[linux] stroom niet eraf na poweroff commando

Pagina: 1
Acties:

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
allo daar. zie topic. Uh. begrijp het niet echt. heb een nieuwe kernel gecompiled met daarin ondersteuning voor APM. Nog steeds wil de stroom er niet af na het halt/poweroff commando. Hoe kan dit?

Viper

• viper
woeps.. moet naar non windows OS

Verwijderd

Heb je bij "make menuconfig", "make config" of "make xconfig" wel de juiste support in de kernel gegooig?
Goed lezen in de help die er bij zit!!

Zie verder de documentatie in de kernel source.
Het is toch wel een ATX moederbord/voeding he?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=23] :)

• viper
tnx bulldog.
bij make menuconfig heb ik bij general apm support aangezet.
welke heb ik dan nog meer nodig?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

deadinspace

The what goes where now?

Allereerst: kan je computer dit wel? Ik neem aan van wel, maar het is natuurlijk een vereiste, dus het kan geen kwaad dat ff te dubbelchecken.

Verder zou gewoon APM in de kernel aanzetten genoeg moeten zijn; die extra opties zijn meestal nodig om problemen met bepaalde buggy biossen te proberen te vermijden.

Verder: heb je het alleen maar mbv 'make menuconfig' aangezet? Dat is niet voldoende; met 'make menuconfig' kun je alleen instellen wat de opties van je nieuwe kernel gaan zijn. Je moet je kernel daarna ook nog compilen en installeren.
Als je dat al geprobeerd hebt, moet je even vertellen welke stappen je allemaal uitgevoerd hebt om het te compilen/installen.

edit:
Ok, als ik nu wat beter gelezen had, had ik kunnen zien dat je hem ook gecompiled hebt. Je kunt dus het beste even alle stappen noemen die je gedaan hebt na 'make menuconfig'

• viper
Uh.. zoals ik meestal een kernel compile
>make menuconfig
ff alles instellen
had deze x gekozen om alles in te bakken wat ik nodig had. geen modules dus.
daarna
>make dep bzImage bzlilo
lilo.conf ook goed ingesteld
als ik bootte met kernel zag ik ook APM 1.2 ertussen staan..
toch deed die het niet. was supervaag.
gebruikte trouwens Kernel 2.4.6.
Dit alles onder debian trouwens.. was zat van dit gezeik, heb dus ff slackware 8 erop gekeilt. Lekker alles met handje compile :) werkt perfect. ook ff nieuwe kernel gebakken voor deze bak. Hier wordt kernel 2.4.5 meegeleverd. Zat te kijken bij het PM, hier stond ineens optie ACPI bij. Mooi dacht ik.. ff inschakelen. Heb alleen nog niet getest of die nu wel goed uitgaat.

• viper
nou.. ff getest net.. wat denk je:
"Power off"
*poef* uit pjoeter.. voor mekaar..
wat het nu is geweest, geen flauw id. maar het is gefixed

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

deadinspace

The what goes where now?

Mijn laptop had ook problemen met APM in 2.4.5 trouwens (en in 2.4.2 en 2.4.0), dus misschien is APM niet helemaal lekker in 2.4.

Merk trouwens op dat ACPI in linux nog beta is.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Valium

- rustig maar -

Probeer eens in de kernel aan te geven dat je clock op GTM (Greenwich mean time) staat. Dat schijnt bij sommige brakke computers nodig te zijn om automatisch uit te gaan. Het is overigens een optie bij APM. Vraag me niet waarom, maar wanneer een vriend vamme die optie niet aanzette, dan ging zijn compu niet uit.
Pagina: 1