Language exists to conceal true thought
Als je ppp-adapter in promiscious mode wil draaien, dan denk wel dat het kan.
ifconfig <adapter> promisc up
ifconfig <adapter> promisc up
Dat had ik ook al bedacht, maar kun je een ppp verbindig uberhaupt draaien in die mode? Ik zou eigenlijk dat effe moeten testen, maar dan moet ik eerst de hele handel overhoop halen, dus ik wil effe zeker weten dat het kan ...
nee dat kan dus niet... Je ISP moet dan een kant van de ppp link promisquous laten draaien, alles over de ppp link naar jou kant sturen (die hoeft dus niet promisquous te zijn) je hebt dan een bridge door een tunnel. Maar dit is erg raar, want er gaat dan heel veel verkeer door je ppp link. En meestal is dat nergens goed voor
Ik heb hierboven niets over een internetconnectie gehoord....
Volgens mij gaat het over een normale remote bridge opstelling gebruikmakend van ISDN/analoog.
Volgens mij gaat het over een normale remote bridge opstelling gebruikmakend van ISDN/analoog.
Ik heb beide einden van de ppp (over het internet, maar dat maakt niet uit) link onder controle. Wat ik wil doen is beide subnetwerken mergen tot een. Dit kan het beste via een ethernet bridge, vraag is kan ik de bridge zover krijgen dat ie de data naar de ppp verbinding stuurd en dat de andere kant er dan weer chocola van kan maken.
Als je zelf de baas bent aan beide kanten van de ppp link, dan kun je natuurlijk doen waar je zin in hebt. Maar een bridge ziet er dan anders uit:
eth1--hostA--pppifA----pppifB--hostB--eth2
de niet ppp interfaces (die aan de ethernet kant) staan op promisquous. Verkeer wordt dan door de ppp link gerout. Wat je hebt is dus een bridge tussen de ethernetten eth1 en eth2. Maar je moet dus niet de ppp interface op promisquos zetten. Dat is gewoon een tunnen.
eth1--hostA--pppifA----pppifB--hostB--eth2
de niet ppp interfaces (die aan de ethernet kant) staan op promisquous. Verkeer wordt dan door de ppp link gerout. Wat je hebt is dus een bridge tussen de ethernetten eth1 en eth2. Maar je moet dus niet de ppp interface op promisquos zetten. Dat is gewoon een tunnen.
Klopt als een bus. Dat is precies wat ik wil, blijft de vraag is het mogelijk een ethernet device met bridging aan een ppp device te knopen?
Een gatenkaas (gateway) doet de truc natuurlijk, maar ik wil de subnetten joinen, dus dit moet geheel transparant gebeuren zodat de ethernet devices van de clients van de twee subnetten geen verschil zien ..
Een gatenkaas (gateway) doet de truc natuurlijk, maar ik wil de subnetten joinen, dus dit moet geheel transparant gebeuren zodat de ethernet devices van de clients van de twee subnetten geen verschil zien ..
Ja natuurlijk kan dat. Lees even de bridging howtos. Daar zitten beide kanten van de bridge in dezelfde PC. Dat is bij jou niet zo. Dus waar in de howtos een route ligt tussen interface 1 en interface 2 (linker resp rechter kant van de bridge) moet jij een route maken over je ppp link. Misschien is het nog het eenvoudigst een IP tunnen aan te leggen over je ppp link. Zie 2.4 advanced routing howto.
veel suc6 hiermee.
veel suc6 hiermee.
Nou dan ga ik komend weekend eens lekker prutsen, ik heb de howto's van de bridge al gelezen, maar daar word nergens de link gelegd met andere network devices.
volgens mij kan dat weer niet.
mijn verklaring:
Met een bridge ga je kijken op het MAC adres. Dat heeft als voordeel dat elk pakket, ongeacht protocol, naar de andere kant geholpen kan worden Nu zal je provider standaard geen NetBeui of IPX/SPX over de lijn gooien. Enkel maar TCP/IP en routerend te werk gaan.
Oplossing wat in mijn ogen wel werkt is een VPN opzetten. In dat geval zou je verschillende protcollen kunnen 'verpakken' in een IP-packet en deze middels routing over internet kunnen versturen (IP-tunneling).
mijn verklaring:
Met een bridge ga je kijken op het MAC adres. Dat heeft als voordeel dat elk pakket, ongeacht protocol, naar de andere kant geholpen kan worden Nu zal je provider standaard geen NetBeui of IPX/SPX over de lijn gooien. Enkel maar TCP/IP en routerend te werk gaan.
Oplossing wat in mijn ogen wel werkt is een VPN opzetten. In dat geval zou je verschillende protcollen kunnen 'verpakken' in een IP-packet en deze middels routing over internet kunnen versturen (IP-tunneling).
Ja okee, maar waar denk je dat die ppp op draait .... een vpn
Pagina: 1