Gast account beperken tot alleen internet.

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:17
Beste alle,

ik vroeg me af hoe ik de rechten kan aanpassen voor een aparte account/guest. Ik wil alleen dat ze op internet kunnen. De rest van de systeem moet afgesloten zijn. Wil dat het njet mogelijk is dat ze "This PC" zien met daarnij de horende mappen. Omdat dit een gasten account is en de mensen even snel op internet kunnen.

Alleen lees ik op internet niet echt veel nuttige informatie hoe dat kan. Want een gast account is weer totaal anders dan een normale accout. Maar bij gast account kan je alsnog alles zien maar heb je een paswoord van de administrator nodig. Om dit te voorkomen moet het dus dicht zijn en alleen internet.

Windows 10 64x (latest update)

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 15-02-2018 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hier al naar gekeken?
De kioskfunctie van windows?
https://docs.microsoft.co...s-10-for-desktop-editions

Anoniem: 262853

Als het een Pro versie is van Windows, zou je het kunnen regelen met lokale gpo's.

• theduke1989
dat is het punt ik heb namelijk geen pro versie. Ik ben uit bedrijf dus ik heb een normale licentie gekregen van ze.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:17

Meg

418: “I’m a teapot”

Je kan lokale GPO's ook in Windows 10 Home krijgen, hoe je dat doet kun je hier vinden.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ze hebben me toch de Windows 10 pro gegeven heb ik gezien.
En kan gewoon via gpedit.msc werken.

Echter wanneer ik eerst in bijvoorbeeld de kiosk modus wil maken. ik heb de optie niet? Hoe kan dat want in gpedit.msc wou ik alleen nog aanzetten keyboard mouse en disable usb.. voor data transfer.
http://www.thewindowsclub...iosk-mode-assigned-access wou deze link gebruiken...

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14kyvkz.jpg

En als ik bijvoorbeeld een account aanmaak genaamd guest account en ik wil assign access doen.
zit internet er weer niet in het lijstje... PS: schijnt dus normaal te zijn.

Iemand die me dus andere tips kan geven?? wat te doen welke gpo policies te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door theduke1989 op 16-02-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

@theduke1989 je kan eens kijken of je wat kan met onder Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen. Daar kun je bijvoorbeeld o.a. 'het pictogram Computer van het bureablad verwijderen'. Deze kan je bijvoorbeeld ook, net als documenten uit het snelmenu halen.
Daarnaast kun je het confugratiescherm heel eenvoudig uitschakelen daar en ook de taakbalk kan je zo instellen dat ze niet overal op kunnen.

Je kan ook kijken naar 'Alleen opgegeven Windows-toepassingen uitvoeren', hier kan je bijvoorbeeld enkel de browser Google Chrome (of Microsoft Edge) instellen.

Houd er rekening mee dat je dit mogelijk vanaf het 'gast-account' moet doen en je dus beheerderstoegang moet geven vanaf het hoofdacocunt.

[ Voor 0% gewijzigd door Meg op 17-02-2018 13:58 . Reden: Typo fixed. ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

@theduke1989 ik ben best benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nog niet ik ben er mee bezig. Het liefst had ik de kioskmodus want dat is qua functionaliteit ook de beste.
Maar in de GPO kan ik namelijk niks vinden om het te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg

Meg

Kijk hier eens na.

[ Voor 13% gewijzigd door Meg op 21-02-2018 15:47 ]

Pagina: 1