (10-core) voor 900 euro of een AMD Ryzen Threadripper 1950X voor 933 euro gaan (16-core). Dan heb je net een wat modernere architectuur.

Verder, en ik weet niet of dat nu nog zo is, kreeg je vroeger met zulke grote hoeveelheden geheugen dat ECC echt een must was omdat er anders veel te vaak "bitjes omvallen". Je bent dan dus met 16GB of 32GB beter uit. En voor gamen is 32GB sowieso meer dan genoeg.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
De x series i9 zijn voor gamen zelfs minder snel dan een normale i7 7700k of 8700k. Dus zonde van het geld.

Buiten dat slaat de build sowieso nergens op maar dat is gewoon de troll factor.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Zet je build dan ook in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.