Mijn vraag
Deze week heb ik na een tijdje afwachten de onderdelen vanuit de BBG van januari besteld bij Megekko. Prima ervaring, snelle levering etc. Ik heb alles geassembleerd. Toen waren er nog wat problemen waardoor ik niet met twee ram reepjes kon booten. Na een BIOS update (versie van 29 januari) kon ik weer booten. Dikke prima.
Nu heb ik elke keer als ik een game start (BF1, DIRT3) dat deze na een paar minuten crashed. Meestal met een melding als DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED.
Wat kan hier aan de hand zijn en hoe zou ik dat het beste kunnen fixen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI B350 PC Mate (BIOS updated naar versie van 29-01-2018
- Corsair LPX DDR4 2x 4GB
- Gigabyte 1060 GTX 6GB OC
- AMD Ryzen 5 1600
- Crucial 525GB SSD
- Windows 10 64bit Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuwste Nvidia drivers (via Geforce Experience)
- Drivers verwijderd mbv DDU
- net niet nieuwste drivers Nvidia
- RAM in andere slots geplaatst
- Games als administrator gerund
- BF1 repaired
- Nieuwste windows updates
- Power management settings in Windows dusdanig ingesteld dat er geen sleep / power saving plaatsvindt.
Deze week heb ik na een tijdje afwachten de onderdelen vanuit de BBG van januari besteld bij Megekko. Prima ervaring, snelle levering etc. Ik heb alles geassembleerd. Toen waren er nog wat problemen waardoor ik niet met twee ram reepjes kon booten. Na een BIOS update (versie van 29 januari) kon ik weer booten. Dikke prima.
Nu heb ik elke keer als ik een game start (BF1, DIRT3) dat deze na een paar minuten crashed. Meestal met een melding als DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED.
Wat kan hier aan de hand zijn en hoe zou ik dat het beste kunnen fixen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI B350 PC Mate (BIOS updated naar versie van 29-01-2018
- Corsair LPX DDR4 2x 4GB
- Gigabyte 1060 GTX 6GB OC
- AMD Ryzen 5 1600
- Crucial 525GB SSD
- Windows 10 64bit Pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Nieuwste Nvidia drivers (via Geforce Experience)
- Drivers verwijderd mbv DDU
- net niet nieuwste drivers Nvidia
- RAM in andere slots geplaatst
- Games als administrator gerund
- BF1 repaired
- Nieuwste windows updates
- Power management settings in Windows dusdanig ingesteld dat er geen sleep / power saving plaatsvindt.