Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe PC - Best buy guide als uitgangspunt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik kijk graag streams en speel games (Overwatch, Path of Exile) niets bijzonders. Verder gebruik ik hem voor werk (niets bijzonders). Het systeem moet minstens 4 jaar mee kunnen en hoeft niet de absolute top te zijn. Ik koop geen nieuwe flashy spellen die ik op ultra wil draaien en hoef zulke kwaliteit ook niet te hebben. Ik wil dat de pc de komende ~4 jaar in ieder geval kwalitatief goed mee kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een maximum zit rond de €1100,-. Geef of neem wat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb randapparatuur wat sowieso mee gaat. Verder heb ik an sich een kast die nog mee kan qua ruimte, al zou ik een nieuwe ook niet erg vinden. Mijn huidige systeem is ongeveer 5,5 jaar oud en aan vervanging toe. Ik verwacht niet dat er onderdelen zijn die nog gebruikt kunnen worden. Ik meen 8GB Kingston geheugen te hebben, maar dit is ook gedateerd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb niet genoeg kennis van alle onderdelen om te zeggen wat ik ideaal zou willen. Ik wil in ieder geval genoeg vermogen qua werkgeheugen en videokaart dat ik weer up-to-date ben en normale spellen op hoge settings kan draaien (geen ultra etc.) voor de komende jaren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur betrouwbare spullen. Ik ben zelf geen held in reparaties. Verder heb ik geen ervaring met tweedehands spullen en durf ik het eerlijk gezegd ook niet aan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil in ieder geval een SSD erin hebben zitten voor minimaal het besturingssysteem en mijn belangrijkste spellen. Los daarvan graag een normale harde schijf van 1TB. Dit in verband met foto's en andere zaken.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Op dit moment heb ik de Best Buy Guide door gekeken van januari 2018 en vraag me af of jullie hier aanpassingen op zouden maken, met mijn wensen in acht te nemen.

Best Buy Guide stelt:

Product Prijs Act.Prijs
Processors AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
Moederborden MSI B350 PC Mate
Geheugen intern Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
Videokaarten Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
Solid state drives Crucial MX300 2,5" 525GB
Behuizingen BitFenix Neos Zwart/Zwart
Voedingen be quiet! Pure Power 10 400W
Totaalprijs bij opstellen BBG

Met name op het gebied van moederbord, processor en videokaart begrijp ik niet zo goed wat nu wel/niet geschikt is voor me.

Verder vraag ik me af of ik een kleinere SSD (256GB?) kan combineren met 1TB HDD, of dat het wijs is de SSD zo groot te houden als in de best buy guide.

Als laatste: Is het wijs om hem te laten assembleren als ik alle onderdelen zelf aanschaf?

Alvast hartelijk dank voor jullie advies!
Groeten,
David

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Om te beginnen met het laatste; assemblage laten doen is voornamelijk zekerheid qua garantie, echter kun je bij een vrij simpel pc de hele pc even kwijt zijn. Een computer bouwen is vergelijkbaar met Technisch lego; je even voorbereiden en de handleiding volgen dan kom je al een heel eind!
gegarandeerd dat er ook tweakers in de buurt wonen die je wel willen helpen.

een kleinere SSD is wel mogelijk; zelf heb ik echter een aparte SSD schijf voor de games omdat die best veel ruimte innemen, maar dat is ieder voor zich. Verder is de 1060 machtig, en best wel sterk; als je met mindere settings genoeg neemt is een 1050Ti ook al vlot zat; en nu met de GPU tekorten is dat geen onverstandige keuze.

Ga wel voor een 2-3TB HDD, de 1TB varianten vind ik vrij prijzig naar verhouding

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• vender
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-11 11:51
Ik zou zelf de 525GB SSD houden vooral omdat je de pc minstens 4 jaar wilt gebruiken vult 256gb snel op. Ook is het prijsverschil tussen 256 en 512gb maar 37 euro. Voor de rest ben ik het eens met nlbuurman, een 1050ti moet genoeg zijn om jouw games op ultra 1080p 60FPS te spelen.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:48
NLBUURMAN schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:05:
Om te beginnen met het laatste; assemblage laten doen is voornamelijk zekerheid qua garantie, echter kun je bij een vrij simpel pc de hele pc even kwijt zijn. Een computer bouwen is vergelijkbaar met Technisch lego; je even voorbereiden en de handleiding volgen dan kom je al een heel eind!
gegarandeerd dat er ook tweakers in de buurt wonen die je wel willen helpen.
Zelf denk ik er iets anders over. Ik bestel 1x in de paar jaar een pc en laat de assemblage van het moederbord, CPU en geheugen altijd door de webshop doen. Kost wel iets, maar ze testen de combi. Zelf geeft me dat met garantie een prettig gevoel.

Overige assemblage kun je idd zelf prima doen. Weinig dingen die verkeerd kunnen gaan.

Verwijderd

Topicstarter
vender schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:35:
Ik zou zelf de 525GB SSD houden vooral omdat je de pc minstens 4 jaar wilt gebruiken vult 256gb snel op. Ook is het prijsverschil tussen 256 en 512gb maar 37 euro. Voor de rest ben ik het eens met nlbuurman, een 1050ti moet genoeg zijn om jouw games op ultra 1080p 60FPS te spelen.
Op zich heb je hier best wel een goed punt. Dat ga ik denk ik wel meenemen en het is de meerprijs inderdaad wel waard.

1050ti is wel aanzienlijk goedkoper dan de 1060. Als ik naar specificaties ga kijken zie ik met name op het geheugen verschil. Hoe zeer is het verschil tussen de 6GB vs. 4GB en 128 bit vs.192 bit merkbaar? Zonder enig verstand van wat deze cijfers doen voelt het al snel dat de 1060 bijna 50% beter zou zijn, wat me onwaarschijnlijk lijkt? Het prijsverschil is er wel naar in ieder geval.

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:18
http://gpu.userbenchmark....ia-GTX-1050-Ti/3646vs3649
http://gpu.userbenchmark....ia-GTX-1050-Ti/3639vs3649

Ruwe indicatie is minimaal 70% sneller maar op dit moment een 1060 kopen is gewoon niet de moeite waard.
Krengen kosten 350 Euro momenteel. Dat is een mid-range kaart gewoon niet waard.

(Ik voelde me al schuldig 440€ te verbrassen aan een GTX 1070 maar die tikt momenteel de 500/600 euro aan als hij al leverbaar is; toch maar eens 1440P scherm zoeken :+ .)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
@Jelloz Zou je userbenchmark niet willen linken in dit forum? Dit is geen betrouwbare bron

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:18
youridv1 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:17:
@Jelloz Zou je userbenchmark niet willen linken in dit forum? Dit is geen betrouwbare bron
Gamers Nexus dan: https://www.gamersnexus.n...hmarks-vs-460-more/page-4

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
@Jelloz veel beter :)
Pagina: 1