Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Peterdiks
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15-02-2018
Mijn vraag
...
Ik lees dat blockchain gebruikt wordt om een 'single truth' terug te geven. Bijvoorbeeld in medical records. Nu lijkt me dat laatste de doodsteek voor privacy.

Ik zou me kunnen voorstellen dat alle gecontroleerde feiten worden opgeslagen in een 'newsrecord'. De conclusies en interpretaties zouden dan kunnen blijven verschillen. Maar de consument zou dan de mogelijkheid hebben alle 'niet-blockchain-nieuws' als niet-geverifieerd naast zich neer kunnen leggen.

Mijn vraag is: Kan blockchain ingezet worden om nepnieuws tegen te gaan? Of gaat blockchain alleen over 'harde data' - mathematische gegevens?

Mvg
Peter

Alle reacties

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-04 13:53
Hallo Peterdiks, is dit een huiswerk vraag of ter argument van discussie met collega's?

dit boek legt het wat beter uit

https://www.jongbloed.nl/...ybercrime-willem-vermeend
Sorry bovenstaande was wat flauw gezien het nieuws wat de laatste tijd uit kwam door ene rianne die een hoop hersenscheten de wereld in bracht.

Nee blockchain gaat je niet beschermen tegen fake nieuws.

muffstuff wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:01 (86%)

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:03
Hoi Peter, je gebruikt in je vraag een hoop termen waarvan het niet helemaal duidelijk is wat je er mee bedoelt.
Het lijkt er zo op dat je zelf ook niet weet wat je er mee bedoelt. Misschien is het handig je vraag wat beter en uitgebreider te verwoorden, want zoals hij er nu staat kan ik er ten minste geen chocola van maken.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True