Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De vraag waar ik niet achter kom.

Hoeveel zonnepanelen heb ik nodig?

Ik weet wat ik de afgelopen jaren heb verbruikt voor elektriciteit. gezinssituatie samenwonend.
Echter als ik kijk naar de toekomst heb ga ik meer energie verbruiken. Denk aan gezinsuitbreiding, overgaan op elektrisch koken. enz enz.

Wat is verstandig? zeker met de salderingsregel zonnepanelen vanaf 2020.

Mijn dak ik 40m2.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:44
17

Wat denk je nou zelf?

[ Voor 186% gewijzigd door BlazeMuis op 15-02-2018 10:45 ]

• 01001000
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 00:47
Voor een enigsinds nuttig antwoord is er iets meer informatie nodig.

Wat is je huidige verbruik, wat verwacht je te gaan verbruiken, 40m2 in welke richting, schaduw? Ik heb een redelijk overgedimensioneerde set omdat het zelfs zonder salderings regeling nog een goede investering is in mijn geval en ik verwacht dat opslag over een paar jaar financieel interresant word. Mijn dak ligt dus volledig vol met 39 panelen.

11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En je verwacht dat wij wel je toekomstige verbruik kunnen inschatten?

Kijk eerst eens wat je nu nodig hebt en of dat uberhaupt past voordat je verder kijkt, waarschijnlijk heb je al heel je dak nodig, zo niet dan leg je deze in verhouding voor een kleine meerprijs vol en kan je alle kanten uit.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:48
Modbreak:Welkom op Tweakers!

Zoals je uit de bovenstaande reacties waarschijnlijk wel hebt kunnen afleiden is je topicstart wel heel erg karig. Met wat rekenen kun je prima bepalen hoeveel zonnepanelen je nodig hebt. Als je aan een adviseur je verbruik voorlegt dan kan hij/zij dit ook voor je uitrekenen.

Omdat dit iets is wat je prima zelf kunt uitrekenen sluit ik dit topic. Het heeft op deze manier weinig discussiewaarde.

Dit topic is gesloten.