Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude laptop hardware gebruiken in Desktop?

Pagina: 1
Acties:

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 12:24

snmght

imho dan he

Topicstarter
(jarig!)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoon van 10 laten gamen. Hoeft niet het nieuwste van het nieuwste, maar het zou fijn zijn als bijvoorbeeld Fortnite en dergelijke probleemloos draaien. Op zijn eigen laptop is het amper speelbaar maar hij vind het zo een toffe game dat hij zich door de pijn heen bijt. Ik gun hem een fijnere speelervaring!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen idee waar ik aan mag denken maar het idee achter mijn vraag is om de kosten van een nieuw gaming systeem (laptop/desktop) te vermijden. Als de kosten onder de € 250 blijven is dat top, maar door mijn tekort aan kennis heb ik geen idee of dat enigzins realistisch is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Yes, om exact te zijn: ik heb nog een oude laptop liggen met destijds (2011 gekocht) prima hardware. Nu niet meer het nieuwste van het nieuwste maar vast (hopelijk) ook niet extreem slecht. Specsheet: pricewatch: Asus K53SV-SX838V

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In elk geval een modernere video kaart en een kast. En een voeding? Ik weet het niet, ik heb nul komma nul ervaring met of kennis van het zelf configureren van een PC. Ik denk dat een SSD ook handig is i.v.m. de snelheid, wellicht kan die gecombineerd worden met de huidige HDD?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen. Wat ik me af vraag is of het mogelijk is om met de hardware uit de oude laptop voor een relatief klein bedrag een gaming PC te maken. Ik hoop dat medetweakers die wel kennis van zaken hebben mij aan kunnen geven of dit mogelijk is. Als het voor een redelijke prijs te doen is ben ik ook nog op zoek naar iemand (individu of bedrijf) die dit voor mij kan realiseren want zelf heb ik toch echt twee linkerhanden.

Ga je overklokken?
Geen idee, should I?

Wat verwacht je van ons?
Zie hierboven!

[ Voor 10% gewijzigd door snmght op 16-02-2018 11:44 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
De hardware van de laptop kun je niet hergebruiken voor een pc. (Op de HDD na)
Er zijn wat moederborden waarmee je laptop hardware kunt gebruiken maar die zijn schaars.

Een moderne videokaart gaat ook niet passen op dat laptop bord. Daar zit een videokaart op gesoldeerd en die is niet te vervangen. En er zit geen slot op om een andere videokaart in te zetten al kun je waarschijnlijk de draadloze kaart eruit halen en hier een aparte behuizing voor een videokaart op aansluiten. Dan kun je de videokaart wel upgraden maar dan heb je deze er wel los naast staan.

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 13:24
Wat is het budget voor het nieuwe systeem?

Eigenlijk kun je vrijwel niks hergebruiken als je een (deels) nieuw systeem wil aanschaffen ivm met de compatibiliteit van de nieuwere generaties hardware. De HDD is eventueel wel te hergebruiken (beetje afhankelijk van de leeftijd of deze nog wel betrouwbaar is).

Wellicht kun je het beste een kijkje nemen bij tweedehandse systemen om de kosten te drukken, mocht dat nodig zijn.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:30
Snel antwoord: Nee. Is niet mogelijk
Alleen (evt.) HDD, maar dat wil je ook niet, 1TB HDD (nieuw) voor ong. 40 Euro.

Maar Fortnite zou op Low settings gewoon moeten kunnen runnen op de laptop.

Wat je zou kunnen doen, PS4/XBOX kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door iCore op 16-02-2018 11:53 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Ik denk dat de beste optie is om een tweedehands systeem te kopen als je echt onder de €250-€300 wil blijven. Dan hou je ook die laptop nog gewoon intact voor ander gebruik.

je gaat dan bij zoiets terecht komen:
V&A aangeboden: Vlotte Quadcore aangeboden

let in ieder geval op dat er een dedicated GPU in zit, ik zie meerdere systemen die als "gaming PC" aangeboden worden waarbij alleen de iGPU van de processor zit en daar valt echt niet op te gamen.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:04
Waar is de tijd gebleven dat je op je 10de buiten oorlogje speelde, pang-pang schreeuwde en heel hard moest roepen wie je nou eigenlijk 'dood' geschoten had...? :/

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 12:24

snmght

imho dan he

Topicstarter
(jarig!)
Snel, jammer, maar heel duidelijk, dank voor de reacties!

Als ik het goed lees (i.v.m. gesoldeerde videokaart) dan is het ook niet echt een optie om die Asus te upgraden. Nou dan maar inderdaad op zoek naar een occasion!
iCore schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:50:

Wat je zou kunnen doen, PS4/XBOX kopen.
De PS4 is van mij! :7

[ Voor 29% gewijzigd door snmght op 16-02-2018 11:59 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:30
AlxRoelofs schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Waar is de tijd gebleven dat je op je 10de buiten oorlogje speelde, pang-pang schreeuwde en heel hard moest roepen wie je nou eigenlijk 'dood' geschoten had...? :/
Kinderen van 6/7 hebben al iPhone's.... Dan weet je genoeg. :/

Don't let perfect be the enemy of good.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Onder de 250 euro is je beste optie een console.
Nieuw:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 99,-€ 99,-
1Gigabyte GA-AB350M-DS3H€ 67,50€ 67,50
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 37,35€ 37,35
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 105,-€ 105,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,63€ 75,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,43

Monteer de HDD van de laptop erbij als extra opslag. Windows erop en dan zou je tweedehands een leuke videokaart kunnen scoren of even op zoek gaan naar de laagst geprijsde GTX 1050 Ti over een tijdje (V&A aangeboden: Asus Republic Of Gamers Strix GeForce GTX 1050 Ti 4GB. In de tussentijd is de geintegreerde GPU van deze processor in staat fortnite op low te spelen, wellicht iets hoger.
Het is wel handig als je in de bios even bij de instelling voor dedicated VRAM de hoogste waarde kiest. Dit is meestal 2G voor 2GB videogeheugen. Standaard staat dit op 512MB en dat is te weinig. Ook niet vergeten het A-XMP of DOCP profiel in te stellen voor het werkgeheugen. Dit laat het RAM draaien op de gegeven 2933 snelheid in plaats van 2133 en helpt je gameplay ontzettendd. Deze setting is in de bios onder overclocking of RAM te vinden.

Als je er een videokaart en dus een warmtebron bij neemt, is een fan en een fankabel splitter (moederbord heeft maar 1 aansluiting voor een casefan) wel handig.
pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm

[ Voor 5% gewijzigd door youridv1 op 16-02-2018 12:15 ]

Pagina: 1