verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door mxmemx op 19-02-2018 16:18 . Reden: geen ]
[ Voor 98% gewijzigd door mxmemx op 19-02-2018 16:18 . Reden: geen ]
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 15-02-2018 15:41 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
[ Voor 98% gewijzigd door mxmemx op 19-02-2018 16:19 ]
[ Voor 99% gewijzigd door mxmemx op 19-02-2018 16:18 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee, hij faciliteert het wel. Zonder SIM geen omzeiling.arnieo schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:42:
Heling zal het niet zijn, TS verkoopt immers geen gestolen goederen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
[ Voor 98% gewijzigd door mxmemx op 19-02-2018 16:19 ]
[ Voor 34% gewijzigd door -36- op 15-02-2018 16:24 ]
[ Voor 97% gewijzigd door mxmemx op 19-02-2018 16:22 ]
Dit ligt eerder aan het terugrekenen naar lokale maatstaven. Als iets voor ons €5 kost is dat niet bijzonder veel en kunnen we dat zo uitgeven aan in-game items. Voor iemand op bijvoorbeeld de Filipijnen is €5 niet 1x een luxe broodje lunch maar bijvoorbeeld 3 dagen eten, dan geef je dat toch minder snel uit aan een spelletje. Vandaar dat in veel games dat soort items teruggerekend worden naar lokale maatstaven.-36- schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:17:
Weet je trouwens zeker dat het aan valuta omreken fouten ligt? Dat moet na te gaan zijn. Zou namelijk eerder aan creditcard fraude oid denken. (waarmee je dan technisch gezien al schuldig zou zijn aan heling door die ingame munten voor een veels te goedkope wisselkoers van hem te kopen)
Si vis pacem, para bellum
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Anoniem: 27535
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 15-02-2018 18:35 ]
Lijkt me sterk dat je een IMEI ban krijgt, heb zelf namelijk ook wel eens wat gratis simkaarten besteld enkel om wat accounts ( in korte tijd achter elkaar ) te activeren/verifiëren en dat wou prima.euchromatic schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:52:
Ik geloof overigens nooit dat het je lukt om op (relatief) grote schaal simkaarten te activeren. Zodra je deze in je NL toestel activeert weet de provider jouw IMEI, en niemand activeert meerdere kaarten in korte tijd bij dezelfde provider met hetzelfde toestel. Het zou me niets verbazen als je een IMEI ban krijgt bij de 3e kaart of zo.
In vino veritas, in aqua sanitas
Nog niet zo heel lang geleden is heeft via Tele2 aardig wat simkaarten/abonnement afgesloten. En die voor extra met router door verkocht. Dit ging om honderden. Lijkt mij niet dat een provider daar moeilijk om doet.JohanNL schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:20:
[...]
Lijkt me sterk dat je een IMEI ban krijgt, heb zelf namelijk ook wel eens wat gratis simkaarten besteld enkel om wat accounts ( in korte tijd achter elkaar ) te activeren/verifiëren en dat wou prima.
Verder denk ik dat de provider zelf in eerste instantie je IMEI nummer i.c.m. je simkaart niet ziet maar het wordt natuurlijk wel gelogged bij de zendmast waarbij jouw telefoon je aanmeld.
Politie, overheid e.d. kunnen dit opvragen en zo de link leggen tussen verschillende simkaarten en telefoon(s).
Maar goed als je op enige manier fraude gaat plegen met wat voor simkaart dan ook dan kun je heus wel een IMEI ban verwachten en/of juridische gevolgen.
De zogenaamde ‘loader’ heeft vaak accounts die geregistreerd staan in een land waar geld erg weinig waard is. Er zijn zelfs overzichten online beschikbaar met adressen die je voor registratie kunt gebruiken. Ze loggen met jouw credentials in en kopen de in-game currency. Daar vragen ze uiteindelijk weer een bemiddelingsfee voor aan de eindgebruiker.mxmemx schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:46:
[...]
Ik weet niet precies of hij dit doet, hij vraagt gebruikers van dergelijke games info van hun account te geven, koopt op deze accounts in de filipijnen ingame currency en vraagt voor deze dienst geld.
Echter jou gedachte is inderdaad een gedachte welke voorbij gekomen is, maar wat arnieo zegt, de kaart wordt op legale wijze gekocht en verscheept etc. vandaar de vraag.
Stack Sats
Heb je zelf wel teruggelezen WAT je nu eigenlijk schrijft ?loki504 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:50:
[...]
Nog niet zo heel lang geleden is heeft via Tele2 aardig wat simkaarten/abonnement afgesloten. En die voor extra met router door verkocht. Dit ging om honderden. Lijkt mij niet dat een provider daar moeilijk om doet.
Tele2 had alleen GEEN problemen met de vele aanmeldingen op 1 adres. En daar ging ik op in. Had hij alle 500 bv abonnementen voor zich zelf gehouden. Was er niets aan de hand.FreshMaker schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:46:
[...]
Heb je zelf wel teruggelezen WAT je nu eigenlijk schrijft ?
Die simkaarten werden verkocht als onderdeel van een abonnement wat je NIET bij Tele2 afsloot, maar bij een tussenpersoon
Dat abonnement is NIET meer te krijgen, want Tele2 had er WEL degelijk problemen mee
[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 15-02-2018 22:38 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Dit gaat wel erg snel. Het aanbod om de currency te kopen staat open voor iedereen. Als ze aan sommige mensen niet willen verkopen, moeten ze dat erbij zetten of technisch blokkeren. Ze kunnen zich niet achteraf op dwaling beroepen als ze iemand toch geen aanbod hadden willen doen. En zelfs dan (of als er een contractuele bepaling is geschonden door de currencies door te verkopen), dat zou de overeenkomst vernietigbaar maken. Zolang die vernietiging niet is ingeroepen, is er niets aan de hand. Daar komt bij dat het civielrechtelijk niet om een goed gaat, dus ook de overdracht kun je niet in die context beschouwen. Er is een dienst geleverd, en die dienst moet na vernietiging ongedaan worden gemaakt. Er zijn natuurlijk best scenario's denkbaar waarin het allemaal wel opzet is (iemand noemde al creditcardfraude), en waarbij je aan verduistering kunt denken. Wellicht kom je daarmee zelfs aan schuldheling toe, al is het verhaal dat de currency in de Filipijnen goedkoper is best aannemelijk. Nog even afgezien van het feit dat de wet op de Filipijnen heel anders in elkaar steekt, en wat de verkoper doet wellicht helemaal niet strafbaar stelt.Anoniem: 27535 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 18:32:
Wat betreft het aannemen van die currency:
Wetboek van strafrecht artikel 416
1. Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
b. hij die opzettelijk uit winstbejag een door misdrijf verkregen goed voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een door misdrijf verkregen goed overdraagt.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk uit de opbrengst van enig door misdrijf verkregen goed voordeel trekt.
Je weet dat hij het verkregen heeft op een wijze waarvan ook hij weet dat de verkoper het nooit had willen aanbieden. Daarmee ontstaat er een wilsgebrek en is er dus nooit een overeenkomst tot stand gekomen. Dat betekent dat hij nooit eigenaar werd, en met de intentie die niet te betalen of te retourneren, is er sprake van diefstal, mogelijk oplichting. Omdat hij het zonder rechtsgrond verkrijgt, en jij dat zeker moet vermoeden, ben je dan schuldig aan heling.
Ik ben geen advocaat en helaas kan ik niet zoals andere Tweaker het wetboek opdreunen wanneer nodig. Maar mijn gevoel zegt dat dit soort deals stinken.mxmemx schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:22:
Nu heb ik een gesprek met deze verkoper waar hij opzoek is naar prepaid SIM kaarten vanuit nederland, specifiek van de aanbieders TELE2 of T-mobile. Hij biedt mij, geld of ingame currency aan, in ruil voor de dienst hem deze SIM kaarten te verschaffen, ik dien ze echter wel geactiveerd te hebben voor ik ze stuur (connecten met netwerk en roaming). Overigens, hij betaald mij alle kosten op voorhand, zodat ik in geen enkele situatie nadelig ben wat dat betreft.
Op basis van ons gesprek, herleid ik dat de SIM kaarten gebruikt gaan worden voor het aanbieden van de dergelijke service.
Een hele lang context, maar de vraag is nu:
Ben ik strafbaar op welke manier dan ook als ik hem deze simkaarten verschaf?
Of wanneer hij mogelijkerwijs de google play/game richtlijnen ondermijnt en daarvoor strafbaar gesteld wordt?
Het lijkt voor mij niet meer dan een soort vriendendienst, daarom ook de vraag aan de kenners!
I need your help.
Anoniem: 936443
Simkaarten hoeven hier in NL nog steeds niet geregistreerd te worden, dus iets op naam hebben is geen sprake vanCMD-Snake schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:27:
[...]
Ik ben geen advocaat en helaas kan ik niet zoals andere Tweaker het wetboek opdreunen wanneer nodig. Maar mijn gevoel zegt dat dit soort deals stinken.
Je kan geloof ik nu in Nederland niet meer een prepaid SIM kaart activeren zonder je te moeten registreren. Technisch gezien heb je dan een aantal SIM kaarten op je naam staan als dat lukt. Wil je dat wel? Je hebt geen garantie waarvoor ze gebruikt zullen worden. In het ergste geval dien je als katvanger voor iemand aan de andere kant van de wereld.
Ik zou het niet doen, dat is een free to play spelletje op je telefoon niet waard. Dan maar wat langer grinden en wat minder snel progressie boeken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq