Externe (netwerk) hardeschijf voor bij smart tv.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yv.S
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik zoek een?
Externe harde schijf die ik kan aansluiten op mijn Smart TV.

Wat is je budget?
Liefst onder de €100,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst bekend merk en goede kwaliteit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals hierboven wil in een harde schijf aansluiten aan mijn Smart TV, maar ik wil er vanaf mijn computer gelijk bestanden op de harde schijf kunnen plaatsen. Nu steeds met usb op en neer en ik wil dus een soort opslag cappaciteit op mijn netwerk.
De hardeschijf moet wel snel genoeg zijn om films vloeiend af te laten spelen

Is dit bijvoorbeeld iets?
https://tweakers.net/pric...ove-usb-30-wit-500gb.html

Alle reacties

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Er van uitgaande dat je smart TV aangesloten is op het netwerk van je PC zou je het volgende kunnen overwegen.

http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk13.php

Dat zou dan gratis zijn.....

• Yv.S
Beowulf65 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:32:
Er van uitgaande dat je smart TV aangesloten is op het netwerk van je PC zou je het volgende kunnen overwegen.

http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk13.php

Dat zou dan gratis zijn.....
Moet hiervoor mijn pc altijd aanstaan wil ik films kunnen kijken?
liefst heb ik de pc gewoon uitstaan aangezien ik hem niet vaak meer gebruik en gewoon alles wat ik gedownload heb lui op de tv wil kijken.
Ik ga het in ieder geval even naar kijken vanavond

• Beowulf65
Yv.S schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Moet hiervoor mijn pc altijd aanstaan wil ik films kunnen kijken?
liefst heb ik de pc gewoon uitstaan aangezien ik hem niet vaak meer gebruik en gewoon alles wat ik gedownload heb lui op de tv wil kijken.
Ik ga het in ieder geval even naar kijken vanavond
Dat is helaas wel nodig, het voordeel is wel dat je dan toegang hebt tot alle downloads.
Je kan zelfs overwegen om een kleine NAS aan te sluiten op je router, daar kan je dan alles wat je gedownload hebt daarop zetten en is via het netwerk beschikbaar voor zowel de TV als PC en alle andere apparaten die gebruik maakt van je netwerk zoals telefoon en/of tablet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Beowulf65 In sommige gevallen hebben routers zelf ook al sharing-mogelijkheden; dan is een NAS niet specifiek benodigd en kan er eventueel een USB2.0/3.0-disk direct in de router worden geprikt.

Het lastige is wel; veel routers halen absoluuuut niet de gewenste snelheden over USB2.0 en sommigen haperen zelfs nog op USB3.0.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Beowulf65
MAX3400 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:25:
@Beowulf65 In sommige gevallen hebben routers zelf ook al sharing-mogelijkheden; dan is een NAS niet specifiek benodigd en kan er eventueel een USB2.0/3.0-disk direct in de router worden geprikt.

Het lastige is wel; veel routers halen absoluuuut niet de gewenste snelheden over USB2.0 en sommigen haperen zelfs nog op USB3.0.
Dan moet de router wel voorzien zijn van een USB poort, mijn zyxel die mijn provider heeft geleverd heeft dat in ieder geval niet.

Een NAS hoeft trouwens niet duur te zijn:
pricewatch: Intenso Memory 2 Move USB 3.0 Wit 500GB

• Yv.S
Ik heb de Horizon multimedia box met ingebouwde router.

Dus de intenso zou een mooie NAS zijn voor dit gebruik.
Is niet dat ik er duizende films op ga zetten als ik het gekeken heb kan het er weer af. Dus 500gb is ruim voldoende
Pagina: 1