[Win 10] Wat houdt de 'Niets' optie in bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurrijnP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-06 18:33
Probleem:
Ik heb een lege SSD waar ik Windows 10 op wil installeren ipv de huidige HDD.
Als ik Windows 10 wil installeren kan ik alleen voor de optie 'Niets' kiezen in de zin van bestanden en instellingen die bewaard worden. Ik weet alleen niet wat er dan eventueel wordt verwijderd.

Nu heb ik 2 vragen:
Wat wordt er precies verwijderd? en worden alleen bestanden en instellingen op de partitie (C) met Windows erop verwijderd? of ook van de andere partitie (D).

Hardware info:
Ik heb een lege SSD waar ik Windows 10 op wil installeren.
Op het moment heb ik een 500 GB harde schijf die in 2 partitie's is verdeeld (146 GB & 318 GB). Op de C-schijf (146 GB) staat Windows geïnstalleerd.
D-Schijf (318 GB) is voor persoonlijke bestanden, games etc.

Ik kom met de hulp van Microsoft niet veel verder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

- Zie reactie hieronder.

[ Voor 88% gewijzigd door Meg op 16-02-2018 13:46 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Voor de zekerheid de HDD loskoppelen en alleen de SSD erin laten.
Windows installeren en na installatie de HDD weer aansluiten.
En dan in de BIOS de SSD als boot device selecteren.
Is het meest veilige.

[ Voor 15% gewijzigd door WeHoDo op 16-02-2018 13:46 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt niets verwijderd als je voor Niets kiest. De installer maakt een Windows.old map en plaatst daar je huidige installatie in (en je user mappen, program files), die je op je Windows partitie hebt staan.

Er wordt verder niets aan je parties gewijzigd.

Je krijgt na het installeren dus nieuwe profielmappen, program files en Windows directory. Hierbij wordt er niets uit je oude installatie overgezet.

De andere opties doen feitelijk exact hetzelfde alleen gaan die je user instellingen en je applicaties terugzetten tijdens de nieuwe installatie. Je hebt dan alleen een Windows.old map met de "vorige" windows installatie.

Enkel wanneer je de Windows installatie download en die op een bootable USB stick zet en dán kiest om alle parties te verwijderen (dit moet je zelf handmatig doen) zal je al je data kwijtraken.

In jouw geval, @JurrijnP, zal ik idd eerst je HDD ontkoppelen want zoals @_Dune_ aangeeft krijg je dan geen systeembestanden op je HDD.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is verstandig, zeker als er op de HDD nog een Windows installatie (systeem partitie(s)) staat om de HDD af te koppelen als je Windows opnieuw gaat installeren op een SSD. Wanneer je dit namelijk niet doet kan het zijn dat de nieuwe installatie gebruik gaat maken van de systeem partities die op de HDD staat en dat wil je niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/