Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb al diverse dingen uit geprobeerd maar het werkt niet. Ik heb een app genaamd medapp en daar krijg ik de melding van dat voor een goede werking ik de app moet instellen als beschermde app. Als ik op deze melding klik kom ik in het scherm van beschermde apps hier staat boven "sluit apps bij schermvergrendeling" maar kan ik hem niet toevoegen.

Al bij instellingen, batterij, starten de app op handmatig behren e.d. gezet maar dat werkt ook niet. Ik krijg nu dus ook geen herinneringsmelding van de app. Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Als contact met Huawei servicecenter gehad maar daar kom ik ook niet verder mee.

Op de smartphone draait Android 8.0 en EMUI 8.0.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! :)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Ik heb zelf geen Huawei toestel, dus ik ken de bovengenoemde opties niet zo goed. Wel heb ik die app net op mijn OnePlus One geïnstalleerd en een dergelijke melding krijg ik niet.

Kun je eens met wat screenshots laten zien wat voor meldingen je krijgt en bij welke opties je allemaal terecht komt? Screenshots kan je uploaden via bijv. www.imgur.com en de link hier delen.

offtopic:
Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd heel persoonlijk zou ik gewoon op 'niet meer opnieuw tonen' drukken en kijken hoe de app zich gedraagt.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solok
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 21:31
Ha @Verwijderd

Mijn naam is Wessel Prins en ik ben onderdeel van Team Medapp.
De melding die u noemt wordt gegeven bij Huawei toestellen omdat de batterij besparende functionaliteiten van Huawei invloed kunnen hebben op de wekkers van MedApp.
Ik heb dit nog niet getest met EMUI 8.0 maar onder eerdere versies van EMUI zat deze functionaliteit onder:
- Instellingen
- (extra instellingen)
- Battery manager
- Beschermde apps / Protected Apps

(Het scherm zou er als volgt uit moeten zijn: https://i.stack.imgur.com/YNZAJ.jpg)

Hier kunt u MedApp aanvinken zodat de app op de achtergrond kan blijven draaien.

Ik hoor graag of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Wessel, bedankt voor je bericht.

Helaas staan de protected apps in Emui 8.0 daar niet meer en geen idee waar dan wel...

Ik heb zelf ook eea uitgeprobeerd en ik denk dat ik het heb gevonden, althans dat hoop ik.

Kies bij Instellingen voor apps en dan nogmaals apps, kies onderaan weer instellingen (tandwieltje) en dan speciale toegang. Kies dan negeer batterij opyimalisatie.

Vanochtend kreeg ik weer een melding dus ik hoop dat dit het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat heeft dus niet geholpen helaas want vanochtend kreeg ik weer geen melding. Gisteren was het scherm aan en kreeg ik wel een melding. Vandaag was het scherm uit en kreeg ik geen melding.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Het is mij gelukt om het alarm van de medapp in te stellen in de Huawei P Smart.

Ga naar de Instellingen,
Kiest voor Batterij
In het volgende menu ga je naar het onderdeel Starten
Dan krijg je een overzicht van de apps. Stond bij mij allemaal op automatisch.
Hier heb ik Medapp aangeklikt.
Toen kreeg ik een menuutje met drie mogelijkheden. Deze stonden allemaal uit en heb ik ingeschakeld.

Hierna terug naar de Instellingen
Kies voor Apps en meldingen
Klik bovenin op Apps
Selecteer uit de rij apps MedApp
Kies dan voor meldingen
Prioriteitsweergave stond bij mij uitgeschakeld en heb ik ingeschakeld

Gisteren en vanochtend werkte het perfect. (scherm uitgeschakeld) Wel iets later dan de ingestelde tijd (ongeveer 1 minuutje later)
Geen verdere fouten of haperingen opgemerkt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;)
Pagina: 1