Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

klimaatfolie nodig bij isoleren hellend dak?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moons
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-01 17:42
Goedemorgen, ik ben bezig een klein schuin dakje (en houten wandje) te isoleren, en zit even te twijfelen over materiaalkeuze. Het wordt een klein bergzoldertje, maar hoeft niet afgewerkt te zijn. Het is overigens het 'zoldertje' boven toilet en hal. Eerst een vloertje gelegd om niet door de gipsplaten te zakken, en de kieren dichtgekit/gepurd. Nu nog isoleren...

Dit is het geval:
Bouwjaar: ca. 1983
Dakbedekking, zoals aangebracht bij de bouw (van buiten naar binnen): pannen, panlatten, 2cm piepschuim, dakbeschot. Alleen beneden en boven een gording, verder niet (het is ook maar ca. 1,5 m hoog). Ik kan niet onder het piepschuim kijken of daar folie ligt.

Plan 1:
Ik weet niet of er ergens folie is gebruikt. Dus: 12 cm glaswol, klimaatfolie, en afwerken met gipsplaat.

Plan 2:
Er is waarschijnlijk geen folie gebruikt tussen dakbeschot en EPS, want 1983. Dus ik kan er gewoon aan de binnenkant EPS tegenaan lijmen, en dat met dampdichte folie afwerken (die folie is veel goedkoper dan klimaatfolie; en EPS lijmen is veel sneller dan glaswol + rachelwerk)

Wat denken jullie?

Foto's:
Links:

Die witte flinters zijn geen schimmels, maar spuitplamuur oid, wat er ooit op het onderliggende plafonnetje is gespoten, en blijkbaar ook door gat erboven terecht is gekomen.

Rechts:

NB Sorry voor de crosspost, maar ik geloof dat het hier beter op zijn plek is.

Alle reacties

• Casejunkie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-01 17:37
Ik volg deze even.

Ik heb een zelfde constructie alleen dan met Opstalan Purplex de luxe dakelementen type PPV 30/160 (waarvan ik nergens gegevens van kan vinden helaas)

Wij willen zelf ook het dak opnieuw isoleren van binnenuit.

• Simpel78
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-01 17:12
Van binnenuit isoleren met pir platen. Gewoon de RC waarde opschroeven richten de 7. EPS platen heb je niks aan. Gewoon gelijk goed doen. Daarna een dampdichte folie ertegen een en klaar.

PPV 30/160 is 3 cm isolatie aan de bovenkant. Waarschijnlijk door vogelnestjes al op sommige plekken verwijderen. Staat gelijk aan een Rd waarde van <2

Simpel78 wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:00 (29%)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True