Defecte msi laptop: extra garantie niet geregistreerd.

Pagina: 1
Acties:

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Wat zouden jullie doen?
Mijn MSI gaming laptop GE60 2PE269NLK van 1299 euro is kapot.

Gekocht op 15-01-2015 en MOBO defect op 15-12-2017 dus ouder dan 2 jaar.
Echter via 4launch de extra garantie duur van 2 naar 3 jaar pick-up & return notebooks voor 49,95 gekocht.

Helaas heb ik die extra garantie echter nooit geregistreerd op de site van msi en uit coulance biedt msi via 4launch nu een vervangend product namelijk de:
- Refurbished : msi PE62 7RD voor 800 euro.
- Incl win10 voor 950 euro en 3 maanden garantie

Ik vind dit persoonlijk een erg summier bod voor een laptop waar je toch een langere levensduur van zou verwachten. Dit accepteren? Juridisch lijkt me dit ook wat vreemd want eigenlijk valt de laptop nog in garantie...

De specificaties zijn als volgt:

Marketing Name: PE62 7RD
Colour: Silver-Silver-Silver
CPU: i7-7700HQ,2.8 GHz
RAM: DDR4 16GB*1
HDD: 1TB 5400RPM+256GB SATA SSD
LCD: 15.6,Wide View FHD,Anti-Glare
ODD: n/a
VGA: GeForce GTX 1050, GDDR5 4GB
WLAN: 802.11 AC+BT 1x1

Kapotte laptop specificatie:
  • Intel Core i7-4710HQ 2.5ghz
  • GeForce GTX 860M
  • 8gb intern ddr3
  • 128 gb ssd met 1 Tb HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het een erg net aanbod aangezien je eigenlijk (door je eigen fout) geen garantie hebt. Ik zou er erg blij mee zijn gezien de specs van de nieuwe tegenover de oude.

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 21:30
Is die 950 euro de waarde van het aangeboden product of moet je dat betalen?

hmz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:12

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Het is ook wel belangrijk om te weten wat er precies defect is aan dat moederbord. Vanzelfsprekend valt gebruiksschade niet onder garantie. Wat zij 4Launch over je verlengde garantie? Dat je dat bijgekocht hebt staat toch gewoon op de factuur met de laptop, neem ik aan?

• Tharobboos
Dat moet ik betalen

---

Vanuit 4launch heb ik nog niet doorgekregen wat er precies kapot is aan het moederbord behalve dat het onderdeel custom made is en dus niet meer te repareren. Daarnaast zouden de mobos niet meer beschikbaar zijn dus eigenlijk de laptop niet meer te repareren..

Op de bon staat inderdaad de garantie vermeld.

Dubbelposten is niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 15-02-2018 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ben ik de enige die het wat vreemd vind dat extra garantie bij MSI geregistreerd moet worden en de extra garantie niet gewoon door 4launch afgehandeld moet worden?
dat lijkt mij iig de meest normale zaak, tenzij er specifiek MSI fabrieksgarantie is bijgekocht..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Echter via 4launch de extra garantie duur van 2 naar 3 jaar pick-up & return notebooks voor 49,95 gekocht
.

Dan moet 4Launch ook je die 3 jaar garantie verlenen; je hebt bij hun garantie over 3 jaar gekocht en die moeten zij jou dan ook verlenen -ongeacht de voorwaarden voor garantie van MSI.

• bszz
  • Laatst online: 10:58
Tharobboos schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:18:
Wat zouden jullie doen?
Mijn MSI gaming laptop GE60 2PE269NLK van 1299 euro is kapot.

Echter via 4launch de extra garantie duur van 2 naar 3 jaar pick-up & return notebooks voor 49,95 gekocht.

Helaas heb ik die extra garantie echter nooit geregistreerd op de site van msi en uit coulance biedt msi via 4launch nu een vervangend product namelijk de:
- Refurbished : msi PE62 7RD voor 800 euro.
- Incl win10 voor 950 euro en 3 maanden garantie

Ik vind dit persoonlijk een erg summier bod voor een laptop waar je toch een langere levensduur van zou verwachten. Dit accepteren? Juridisch lijkt me dit ook wat vreemd want eigenlijk valt de laptop nog in garantie...

De specificaties zijn als volgt:

Marketing Name: PE62 7RD
Colour: Silver-Silver-Silver
CPU: i7-7700HQ,2.8 GHz
RAM: DDR4 16GB*1
HDD: 1TB 5400RPM+256GB SATA SSD
LCD: 15.6,Wide View FHD,Anti-Glare
ODD: n/a
VGA: GeForce GTX 1050, GDDR5 4GB
WLAN: 802.11 AC+BT 1x1

Kapotte laptop specificatie:
  • Intel Core i7-4710HQ 2.5ghz
  • GeForce GTX 860M
  • 8gb intern ddr3
  • 128 gb ssd met 1 Tb HD
Volgens mij heb je gewoon recht op extra garantie. Dat heb je immers gekocht bij 4 launch. Het lijkt me dat je met hen een overeenkomst hebt: Jij betaalt 49,95 en zij leveren extra garantie. Waar die extra registratie vandaan zou moeten komen weet ik niet. Heb je een registratiecode van 4 launch gekregen of hebben zij jou laten betalen voor een extra garantie die je sowieso bij registratie (gratis) zou krijgen?

• Tharobboos
mschol schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:52:
ben ik de enige die het wat vreemd vind dat extra garantie bij MSI geregistreerd moet worden en de extra garantie niet gewoon door 4launch afgehandeld moet worden?
dat lijkt mij iig de meest normale zaak, tenzij er specifiek MSI fabrieksgarantie is bijgekocht..
Het betreft specifiek een garantie kit van msi zelf inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Tharobboos schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:01:
[...]

Het betreft specifiek een garantie kit van msi zelf inderdaad...
Als je bewijs van aankoop van die garantie hebt met een datum er op (zodat je niet de boel zou kunnen tillen, door de garantie pas later te registeren) zou ik zeggen dat een dergelijke regel van MSI onredelijk bezwarend is. Ik zou gwn even het Juridisch Loket benaderen, denk dat je langs die weg (van het onredelijk bezwarend beding) wel je gelijk zult kunnen halen.

en ook los van die weg is 4Launch zelf verplicht langer dan 2 jaar garantie te bieden, je mag bij normaal gebruik toch wel nagaan dat die 3 jaar lang goed functioneert.

[ Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 15-02-2018 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hmm er zitten toch vrij duidelijke voorwaarden aan het product, een van die voorwaarden is dat de garantie alleen geldig is als je het aanschaft binnen 3 maanden van een MSI laptop én de code koppelt aan deze laptop. Maw ga voor de coulance, want je hebt het product niet gebruikt zoals overeengekomen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tharobboos
CyberMania schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:05:
[...]

Als je bewijs van aankoop van die garantie hebt met een datum er op (zodat je niet de boel zou kunnen tillen, door de garantie pas later te registeren) zou ik zeggen dat een dergelijke regel van MSI onredelijk bezwarend is. Ik zou gwn even het Juridisch Loket benaderen, denk dat je langs die weg (van het onredelijk bezwarend beding) wel je gelijk zult kunnen halen.

en ook los van die weg is 4Launch zelf verplicht langer dan 2 jaar garantie te bieden, je mag bij normaal gebruik toch wel nagaan dat die 3 jaar lang goed functioneert.
Goede tip, juridisch loket gebeld en die zijn erg terughoudend tav de voorwaarden van het registreren. Kortom ze denken daarin dat het juridisch niet haalbaar is. Wel mag je een vervangend product a la coulance verwachten wat nu dus ook gebeurd. Ik vind echter 950 euro voor een refurbished product met 3 maanden garantie best risicovol..

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:24
Ik zou @Verwijderd even raadplegen inzake non-conformiteit. Een laptop van €1299 < 3 jaar kapot zou best non-conform kunnen zijn, maar dat laat ik graag aan de beter geinformeerden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 21:52
Je zou het nog op economische levensduur kunnen gooien ? Mag aannemen dat de e
ecnomische levensduur van een laptop toch wel meer als 2 jaar is ? Want vind die 900+ euro erg hoog.

http://www.conformiteit.nl/economische-levensduur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 23:59

ITsEZ

parttime all-rounder

Heb je toevallig meer informatie over de aankoop van garantie? Heb je deze gekocht bij 4launch of is het een mail product? Het ligt natuurlijk een beetje aan de situatie, als jij dacht dat je gewoon extra garantie kocht en er nu achter komt dat je hier voor had moeten registreren lijkt het me een fout van hun kant... In principe heb je natuurlijk gewoon betaald voor het "product" extra garantie, dan zou je dit ook moeten krijgen.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Conformiteit is - zie sticky - in basis dat een product mee moet gaan zolang als redelijkerwijs verwacht mag worden van het product. Daar zit dus sowieso geen vaste termijn aan.

Voor conformiteit is de verkoper aansprakelijk. Los daarvan, bieden winkels garantie. Dat is in basis de termijn waarbinnen er sowieso zonder veel vragen een oplossing geboden wordt. Voor de wet is dat minimaal 6 maanden.

De fabrikant mag zeker extra eisen stellen aan wat zij willen bieden aan de klant. Er zijn in basis geen wettelijk geregelde verplichtingen die geboden moeten worden. Dus bijvoorbeeld registratie om voor 3 jaar iets te bieden.

Het grappige is echter dat die registratie helemaal niets aan het product verandert. Ze zeggen als fabrikant dus dat het apparaat eigenlijk die 3 jaar sowieso wel garantie zou kunnen hebben. Daarmee is dat een eigenschap van het product, waarvoor de verkoper aansprakelijk is. Uiteraard zou die casus ook gemaakt kunnen worden rond de levensduur van een laptop van die prijs, maar die discussie is hier gewoon volledig overbodig.

Dus, als de winkel niet kan aantonen dat er hier sprake is van onjuist gebruik van het product, dan zullen ze het gewoon volgens Wetboek 7:21 moeten oplossen zonder kosten, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast.

Oplossen kan door reparatie, maar dat blijkt niet mogelijk. Vervangen is een optie, maar ook niet mogelijk. Blijft over dat de klant kan kiezen voor ontbinden met volledige restitutie van het aankoopbedrag. Een gebruiksvergoeding voor de tijd dat het werkte is erg onwaarschijnlijk (Quelle arrest).

Wat de winkel kán doen, is een voorstel doen voor een vervangend artikel dat voldoet aan de eisen van de koper. Wat wel of niet geschikt is, ligt aan de redenen voor de originele keuze voor die laptop. De winkel heeft er sowieso belang bij om een passende oplossing te bieden omdat een vervanging goedkoper zal zijn dan ontbinden.

Discussie over dat dat niet eerlijk is voor de winkel hoeven we niet te voeren- want die is zinloos- dit is hoe de wet werkt, ondernemers weten ervan en kunnen verplichtingen incalculeren. Als ze dat niet doen om voor een betere prijs dan de concurrentie te kunnen leveren, is dat geen excuus de wet niet te volgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:01:
Het grappige is echter dat die registratie helemaal niets aan het product verandert. Ze zeggen als fabrikant dus dat het apparaat eigenlijk die 3 jaar sowieso wel garantie zou kunnen hebben. Daarmee is dat een eigenschap van het product, waarvoor de verkoper aansprakelijk is. Uiteraard zou die casus ook gemaakt kunnen worden rond de levensduur van een laptop van die prijs, maar die discussie is hier gewoon volledig overbodig.
@Verwijderd:
Maar betekent dat dan dat je ook die aanspraak op 3 jaar garantie kan maken als je dat derde jaar garantie *niet* had bijgekocht? Uiteindelijk is het gewoon dezelfde laptop, ongeacht of je die extra garantie bijkoopt of niet, dus die produkteigenschap heeft 'ie dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:00:
[...]

@Verwijderd:
Maar betekent dat dan dat je ook die aanspraak op 3 jaar garantie kan maken als je dat derde jaar garantie *niet* had bijgekocht? Uiteindelijk is het gewoon dezelfde laptop, ongeacht of je die extra garantie bijkoopt of niet, dus die produkteigenschap heeft 'ie dan ook.
Daar komt het wel op neer ja. Het hele bijkopen van garantie van 5 jaar op een wasmachine is net zo goed onnodig. Behalve dat er dan meestal meer een 'no questions asked'-houding is waardoor je je recht niet zo hoeft te 'halen'. Na de garantie, en dus binnen aansprakelijkheid, geldt wel dat je aannemelijk moet maken dat het normaal gebruikt is.

Zie ook hier:
https://blog.iusmentis.co...ut-van-garantie-bijkopen/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Daar komt het wel op neer ja. Het hele bijkopen van garantie van 5 jaar op een wasmachine is net zo goed onnodig. Behalve dat er dan meestal meer een 'no questions asked'-houding is waardoor je je recht niet zo hoeft te 'halen'. Na de garantie, en dus binnen aansprakelijkheid, geldt wel dat je aannemelijk moet maken dat het normaal gebruikt is.

Zie ook hier:
https://blog.iusmentis.co...ut-van-garantie-bijkopen/
En die "no questions asked" is ook nog maar de vraag. Ooit heb ik op een CD speler voor 50 euro extra garantie bijgekocht en uiteindelijk heb ik ondanks hevige protesten 25 euro dagwaarde vergoed gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, vaak verpakken ze die 'garantieuitbreiding' als een soort verzekering tegen reparatiekosten. En nou net jouw defect valt dan niet onder die verzekeringsvoorwaarden..... Wat toevallig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
ITsEZ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:23:
Heb je toevallig meer informatie over de aankoop van garantie? Heb je deze gekocht bij 4launch of is het een mail product? Het ligt natuurlijk een beetje aan de situatie, als jij dacht dat je gewoon extra garantie kocht en er nu achter komt dat je hier voor had moeten registreren lijkt het me een fout van hun kant... In principe heb je natuurlijk gewoon betaald voor het "product" extra garantie, dan zou je dit ook moeten krijgen.
Garantie pakket is gekocht bij 4launch staat ook op de factuur.
Het betreft een doosje van msi met een pas en pincode echter in voorwaarden kan ik niet opmaken dat de garantie vervalt mits je de laptop niet binnen 3 maanden aan het pakket op msi website registreerd.

Toen der tijd wel een poging gedaan maar de website werkte niet mee... vind daarover meer terug op forums... echter iets met mannelijk en vergeten alsnog te registreren...

Toch zonde van die 50 eurie... los dan nog van wat je van een product mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-09 21:25
bszz schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:56:
[...]

En die "no questions asked" is ook nog maar de vraag. Ooit heb ik op een CD speler voor 50 euro extra garantie bijgekocht en uiteindelijk heb ik ondanks hevige protesten 25 euro dagwaarde vergoed gekregen.
Dan heb je je gewoon laten foppen. Garantie betekent kosteloze reparatie of vervanging, als je in de garantieduur zit moet dagwaarde niet eens aan bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pick up and return pack, is toch gratis heen en weer zenden.
Heb je de voorwaarden hiervan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
WEBGAMING schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:12:
[...]

Dan heb je je gewoon laten foppen. Garantie betekent kosteloze reparatie of vervanging, als je in de garantieduur zit moet dagwaarde niet eens aan bod komen.
Niet laten foppen maar na 3 vergeefse reparatiepogingen en 6 maanden(!) gedonder heb ik besloten er geen energie meer aan te verspillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
BounceCloud schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:32:
Ik zou @Verwijderd even raadplegen inzake non-conformiteit. Een laptop van €1299 < 3 jaar kapot zou best non-conform kunnen zijn, maar dat laat ik graag aan de beter geinformeerden over.
Het ligt er een beetje aan wat er kapot gaat. Bij een laptop zijn de scharnieren bijvoorbeeld een zwak punt. Een scheur in de behuizing van een goedkope laptop vind ik ook niet heel vreemd als je hem elke dag meeneemt.

Hier gaat het om een defect in het moederbord. Dat is geen bewegend onderdeel, niet aan enige slijtage onderhevig, en moet minimaal 5 jaar meegaan. Ik heb aardig wat computers gezien, en defecte printplaten zijn een zeldzaamheid, zeker binnen 5 jaar na aankoop. Volgens deze pagina gaat het dan om de invloed van omgevingsfactoren om een zwak punt dat er al sinds de verkoop in zit. De genoemde omgevingsfactoren zijn:
Variables like temperature, dirt and debris, and moisture are the most common performance hinderers, but accidental impacts (dropping, electrostatic discharge, crushing, etc) or power overloads from lightning strikes or power surges can also be severely detrimental to your circuit board.
De temperatuur van een laptop heb je weinig invloed op. Tenzij je in de Sahara gaat zitten, moeten de ventilatoren van de laptop de temperatuur onder een veilige grens houden. Vuil en de gevolgen van vocht- of valschade zouden direct zichtbaar moeten zijn. Als de winkel deze schade niet aan kan tonen (ze hebben de laptop immers al open dus het is redelijk dat zij dit bewijs leveren), zou ik dit onder nonconformiteit scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:31
CyberMania schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:55:
[...]
.

Dan moet 4Launch ook je die 3 jaar garantie verlenen; je hebt bij hun garantie over 3 jaar gekocht en die moeten zij jou dan ook verlenen -ongeacht de voorwaarden voor garantie van MSI.
Dit dus, 3 jaar garantie op de factuur, dus 4Launch moet 3 jaar garantie verlenen. Zou je hierover gaan procederen, dan zou 4Launch moeten bewijzen dat ze TS er specifiek op gewezen hebben dat die extra garantie registratie vereist.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1