Vraag

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 15:29
Beste,

afgelopen week kwam een kennis van me bij me en vroeg of hij eens bij zijn macbook wilde kijken. hij laadde niet meer goed op en ging niet meer aan.

bij aankomst had ik mijn eigen adapter meegenomen, zijn adapter bleek stuk te zijn. (groene lampje op lader was gedimd). met mijn adapter was het lampje wel vel groen, ook al duurde dat eventjes.

zijn macbook starte helaas niet meer op, ik heb toen zijn harddeschijf losgekoppeld en snel het geheugen nagekeken, bankje eruit, bankje erin. je kent het wel. helaas geen oplossing. macbook mee naar huis genomen, geheugen van mijn eigen macbook geprobeerd, andere harddisk geprobeerd helaas. macbook ging niet aan.

na een poging het SMC en de NVRAM te hebben gereset, was de macbook nog niet aan te krijgen. toen ik een wilde poging deed de linker shift ingedrukt te houden en de aan/uit knop in te drukken gaat de macbook aan. slaat de CPU fan op 100% en krijg ik een opstart logo. als ik deze knoppen los laat gaat de macbook weer uit. in geen van de gevallen gaat het lampje aan de voorkant branden

hebben jullie eventueel nog een speciale techniek om deze macbook weer leven in te blazen of zou het logic board kapot zijn?

specs:
13.3inch macbook pro
MBP 13.3/2/5/2x2GB/500GB/SD
model: A1278

Beste antwoord (via jeroenhorst1 op 17-02-2018 21:03)

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Heb je getest zonder keyboard en trackpad?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-06 15:29
rvanpruissen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:51:
Beste,

had afgelopen week alle kabels losgehaald behalve die van het toetsenbord (kriem!). Vanavond heb ik hem dus wel losgehaald, en welja de Macbook doet het weer als een zonnetje! Ik ga er dan nu ook even vanuit dat het toetsenbord stuk is, zal hem binnenkort even wegbrengen om het toetsenbord te laten vervangen.

dankje voor de hulp! :)