Heb W10 gedownload en nu heeft deze mijn HD gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SiriusMedia
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Mijn vraag
Ik heb W10 opnieuw gedownload als back up. Ik wilde deze op een usb stick zetten maar had er even geen voorhanden. Geen nood dacht ik, ik sla het op een HD op. De HD waar meer data opstaat. Nu heeft Windows de naam van de hd gewijzigd in ESD-USB en kan ik niet meer aan mijn bestanden. Ze staan er wel nog op want door middel van links zie ik dat de data er nog opstaat. Maar m.u.v. de installatie bestanden voor W10 is niks meer zichtbaar. Wie weet hoe ik dat weer kan herstellen?

Relevante software en hardware die ik gebruikW

W10 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

??

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 02:53
Hdd afkoppelen en als usb-schijf aan een andere koppelen.
Dan de data overzetten op een andere schijf en de schijf die moeilijk doet formatteren.
Makkelijkste, doch omslachtige manier.

Zijn wel andere manieren voor, maar die kunnen nog wel eens voor probs zorgen als je niet weet wat je aan het doen bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:10
SiriusMedia schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:11:
Mijn vraag
Ik heb W10 opnieuw gedownload als back up. Ik wilde deze op een usb stick zetten maar had er even geen voorhanden. Geen nood dacht ik, ik sla het op een HD op. De HD waar meer data opstaat. Nu heeft Windows de naam van de hd gewijzigd in ESD-USB en kan ik niet meer aan mijn bestanden. Ze staan er wel nog op want door middel van links zie ik dat de data er nog opstaat. Maar m.u.v. de installatie bestanden voor W10 is niks meer zichtbaar. Wie weet hoe ik dat weer kan herstellen?

Relevante software en hardware die ik gebruikW

W10 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

??
Heb je de .iso niet gewoon gemount :? En wat bedoel je met 'links'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Het lijkt erop dat je de tweede HDD (of partitie) als bron hebt opgegeven om er een installatie media van te maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Begrijp ik het nou goed, @SiriusMedia, dat je de Media Creation Tool hebt verteld je HDD te gebruiken ipv een USB-stick? En dan niet de waarschuwing hebt gelezen dat die geformatteerd zou worden en alle data erop verloren zal zijn?

*knip* Dat is nergens voor nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 15-02-2018 17:40 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je gekozen voor
1 - .ISO downloaden
2 - USB opstart medium te maken

Bij bij 2. HDD niet meer gebruiken en kijken of iemand / bedirjf je gegevens terug wil halen ( niet alles zal terug te halen zijn doordat je nieuwe gegevens overheen geschreven hebt )

Daarbij heb je wel alle waarschuwingen dan niet gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
In het slechte geval denk ik dat je hardeschijf inderdaad geformatteerd is voor de installatie, je kan de bestanden dan alleen nog maar terug krijgen via herstel software denk ik.
Het nadeel is dat er waarschijnlijk aardig wat beschadigd zal zijn als er een windows installatie op is komen te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:50

Soggney

Zeekomkommer

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18
Recuva kan ik wel aanraden om bestanden te herstellen, voor de rest kan je inderdaad weinig meer doen, weg is weg als windows er overheen is gezet.

• SiriusMedia
maarud schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:16:
[...]

Heb je de .iso niet gewoon gemount :? En wat bedoel je met 'links'?
Snelkoppelingen.

• SiriusMedia
FooLsKi schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:24:
Begrijp ik het nou goed, @SiriusMedia, dat je de Media Creation Tool hebt verteld je HDD te gebruiken ipv een USB-stick? En dan niet de waarschuwing hebt gelezen dat die geformatteerd zou worden en alle data erop verloren zal zijn?

*knip*
Mag, maar ik heb het echt niet gezien -)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 15-02-2018 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wordt je backup terug zetten en anders met Recuva aan de slag. En voortaan een professional vragen dit soort dingen te doen (y)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SiriusMedia
Jumpman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:20:
Het lijkt erop dat je de tweede HDD (of partitie) als bron hebt opgegeven om er een installatie media van te maken.
Dat denk ik zelf ook, mede omdat ik via snelkoppelingen nog aan de juiste bestanden kan komen. Maar hoe haal ik de rest dan terug, RECUVA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een snelkoppeling is niet meer dan een pointer naar een bestand. Als die nog werkt, dan bestaat dat bestand nog. En als dat bestand bestaat, dan waarschijnlijk degene die op dezelfde disks staan ook. Als je alleen de snelkoppeling nog hebt, maar die het bestand niet opent (of een versie die toevallig op een andere disk staat), dan ben je die data dus kwijt.

Ik denk dat je met Recuva veel terug kan vinden, alleen die +- 4GB die overschreven is door andere data kan een probleem vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SiriusMedia schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Maar hoe haal ik de rest dan terug,
Als het echt weg is (en niet alleen maar verborgen bestanden geworden oid) je backup terug zetten.
Als je die niet hebt zou ik mezelf afvragen of de bestanden waardevol genoeg zijn om terug (proberen) te halen.
De meeste gratis programma's werken maar half of helemaal niet als de data overschreven is geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2018 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:21:
[...]

Als het echt weg is (en niet alleen maar verborgen bestanden geworden oid) je backup terug zetten.
Als je die niet hebt zou ik mezelf afvragen of de bestanden waardevol genoeg zijn om terug (proberen) te halen.
De meeste gratis programma's werken maar half of helemaal niet als de data overschreven is geweest.
Als de data overschreven is dan werkt geen enkel programma meer. Dan is de data gewoon echt weg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou nog met 'schijfbeheer' kunnen kijken of je data partitie misschien geen schijfletter meer heeft. Al zou ik met deze tool vooral kijken en geen aanpassingen doen als je niet weet wat je doet. En afhankelijk van hoe belangrijk de data is adviseer ik je sowieso om er even iemand naar te laten kijken met verstand van zaken, want hoe meer je zelf probeert, hoe meer er verloren kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:10
Als je met de snelkoppelingen echt nog de bestanden kan openen (en ze staan waarschijnlijk op die schijf), dan is er iets anders aan de hand. Maar als ze niet meer werken, dan heb je een groter probleem.

Hoe groot is de schijf, en hoeveel vrije ruimte is er?

• SiriusMedia
Heb alles nagelopen maar helaas. Pleite. Dank jullie wel
Will

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Waarschijnlijk is de schijf deels overschreven (quick format) en zie je alleen de Windows 10 installatie media bestanden. Je kan met bijvoorbeeld GetData Recover My Files (Professional) proberen de overige data te redden, maar die moet je dan wel weer naar een andere HDD schrijven. Wel zo min mogelijk de desbetreffende HDD herstarten etc., want telkens kunnen er weer files verloren gaan of overschreven worden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1