App-ondersteuning: hoe "smart" is een smart TV nou echt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi mensen. Hier in het TV forum ga ik er vanuit dat bijna iedereen een Smart TV heeft. Correct me if I'm wrong!

Waar ik me enorm aan erger is het app support op Smart TV's. Ik heb een 4K LG tv en nu al stopt ondersteuning voor de NPO app, sommige programma's kan je niet eens meer bekijken.

Daarom ook mijn vraag: hoe "smart" zijn smart TV's als na een paar jaar het OS en/of de apps verouderd zijn? En dat in dergelijke mate dat de smart functies niet meer werken?

Ik hoor graag jullie ervaringen, hoe jullie er tegenaan kijken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Niet. Als je mazzel hebt krijg je 3 jaar updates.

Beste is gewoon een appletv of Chromecast achtig product. Gaan langer mee en zijn makkelijk te vervangen

• XBWillem
418O2 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:11:
Niet. Als je mazzel hebt krijg je 3 jaar updates.

Beste is gewoon een appletv of Chromecast achtig product. Gaan langer mee en zijn makkelijk te vervangen
Is toch verschrikkelijk... echt ongelooflijk. Vind Apple TV of Chromecast ook niet alles omdat je device ook altijd staat te draaien. Vind ik weer zo zonde. En ook niet echt lekker voor 4K content! Maar gelukkig doen mijn Netflix en Amazon apps het nog wel...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
XBWillem schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:22:
[...]

Is toch verschrikkelijk... echt ongelooflijk. Vind Apple TV of Chromecast ook niet alles omdat je device ook altijd staat te draaien. Vind ik weer zo zonde. En ook niet echt lekker voor 4K content! Maar gelukkig doen mijn Netflix en Amazon apps het nog wel...
Je telefoon doet met een Chromecast verder niks, je gebruikt hem als remote, de Chromecast opent zelf een stream

• XBWillem
418O2 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:24:
[...]

Je telefoon doet met een Chromecast verder niks, je gebruikt hem als remote, de Chromecast opent zelf een stream
Oh... ja? Voorbeeld: de Ziggo Sport app, als ik daar F1 kijk, zie ik het beeld bewegen op zowel m'n telefoon als op de TV. Maar misschien is dat een slechte app dan.

Overigens volledig met je eens dat casten / streamen een betere oplossing is dan die gare apps die na een paar jaar niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
XBWillem schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:39:
[...]

Oh... ja? Voorbeeld: de Ziggo Sport app, als ik daar F1 kijk, zie ik het beeld bewegen op zowel m'n telefoon als op de TV. Maar misschien is dat een slechte app dan.

Overigens volledig met je eens dat casten / streamen een betere oplossing is dan die gare apps die na een paar jaar niet meer werken.
Zodra de Chromecast het programma overneemt doet je telefoon of tablet niks meer. Oké, je kan het programma pauzeren of de cast stoppen. In principe zou je tijdens het afspelen je telefoon zelfs uit kunnen zetten...
Trouwens de ondersteuning van de NPO app wordt niet gestopt, maar deze wordt vernieuwd.
Zie Twitter: https://mobile.twitter.co...status/918436641320177664

[ Voor 12% gewijzigd door Vulcan750 op 16-02-2018 17:24 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Pagina: 1