Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Google Drive upgrade naar 1TB

Pagina: 1
Acties:

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 20:38
Ik ben van plan om van de standaard Google Drive gratis ruimte (17GB?) te upgraden naar 1TB voor backup van foto's - voornamelijk professionele trouwreportages.

Iemand ervaring met hoe dit in zijn werk gaat? Ik zou eigenlijk heel graag een soort aparte Drive ruimte hebben (die 1TB), afgesloten van de huidige Drive ruimte die ik al jaren gebruik en uiteraard iets minder fijn georganiseerd is. Ergens zou ik liever hebben dat die foto backup los staat van mijn dagelijks gebruik van Drive. Gewoon om safety redenen. Op de huidige zit ik vaak met kleine bestanden te werken en enkele foto's te up & downloaden en zaken te verplaatsen. Het voelt niet helemaal lekker om daar op dezelfde plek paar tientallen GB's aan belangrijke data te plaatsen.

Als ik de storage upgrade betaal, gaat dezelfde gratis 17GB ruimte gewoon naar de hogere limiet van 1TB?
Wat zijn de opties om een aparte Drive ruimte te hebben, los van de huidige? Een nieuwe Google Account is de enige optie? Ik begrijp dat Google niet staat te springen om iemand meerdere gratis 15GB ruimtes te geven, maar als je betaalt voor 1TB, zou dit toch apart kunnen werken, neen?

Er is ook Dropbox aan dezelfde prijs, maar ergens wil ik wel in het zelfde ecosysteem blijven.

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
2e Google account nemen, daar je 1TB abonnement nemen. Als je die 1TB op je huidige account gaat activeren dan wordt je de drive gewoon vergroot tot 1TB.

Vergeet trouwens niet dat je met wat geduld ook 1TB gratis kunt krijgen bij TransIP/Stack

• Mlazurro
Bonthouse schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:53:(...)
Vergeet trouwens niet dat je met wat geduld ook 1TB gratis kunt krijgen bij TransIP/Stack
Hmm die 2TB aan 10 euro/maand klinkt inderdaad ook niet slecht.

Van TransIP echter nog nooit gehoord. Grote betrouwbare speler?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mlazurro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Van TransIP echter nog nooit gehoord. Grote betrouwbare speler?
[Cloud storage] "Stack" van TransIP ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

TransIP (Stack) is betrouwbaar, dit gebruik ik zelf ook heel veel: [Cloud storage] "Stack" van TransIP

En waarom gebruik je Google Foto's niet? Dan heb je voor foto's en video's een onbeperkte opslag in hoge kwaliteit.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Bonthouse
  • Niet online
Maar niet in de originele kwaliteit. Filmpjes worden best stevig gecomprimeerd en foto's blijven wel OK, maar verschil tussen origineel en wat Google er van maakt is wel duidelijk te zien.

• Meg
  • Niet online

Meg

True, maar de kwaliteit is nog steeds goed hoor. :-)

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Mlazurro
Meg schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:04:
En waarom gebruik je Google Foto's niet? Dan heb je voor foto's en video's een onbeperkte opslag in hoge kwaliteit.
Google Photos gebruik ik voor smartphone foto's & videos ;) En onbeperkt is het niet in originele kwaliteit - alhoewel de compressie zeer miniem is. Dus voor echte storage moet je betalen - dezelfde zoals Google Drive betalend.

Ik vind de organisatie van Photos niet zo heel fijn werken. Dus voor echte cloud backup kijk ik toch ergens anders - voordeel is dat ik bij elke trouwreportage dan ook de nodige relevante documenten kan plaatsen.

Ik bekijk zeker de opties van TransIP eens, ziet er goed uit.

• Meg
  • Niet online

Meg

Dat is zeker waar, let wel op dat Stack invite-only is, helaas.

• Bonthouse
  • Niet online
Je kunt op transip.nl/stack/ je mailadres invullen en dan even wachten op de invite code. Vandaar dat ik ook zei dat het wel goed te doen is met wat geduld ;)

• Mlazurro
Meg schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:10:
Dat is zeker waar, let wel op dat Stack invite-only is, helaas.
Alleen de gratis 1TB neem ik aan, ik zou dan wel voor de 2TB (10€ p.m.) gaan. Tenzij deze helemaal niet scherp is qua prijs. Alleszins beter dan Drive.

[ Voor 12% gewijzigd door Mlazurro op 15-02-2018 14:13 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Klopt, maar dan heb je eerst een account nodig en dan kan je pas upgraden. Staat volgens mij hier meer informatie: [Cloud storage] "Stack" van TransIP

• Mlazurro
Hmm duidelijk in de verkeerde subcategorie gepost dit, sorry mods :/

• Meg
  • Niet online

Meg

Mlazurro schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:18:
Hmm duidelijk in de verkeerde subcategorie gepost dit, sorry mods :/
Haha nee, maar aangezien je nu denkt om naar Stack te gaan kun je dergelijke vragen denk ik beter daar plaatsen. Je topic zelf zit hier goed hoor. :+

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bonthouse schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:06:
Maar niet in de originele kwaliteit. Filmpjes worden best stevig gecomprimeerd en foto's blijven wel OK, maar verschil tussen origineel en wat Google er van maakt is wel duidelijk te zien.
Dat valt best mee.. https://www.phonearena.co...d-should-you-care_id93938

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:01
Amazon drive is wellicht ook nog een optie, daar staan mijn persoonlijke foto's als externe "backup" naast mn NAS. Niet gratis, maar wel verrekte snel, zowel up als down is 200-300mbit geen bijzonderheid op mijn 500/500 glas

• Mlazurro
Voor foto's met smartphone inderdaad, Google zet het om naar maximaal 16MP - al zie je in videos wél duidelijk het verschil.
Maar ik neem foto's professioneel aan 24MP en hoger, dan wil ik die ook graag op die resolutie in cloud storage.

[ Voor 3% gewijzigd door Mlazurro op 15-02-2018 14:28 ]

Pagina: 1