Geluid van nieuwe laptop (Acer Swift) hapert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1041851

Topicstarter
Ik heb iets minder dan een maand geleden een nieuwe laptop gekocht: Acer Swift SF314-52-388U
Sinds vandaag hapert het geluid opeens, zowel bij het geluid van video's als bij het afspelen van muziek.
Na opnieuw opstarten van de laptop is het heel even weg en dan opeens gebeurt het weer.
Ik heb gegoogled wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn, echter kan ik alleen dingen vinden van 4 à 5 jaar geleden wat met windows 7 te maken heeft. Dat is echter niet relevant aangezien deze laptop veel nieuwer is en windows 10 heeft.

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
We hebben afgelopen woensdag een cummulatieve update van Windows ontvangen. Mss dat die roet in het eten gooit. Heb je al gekeken of je de laatste audio drivers hebt?
Je kunt die update terugdraaien, maar als dan het probleem is opgelost krijg je er een ander probleem voor terug. Nl. wat te doen met die update.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
Je laptop is een maand oud. Wat zegt de winkel? Als de winkel het moeilijk vindt, wat zegt Acer als je belt?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veng7 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:02:
We hebben afgelopen woensdag een cummulatieve update van Windows ontvangen. Mss dat die roet in het eten gooit. Heb je al gekeken of je de laatste audio drivers hebt?
Je kunt die update terugdraaien, maar als dan het probleem is opgelost krijg je er een ander probleem voor terug. Nl. wat te doen met die update.
Hoe kun je zien of je de laatste audio drivers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Zoek via je configuratiescherm naar apparatenbeheer, rechtsklik er op en open als administrator.
Ga naar audio "invoer en uitvoer" en kies je audio kaart. Ga naar "Eigenschappen". Klik op "stuurprogrammas" en vervolgens op "bijwerken". Laat Windows op het internet zoeken en die verteld je wel of de drivers geupdate (moeten) worden.
Kijk ook even bij: besturing voor geluid, beeld en spelletjes of daar ook audio vermeld staat.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Veng7 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:22:
Zoek via je configuratiescherm naar apparatenbeheer, rechtsklik er op en open als administrator.
Ga naar audio "invoer en uitvoer" en kies je audio kaart. Ga naar "Eigenschappen". Klik op "stuurprogrammas" en vervolgens op "bijwerken". Laat Windows op het internet zoeken en die verteld je wel of de drivers geupdate (moeten) worden.
Kijk ook even bij: besturing voor geluid, beeld en spelletjes of daar ook audio vermeld staat.
Sorry voor mijn late reactie steeds. Maar ik heb hiernaar gekeken en bij alles staat dat ik de meest recente versie heb. Is er nog meer wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Je kunt ook nog even in de taskmanager kijken of je een hoog processorgebruik van een of andere app hebt.
Anders zou ik het eerder gegeven advies opvolgen en de leverancier vragen dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt ook naar de site van acer gaan en daar eens rondsnuffelen voor nieuwere audiodrivers. Het updatesysteem van windows is echt brak. Als de functie voor een driverupdate al werkt, betekent dat niet dat je de nieuwste driver krijgt. (overigens werkt het eigenlijk nooit)

@Anoniem: 1041851

https://www.acer.com/ac/n.../support-product/7226?b=1.

Onder het kopje drivers, vind je de audio driver. Die kun je downloaden en uitpakken en vervolgens installeren. (door op de .exe te klikken). Je kunt natuurlijk ook de update-utility van windows gebruiken. (zoals Veng7 beschreven heeft) In plaats van automatisch naar een stuurprogramma te laten zoeken, moet je kiezen voor de onderste optie (Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware) vervolgens kun je het zojuist gedownloade stuurprogramma (de download wel eerst even uitpakken met bijv. 7zip of winrar) selecteren en dan wordt ook de juiste driver geïnstalleerd.

Het is namelijk alleen de automatische versie die nogal brak werkt. Als je eerst handmatig de driver downloadt en uitpakt(!) en dan

[ Voor 59% gewijzigd door hoi1234 op 05-03-2018 09:18 ]

Pagina: 1