Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik ben opzoek naar een monitor voor bij mijn macbook pro (early 2015)

Wat is je budget?
rond de 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al heel wat opgezocht en ik overweeg de volgende monitors:
Dell S2718D
LG 27UD88-W
BENQ PD2710QC

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou de monitor voornamelijk voor fotobewerking, grafisch design en high quality movies gebruiken.
Verder weet ik niet of ik best voor 4k kies of niet.
Alle hulp is welkom! :)

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 23:13

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IMHO een interessante monitor voor foto en video: pricewatch: Eizo CS2730 Zwart

Is wel nogal over het budget heen, maar een monitor gaat een tijdje mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 14:43

Malloot

bekijk eens wat anders

Linkjes naar je keuzes is wel zo handig ;)

In ieder geval geen TN-paneel voor foto/video/design. De AOC die Ludwig005 linkt heeft een MVA paneel en is daarmee dus al een stuk geschikter. Bovendien is deze 4k en daarmee geschikt voor 'high-dpi' en future-ready...

@Begintmeta: Voor dat bedrag kun je denk ik beter deze Eizo nemen. 4k en smalle bezel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Malloot schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:48:
...

@Begintmeta: Voor dat bedrag kun je denk ik beter deze Eizo nemen. 4k en smalle bezel :9
Dat is denk ik vooral afhankelijk van welke eigenschappen van een scherm je belangrijker vindt, bijvoorbeeld een smalle bezel is voor mij vrij onbelangrijk, alleen mooi meegenomen in een multi-monitor setup, meer pixels/cm2 is dan IMHO (daarover verschillen de meningen ook) wel altijd weer mooi meegenomen, maar voor mij is een uitgebreidere kleurruimte, homogeniteit en eenvoudig kunnen calibreren dan weer interessanter. Uiteindelijk is het ook zo dat Eizo niet voor niets differentieert tussen de ColorEdge en FlexScan-lijnen, ze kunnen zich daarmee op verschillende doelgroepen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die LG komt met een gecalibreerd scherm en das wel erg prettig als je fotobewerking wilt gaan doen lijkt me. Ik heb zelf de 27UD58 en das een heel gijn scherm :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is er prima aan TN?
Neem dan pricewatch: Dell P2415Q Zwart.
Of, wat duurder, pricewatch: Dell P2715Q (210-ADVO) Zilver, Zwart of pricewatch: Dell U2718Q Zwart

Of inderdaad de LG.

[ Voor 48% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-02-2018 12:19 ]

Pagina: 1