[Frontpage Poll] Kleuren van gekozen optie ipv populairste

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Als je op de frontpage op de poll stemt, dan krijg je daarna direct mooie balkjes te zien wat de rest van Tweakers gekozen heeft.
Van deze balkjes is de meest populaire optie cyaan gekleurd.
Mij lijkt dit verwarrend, toen ik dit zag dacht ik dat de kleur werd aangegeven op de optie waar ik op heb gestemd, en dat ik dus misgeklikt moest hebben of iets dergelijks.
Na incognito nog een keer te stemmen merkte ik dat weer de grootste optie gekleurd was, en dat het dus ander gedrag was dan ik had verwacht.
Ik weet niet of alleen ik het ben die zulke verwachtingen heeft bij een poll, maar volgens mij is het op veel platformen gebruikelijk om de gekozen optie te markeren.
Verder lijkt het me niet echt nodig om bij een poll de populairste optie extra te laten opvallen, want deze staat al bovenaan en heeft de grootste balk.

Dus in het kort is mijn feature request: Stoppen met het kleuren van de meest populairste optie van een frontpage poll.

Met een subrequest of vervangende request om de door de gebruiker gekozen optie te markeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb ook altijd verwacht mijn keuze te zien ipv de populairste. Als je later nog eens kijkt en bent vergeten wat je ook alweer had gekozen, weet je het alsnog niet door naar de resultaten te kijken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Eens, ik vind dit ook verwarrend. Visueel aangeven wat de populairste optie én je eigen optie weergeven lijkt me geen grote uitdaging. Twee verschillende kleuren i.c.m. title attribute lijkt me prima.

P.S. @Flamesz, je maakt je teksten lekkerder leesbaar door niet elke zin op een nieuwe regel te plaatsen.