nieuwe videokaart kopen budget 400 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisvantiel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Hallo

Ik heb een paar jaar geleden een pc in elkaar gezet met behulp van het forum op tweakers.

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart.
Mijn pc bestaat uit:

processor :Intel Core i5 4570 Boxed
moederbord: ASRock B85 Pro4
videokaart:Gigabyte GV-N960G1 GAMING-4GD
behuizing:Raijintek Arcadia
geheuge intern 8gb:Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
voeding:Antec VPF Series 550W
solid state drive:Samsung 850 EVO 250GB
interne harde schijf:WD Blue WD10EZEX, 1TB
monitor: LG 34UM58-P - Ultrawide IPS Monitor

Mijn huidige videokaart doet het prima alleen ik kan alle nieuwe games alleen maar op medium settings spelen omdat de framerate voor mij anders niet hoog genoeg is op mijn monitor.

Met mijn nieuwe video kaart verwacht ik spellen zoals battlefield, far cry 5 en call of duty black ops 3 en andere spellen in de toekomst op ultra of high goed te kunnen spelen (rond de 60/80 fps) en in de toekomst misschien een monitor te kopen met een resolutie van 3440 x 1440.

Dit is mijn ideaal beeld en is waarschijnlijk niet haalbaar met mijn budget.

Mijn budget is met het verkopen van mijn oude video kaart dat hoop ik rond de 170,00 euro oplevert (als dat reëel is?), daar komt 230 bij.
Rond de 400 euro. Maar als het beter is om gelijk een nog duurdere te kopen die meer toekomstbestendig is sta ik daar ook voor open.

Ik heb rond gekeken en kwam op de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G en ik vroeg me af of dit de juiste keuze is en of ik deze gelijk in mijn pc kan zetten of dat mijn moederbord of voeding niet goed genoeg is.

Iemand tips of informatie? Alvast bedankt voor het lezen groetjes Joris

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
een 1060 is wel beter dan een 960. Maar door de huidige prijzen is het niet slim om die stap nu te maken. (de 1060 6GB is van onder de €300 naar richting de €400 gegaan de afgelopen 2 maanden)

Een 1060 kan op 1080p wel alles prima draaien op high/ultra maar 1440 gaat dat niet meer lukken.

Mijn advies is om voorlopig alles nog even op medium te spelen en volgend jaar een kaart uit de dan nieuwe generatie te kopen en hopen dat de prijzen dan iets gezakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Philip Ross schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:07:
een 1060 is wel beter dan een 960. Maar door de huidige prijzen is het niet slim om die stap nu te maken. (de 1060 6GB is van onder de €300 naar richting de €400 gegaan de afgelopen 2 maanden)

Een 1060 kan op 1080p wel alles prima draaien op high/ultra maar 1440 gaat dat niet meer lukken.

Mijn advies is om voorlopig alles nog even op medium te spelen en volgend jaar een kaart uit de dan nieuwe generatie te kopen en hopen dat de prijzen dan iets gezakt zijn.
Wat hij zegt. De videokaart markt is op het moment dermate krankzinnig dat je beter even kan wachten. Een 960 kan nog heel leuk mee. Of je moet gaan kijken naar dealtjes. Soms komen er bij webshops een goedkope kaart langs.

Ik heb in december een nieuwe RX580 gekocht voor onder de 300 euro. Als ik de prijs nu bekijk is deze over de 600. Ik heb deze kaart toen wel op de kop getikt door razendsnel te reageren toen deze in pricewatch terecht kwam. Lukt niet altijd maar dan annuleer je jouw bestelling na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisvantiel
hoelang is het wachten denken jullie tot ik er een kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Een 1060 is inderdaad niet meer voldoende als je denkt over te stappen naar 1440p, voor 1080p is het wel voldoende. De vraagprijs van 400 is mijn inziens echter te hoog. In April schijnt NVIDIA de Ampere GPU te presenteren, de verwachting is dan dat de prijzen van de bestaande aanbod iets zullen gaan zakken. Intussen kan je misschien je 960 proberen over te clocken om iets meer performance uit te persen, verwacht echter daar geen wonderen van maar 5~10% zou moeten lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Jorisvantiel schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:58:
hoelang is het wachten denken jullie tot ik er een kan kopen?
Waarschijnlijk tot een maand of 2 na de neiuwe generatie release (die in april zou moeten zijn) maar het is heel moeilijk in te schatten.

Stel dat de bitcoin morgen crashed en alle miners hun GPU's van de hand gaan doen kan je misschien morgen een goedkope 1070 krijgen. Maar als de coins alleen maar stijgen en de volgende generatie is ook goed geschikt om te minen kunnen de prijzen rustig nog een jaar zo hoog blijven.

Als je echt naar 1440 wil upgraden dan moet je of nu een 1080/1080ti gaan kopen of gewoon wachten op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisvantiel
hmm dank
moet ik mijn vraag over 2 maanden nog een keer plaatsen want ik heb echt geen idee welke ik zou moeten hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Nu online
Jorisvantiel schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:33:
hmm dank
moet ik mijn vraag over 2 maanden nog een keer plaatsen want ik heb echt geen idee welke ik zou moeten hebben dan
hou het nieuws een beetje in de gaten. Het staat zeker groot op de frontpage van tweakers als er nieuwe videokaarten uitkomen en waarschijnlijk ook een review met bijbehorende benchmarks en daar kan je waarschijnlijk al in zien wat je nodig gaat hebben. Kom je er dan nog niet uit kan je het altijd vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisvantiel
top zal ik waarschijnlijk een nieuw moederbord of voeding moeten kopen of is wat ik nu heb voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Jorisvantiel schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:47:
top zal ik waarschijnlijk een nieuw moederbord of voeding moeten kopen of is wat ik nu heb voldoende?
Het zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jorisvantiel schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:33:
hmm dank
Het is makkelijk uit te zoeken welke de beste koop is. Kijk welke kaarten binnen je budget vallen en zoek wat benchmarks op om te zien welke het snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 03:36
Ik zou voor het spelen van spellen ook van 8 naar 16 Gb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
chemist13 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:56:
Ik zou voor het spelen van spellen ook van 8 naar 16 Gb gaan.
Valt reuze mee. Geen enkel spel wat ik speel heeft op dit moment meer dan 8GB totaal nodig. Er zit 16GB in de PC, maar ik zie het gebruik zo goed als nooit boven de 7GB komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
Ik zat ook meer aan futureproof te denken, maar geheugen prijzen zijn nu belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
chemist13 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:04:
Ik zat ook meer aan futureproof te denken, maar geheugen prijzen zijn nu belachelijk hoog.
Als het nodig is gewoon doen natuurlijk. Maar nu iets kopen voor de toekomst is zonde van je geld. Wat je ook koopt, wachten tot het nodig is scheelt je altijd geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisvantiel
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de prijs wel gaan zakken van de videokaarten denken jullie?

De Ethereum stijgt weer richting de 1050
De Bitcoin stijgt weer over de 10.000

Hoelang zal de prijs nog stijgen van de videokaarten?

En komt er wel ooit weer een moment dat de videokaarten goedkoper worden of worden ze alleen maar duurder?

Ik ben ook opzoek naar een videokaart voor mijn nieuwe pc.

Bijna geen één videokaart is leverbaar of op vooraad.

Ik ben soms bang dat de videokaarten over een jaar over de 1000 euro zijn..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:41:
Zal de prijs wel gaan zakken van de videokaarten denken jullie?

Hoelang zal de prijs nog stijgen van de videokaarten?

En komt er wel ooit weer een moment dat de videokaarten goedkoper worden of worden ze alleen maar duurder?
Hier is vrij weinig over te zeggen. Het is pure speculatie om hier een goed antwoord op te geven. Het hangt van zo enorm veel factoren af dat niemand het weet.

Het is even niet anders. We zullen zien hoe het in de toekomst gaat.
Pagina: 1