• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik bezit sindskort een 4K tv met hdr (budgetmodel). Het valt mij op dat het beeld te donker/gedimd overkomt met 4K HDR films. ik heb met alle contrastwaardes al gespeeld dus dat hoofdstuk kunnen we overslaan.

ik gebruik highspeed hdmi kabels die ik een aantal jaren geleden heb aangeschaft. ik lees dat deze niet altijd 'Rec. 2020 – Ook wel Bt. 2020, ‘wide color gamut’ doorgeven. als ik een hdr film aanzet wordt het HDR signaal wel herkend door de tv, maar ik krijg doffe kleuren. dit is ook gebeurt met sommige duurdere modellen, het internet staat er vol over.bij de film 'pacific rim' krijg ik wel weer prachtige kleuren ,wat ook een hdr film is.

hdmi uitgangen zijn geactiveerd op ultrahd 4:4:4. als de scherminfo op de ps4 pro aangeeft dat het '4K 60HZ HDR' ondersteund, dan moet het in orde zijn lijkt mij ?

ik heb in bepaalde forum posts gezien dat mijn probleem was opgelost nadat de hdmi kabel is vervangen. nu vraag ik me af of het nog steeds een marketingtrucje is ?

TV: philips 55pus6162

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 15-02-2018 16:27 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je hebt dit probleem 2 weken geleden ook aangekaart in 4K HDR Blurays te donker.

Je hebt er geen reacties gekregen maar nog een topic lijkt me niet nodig.

Dit topic is gesloten.