Mijn vraag
Ik heb mijn beamer via een vrij lange (15 meter) HDMI kabel aangesloten op mijn pc. 99,9% van de tijd werkt dit perfect. Maar af en toe valt plotseling het beeld weg. De beamer gaat even op zwart en pakt daarna meteen het beeld weer op, maar hierdoor mis je dus heel af en toe een paar seconden van de film. Vrij vervelend.
Nu denk ik dat dit komt doordat de kabel net te lang is, en het signaal dus heel even wegvalt.
Ik ben nu dus op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik heb gekeken naar de verschillende mogelijkheden van het verlengen van de HDMI kabel, maar voordat ik iets ga aanschaffen zou ik graag iemand met ervaring vragen of dit iets gaat helpen, of dat ik het ergens anders moet zoeken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De kabel is een (goedkope) HDMI 15 Meter met Ethernet - CABLE-5503-15
Aan de ene kant mijn pc, waar de HDMI kabel op mijn moederbord is aangesloten, dus niet de videokaart.
En aan de andere kant de beamer.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn beamer via een vrij lange (15 meter) HDMI kabel aangesloten op mijn pc. 99,9% van de tijd werkt dit perfect. Maar af en toe valt plotseling het beeld weg. De beamer gaat even op zwart en pakt daarna meteen het beeld weer op, maar hierdoor mis je dus heel af en toe een paar seconden van de film. Vrij vervelend.
Nu denk ik dat dit komt doordat de kabel net te lang is, en het signaal dus heel even wegvalt.
Ik ben nu dus op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik heb gekeken naar de verschillende mogelijkheden van het verlengen van de HDMI kabel, maar voordat ik iets ga aanschaffen zou ik graag iemand met ervaring vragen of dit iets gaat helpen, of dat ik het ergens anders moet zoeken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De kabel is een (goedkope) HDMI 15 Meter met Ethernet - CABLE-5503-15
Aan de ene kant mijn pc, waar de HDMI kabel op mijn moederbord is aangesloten, dus niet de videokaart.
En aan de andere kant de beamer.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Een passieve HDMI versterker. Dit lijkt een goedkope oplossing, maar ik lees ook dat dit soms juist averechts, of in ieder geval niet beter, kan werken
- Een actieve HDMI versterker. Dit is denk ik de nettere oplossing op versterker gebied, en vermoedelijk kan ik hier de eerste de beste van Bol.com of zo vandaan pakken?
- HDMI naar Ethernet. Dit lijkt ook een aardige en vrij goedkope oplossing, maar ik zie hier door de bomen het bos haast niet meer. Aliexpress biedt zoveel verschillende mogelijkheden, dat ik niet meer zeker weet of dit echt gaat werken, en of de goedkope goed presteren...
- Draadloos. Dat is me te duur.