Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste Tweakers,

Wegens een stijgende interesse in PC builds probeer ik via trial & error om een eigen build steeds beter te maken. Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe gpu aangeschaft en enkele weken geleden kwam daar ook een nieuw moederbord, CPU en RAM bij. Na deze laatste aanschaf zijn er echter veel errors (lees BSOD) opgedoken (alsook Chrome die af en toe crasht, maar dit terzijde?) en ik lijk maar niet te vinden wat de oorsprong hiervoor is. Misschien dat iemand hier wat raad heeft :?
...
M'n oorspronkelijke build bestaat uit
  • Corsair CMPSU-650TXV2 650W ATX2
  • SSD 128GB 175/500 M4 SA3 CRU voor OS (Windows 10 64Bit)
  • 1TB HDD voor documenten ed
  • CORSAIR Cooling Hydro Series H55
Geupgrade met
GIGABYTE GV-RX580GAMING-4GD

En vervolgens
  • Intel® Core i5-7600, 3,5 GHz
  • MSI Z270 GAMING PRO CARBON, socket 1151
  • Corsair 16 GB DDR4-2666 Kit
...

Daar ik geen problemen had na m'n eerste aankoop, vermoed ik dat de RX580 niet de dader is? Van wat ik overal lees, heb ik het gevoel dat het eerder iets met het RAM te maken heeft, maar de memory check (en ook de diskcheck) geven geen fouten weer.
'k Heb al een clean install uitgevoerd, alsook een cleanup utility van de gpu en een update van outdated drivers. Enige vorm van overclocking zou normaal gezien ook uitgeschakeld staan.
Bij de BSOD krijg ik telkens een andere melding, waaronder "UNEXPECTED KERNEL MODE TRAP" en "driver verifier detected violation"

Eens ik thuis ben zal ik kijken om de dump files te kunnen posten.
(Enige tips, do's & dont's zijn ook altijd welkom!)

Alvast bedankt!
Lars
...

Alle reacties

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Afgaande op de meldingen die je post, is er toch vermoedelijk een driver die loopt te klieren.
Heb je automatisch updaten aanstaan? Zo ja, probeer dan bij geinstalleerde updates terug te kijken of er een driver recent geupdate is.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-11 21:23

Genius-General

Expect the Unexpected

Wanneer crasht ie? Bij het gamen oid of ook gewoon op de desktop?

Je clean install, was dat terug naar fabrieks instellingen of echt met een usbtje opnieuw geinstalleerd?

Kijk eens in Windows Logboeken wat je daar terug kan vinden, tevens kan je met BlueScreenView je bsod's terug kijken

Is je pc geaard?

Draai memtest86 eens voor minimaal 24u

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11 17:18
Idd kan een driver probleem zijn.

je kan met BlueScreenView ff kijken welke driver het conflict veroorzaakte. https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Zal als eerste ff je gpu driver herinstalleren. en dan de oude driver helemaal verwijderen met DDU
In safemode opstarten kan met shift ingedrukt houden en opnieuw opstarten klikken en dan problemen oplossen opstart instellingen en dan 4. :)

Zat er bij je oude mobo ook software voor live overclocken? zoja? heb je dit helemaal verwijderd? Dit wil ook wel is voor problemen zorgen als je van mobo switcht.

Meow, meow I'm a cow

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb ik het gevoel dat het eerder iets met het RAM te maken heeft, maar de memory check (en ook de diskcheck) geven geen fouten weer.
Wil je zeker weten dat het RAM geheugen goed is zal je iets meer moeten doen. Draai minimaal 12 uur Memtest86 of laat LinX 1 uur draaien met geheugen op All.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Totaal niet gerelateerd aan MME. Schopje naar PMG, hopelijk is hij daar beter op zijn plek.

Verwijderd

Topicstarter
Raar genoeg crasht het voornamelijk als ik gewoon aan het browsen ben of dergelijke bezig ben en lijkt het goed te lopen tijdens het gamen.

Ik heb intussen de Memtest86 laten runnen en deze wordt al halverwege stopgezet wegens teveel errors (200k+), dus lijkt mij RAM dan toch de schuldige te zijn? Of kan dit ook een de CPU liggen? Misschien eens proberen om in een ander slotje te steken (ook al steekt deze nu in het aangewezen slot volgens de manual), anders ga ik morgen eens langs de winkel voor een vervangingsstuk.

Alsook mijn excuses voor het posten in het verkeerde topic en bedankt voor het verplaatsen!
En bedankt voor de helpende reacties ^^
Pagina: 1