Ingame aankoop op verkeerd account fortnite

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
Mijn vraag

Mijn zoontje speelt al een week of 5 Fortnite op de pc, afgelopen zaterdag mocht hij
van mij 25 euro uitgeven aan vbucks om ingame wat aan te kopen.
Dat ging vrij makkelijk, en de vbucks stonden vrijwel direct in zijn account.
Ook het uitgeven ging goed, enkel een minuut of 10 later gebeurde het volgende.

Hij werd uit het lopende spel gegooid, en kon daarna ook niet meer inloggen.

Hij heeft toen gelijk zijn wachtwoord van zijn google acount veranderd. Hoewel
dit er niet veel mee te maken heeft, aangezien voor fortnite alles in de launcher
geregeld wordt geloof ik.

Vanaf hier ben ik een en ander aan het uitzoeken geweest, en kwam tot de ontdekking
toen ik een password reset aanvroeg dat er geen account bevestiging in zijn
mailbox stond van de registratie toen der tijd.
Ook niet van de vbucks aanschaf, (betaald met ideal), en ook komen de ww reset
mails niet aan.

Ik vermoed dat hij een account heeft aangemaakt, met niet zijn eigen email adres
maar met die van iemand anders. (lettercombi of cijfer anders voor het @gmail).

Ik vermoed dat dit een les wordt in account beheer voor mijn jongste :)
Maar wil toch nog vragen aan jullie wat ik hier nog mee kan.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Fortnite van epic games op de pc
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb meerdere combi's geprobeerd om in te loggen, maar wat ik dus vermoed is dat
degene waar de mails heen gaan, gezien heeft dat er een aankoop gedaan is en toen
zijn wachtwoord heeft veranderd.

Tevens heb ik epic support gemailed met de uitleg, het IP erbij, en een screenshot van de aankoop
...

Beste antwoord (via ppeterr op 11-03-2018 16:25)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik denk dat je niet meer kan doen dan epic mailen, en hopen dat die je kunnen/willen helpen.
Idd een goede les in accounts beheren :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Apart, meeste accounts moeten geactiveerd worden via de e-mail die je krijgt. Zodat in ieder geval bevestigd is dat het adres klopt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik denk dat je niet meer kan doen dan epic mailen, en hopen dat die je kunnen/willen helpen.
Idd een goede les in accounts beheren :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ppeterr
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:58:
Apart, meeste accounts moeten geactiveerd worden via de e-mail die je krijgt. Zodat in ieder geval bevestigd is dat het adres klopt.
Het gaat dus om een aankoop in de gratis versie van het spel, geen activatie van
het betaalde spel dus. Wellicht is er wel een mail verstuurd om te activeren, en
heeft iemand anders die gewoon aangeklikt ? Misschien was de mail nog pending,
ik heb daar verder geen inzicht in gehad.

@heuveltje Ja het is niet meer dan vervelend, maar voor iemand van 10 jaar is het
een big deal dat hij zijn account kwijt is. Ik vemoed dat hij hier wel van leert :|

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Apart, in de EPIC game launcher moet je inloggen met een Google account of een eigen account aanmaken. Je moet hiervoor namelijk wel gewoon je wachtwoord invullen als je via Google wilt inloggen, beetje raar dat je, zonder het wachtwoord te weten, op iemand anders zijn Google account kan inloggen.

Als je zelf een account hebt gemaakt via de EPIC site, dan krijg je een email om je account te bevestigen.

• ppeterr
BlazeMuis schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:11:
Apart, in de EPIC game launcher moet je inloggen met een Google account of een eigen account aanmaken. Je moet hiervoor namelijk wel gewoon je wachtwoord invullen als je via Google wilt inloggen, beetje raar dat je, zonder het wachtwoord te weten, op iemand anders zijn Google account kan inloggen.

Als je zelf een account hebt gemaakt via de EPIC site, dan krijg je een email om je account te bevestigen.
Als ik dit goed lees zijn er dus 3 manieren om een acount aan te maken

1 in de launcher een nieuw account
2 in de launcher inloggen en linken met je google account
3 via de site een account aanmaken

BIj 1 en 3 zou je dus denken dat je een mail moet bevestigen, en 2 dus niet omdat het een link is.

Ik denk dus dat hij in de launcher een account heeft aangemaakt, maar ik vind dus geen
bevestigings mail daar van. Het kan natuurlijk ook dat hij iets anders heeft gedaan, maar dat nog
niet heeft willen vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
ppeterr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Als ik dit goed lees zijn er dus 3 manieren om een acount aan te maken

1 in de launcher een nieuw account
2 in de launcher inloggen en linken met je google account
3 via de site een account aanmaken

BIj 1 en 3 zou je dus denken dat je een mail moet bevestigen, en 2 dus niet omdat het een link is.

Ik denk dus dat hij in de launcher een account heeft aangemaakt, maar ik vind dus geen
bevestigings mail daar van. Het kan natuurlijk ook dat hij iets anders heeft gedaan, maar dat nog
niet heeft willen vertellen.
Ik heb het zelf via mijn Google account gedaan en daar kreeg ik dus wél een mail van. Dan denk ik dat er toch iets anders fout is gegaan, of je zoontje durft iets nog niet te vertellen, kan ook.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Contact opnemen met Epic. Ik kan je haast garanderen dat het antwoord zal zijn: pech gehad, geen refunds.

• ppeterr
@BlazeMuis

Ik denk dat er inderdaad nog iets achter dit verhaal zit, iets met te goed vertrouwen
en accounts delen of iets dergelijks. Iets wat in ieder geval nog niet helemaal duidelijk is.

@EnigmaNL Ik heb reeds contact opgenomen, en denk dat je gelijk hebt dat er geen
refund komt. Dat dit niet gaat gebeuren naar alle waarschijnlijkheid heb ik ook al besproken
met mijn zoontje, maar wellicht kunnen hun iets van duiding geven over wat er nou mis gaat.

Ik ga vanmiddag nog maar eens in gesprek met mijn zoon.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ppeterr schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:04:
[...]

Het gaat dus om een aankoop in de gratis versie van het spel, geen activatie van
het betaalde spel dus. Wellicht is er wel een mail verstuurd om te activeren, en
heeft iemand anders die gewoon aangeklikt ? Misschien was de mail nog pending,
ik heb daar verder geen inzicht in gehad.

@heuveltje Ja het is niet meer dan vervelend, maar voor iemand van 10 jaar is het
een big deal dat hij zijn account kwijt is. Ik vemoed dat hij hier wel van leert :|
ow, ik ben bijna 40, en dit zou me nog zwaar irriteren ;)

• ppeterr
Nog even besproken met hem wat er gebeurd zou kunnen zijn, en ik
wordt er niet veel wijzer van. Hij geeft aan een account op de site aangemaakt
te hebben, vervolgens na de download automatisch ingelogged te zijn en gaan spelen.
Dit was een aantal weken terug. Afgelopen weekend dus die aankoop, en uit zijn account gegooid.

Tijdens mijn zoek rondjes op o.a. het fortnite forum lees ik erg veel over "account hacks" de
afgelopen week. Maar dan vooral misbruik van de - one click - betaal optie voor paypal.

Lees dat er bedragen afgeboekt worden van 100 tot een veelvoud euro's daarvan.
Dit zal hier overigens niet veel mee te maken hebben denk ik.....althans...

Zie ik het nou juist in het volgende overzicht, dat er gister is gespeeld ?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 15-02-2018 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
** een update **

Opeens na een maand een reactie van epic op de mail!

Er zat inderdaad een tikfout in de email waar hij zijn account mee aangemaakt heeft,
en vervolgens dus zonder de activatie link aan te hoeven klikken een paar weken gespeeld heeft.

Vervolgens koopt hij dus ingame iets, en wellicht heeft toen de echte eigenaar van
dat email adres de boel dicht getikt met een ander wachtwoord. (of een verwarring aan mijn zoons zijde)
Dat kan ook heel goed :)

Epic heeft zonder problemen de Vbucks, en reeds aangeschafte skin overgezet naar zijn
ondertussen nieuw aangemaakte account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:15
ppeterr schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:24:
** een update **

Opeens na een maand een reactie van epic op de mail!

Er zat inderdaad een tikfout in de email waar hij zijn account mee aangemaakt heeft,
en vervolgens dus zonder de activatie link aan te hoeven klikken een paar weken gespeeld heeft.

Vervolgens koopt hij dus ingame iets, en wellicht heeft toen de echte eigenaar van
dat email adres de boel dicht getikt met een ander wachtwoord. (of een verwarring aan mijn zoons zijde)
Dat kan ook heel goed :)

Epic heeft zonder problemen de Vbucks, en reeds aangeschafte skin overgezet naar zijn
ondertussen nieuw aangemaakte account.
Wat fijn om te horen! (Volgende keer inloggegevens 2x checken ;) )

(Oude account is ook verwijderd zie ik)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
iCore schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Wat fijn om te horen! (Volgende keer inloggegevens 2x checken ;) )

(Oude account is ook verwijderd zie ik)
Ja joh, blijkbaar moet ik nog scherper zijn, want op het moment van de aanschaf zit
hij dus in het spel, en vraag ik hem (ja want iets dergelijks is al eens eerder fout gegaan)
...vraag ik hem dus, is dit jouw account, weet je het zeker, en ik zie zijn naam in het menu,
zie zijn email adres, met dus die tikfout (wat niet opvalt)...en klik Ideal, en klik betaald :)

15 minuten later drama....

Maar top van epic, en lekker zo support op de zondag, oude account hebben ze gelijk
uit gezet ja...ik dacht eerlijk gezegd, eigen stomme fout weg centjes.

Maar was goed leer moment, voor hem en voor mij.
Pagina: 1