Toetsenbord werkt niet meer op Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 1041589

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik zit sinds enige tijd te sukkelen met mijn Asus Rog Fx553vc. Mijn toetsenbord doet het namelijk niet meer. Er is geen enkele toets die blijkt te werken en wanneer mijn pc uitgeschakeld is en ik deze aan de netstroom hang, dan beginnen de lichtjes van het toetsenbord te branden, iets wat dus uiteraard niet hoort. Daarnaast blijkt mijn pc ook niet meer te beschikken over een stuurprogramma voor mijn toetsenbord. De HID driver voor een toetsenbord is namelijk spoorloos verdwenen in mijn apparaatbeheer.

Ik heb mijn pc binnengedaan voor reparatie waar ze me een nieuw toetsenbord en een nieuwe harde schijf hebben gegeven. Na de pc echter éénmaal af en op te zetten zit ik terug met hetzelfde probleem.

Zijn er hier mensen die sukkelen met een gelijkaardig probleem en hier raad mee weten? Een laptop waarvan het toetsenbord niet werkt is namelijk vrij nutteloos :)

Met vriendelijke groeten.
Yannick

Alle reacties

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-04 08:47

Liveshort

Certified Crazy Person

Werkt het toetsenbord wel als je boot met bijvoorbeeld een linux live usb? Zo kun je verifieren of het een hard- of software probleem is. Kost je een half uurtje om op te zetten, maar dan weet je iig meer.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Topicstarter
Liveshort schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:05:
Werkt het toetsenbord wel als je boot met bijvoorbeeld een linux live usb? Zo kun je verifieren of het een hard- of software probleem is. Kost je een half uurtje om op te zetten, maar dan weet je iig meer.
Beste

Bedankt voor je antwoord! Helaas ben ik echter niet bekend met een linux live usb en hoe dit werkt :/
Momenteel ben ik wel windows opnieuw aan het installeren om te kijken of dit een oplossing biedt.

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Het is niet heel ingewikkeld. Met bijvoorbeeld deze tool (https://www.linuxliveusb.com/en/download) hoef je praktisch niets zelf te doen, alleen even een Ubuntu versie selecteren bij de download (waarschijnlijk de eerste optie). Je hebt alleen een usb-stick nodig van 4 GB of meer. Daarna kun je booten vanaf de usb door je pc opnieuw op te starten. Als het even meezit boot hij automatisch van de usb-stick.

Voordeel is dat dit niets doet met de installatie die al op je pc staat, ideale manier om even te testen.

[ Voor 11% gewijzigd door Liveshort op 15-02-2018 01:23 ]

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Topicstarter
Liveshort schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:21:
Het is niet heel ingewikkeld. Met bijvoorbeeld deze tool (https://www.linuxliveusb.com/en/download) hoef je praktisch niets zelf te doen, alleen even een Ubuntu versie selecteren bij de download (waarschijnlijk de eerste optie). Je hebt alleen een usb-stick nodig van 4 GB of meer. Daarna kun je booten vanaf de usb door je pc opnieuw op te starten. Als het even meezit boot hij automatisch van de usb-stick.
Beste

Lukt dit ook als je hier een harde schijf voor gebruikt? Of geeft dit problemen?

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Zou in theorie moeten werken, maar is niet echt de bedoeling. Het handige is juist dat je niet aan de inhoud van je pc hoeft te zitten op deze manier. Je start gewoon tijdelijk even op van een rondslingerende usb-stick, en als je klaar bent is er niets veranderd aan je systeem.

Topicstarter
Het herinstalleren van windows heeft trouwens niet geholpen.

Topicstarter
Liveshort schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:25:
Zou in theorie moeten werken, maar is niet echt de bedoeling. Het handige is juist dat je niet aan de inhoud van je pc hoeft te zitten op deze manier. Je start gewoon tijdelijk even op van een rondslingerende usb-stick, en als je klaar bent is er niets veranderd aan je systeem.
Oké. Ik ben het momenteel op een externe harde schijf aan het plaatsen.

Topicstarter
Blijkbaar werkt dit niet met een externe harde schijf. Probleem is nu dat ik niet direct toegang heb tot een USB :/

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Het klinkt in ieder geval als een hardwareprobleem, maar zeker weten doe je het niet totdat je het even getest hebt. Werken externe toetsenborden via usb enzo gewoon wel?

Topicstarter
Liveshort schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:37:
Het klinkt in ieder geval als een hardwareprobleem, maar zeker weten doe je het niet totdat je het even getest hebt. Werken externe toetsenborden via usb enzo gewoon wel?
Helaas heb ik dat ook nog niet kunnen testen. Een hardware probleem zou me echter wel verbazen aangezien ze het toetsenbord hebben vervangen bij het herstellen van de pc. Daarnaast lijkt het me nog steeds raar te zijn dat ik geen enkele driver terug vindt op mijn pc in verband met het toetsenbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort

Liveshort

Certified Crazy Person

Dat er geen drivers te vinden zijn is niet gek als het toetsenbord dus niet 'aangesloten' is. Windows gaat geen drivers downloaden voor onderdelen die het niet kan zien. Er lijkt dan toch iets niet helemaal goed te zijn gegaan bij het repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door Liveshort op 15-02-2018 11:53 ]

Topicstarter
Beste Liveshort

Bedankt voor je hulp! Ik ga de pc terug binnenbrengen voor reparatie in de hoop dat het deze keer wel werkt.

Topicstarter
Moest het nog van toepassing zijn, ik heb net het probleem getest door een extern toetsenbord aan te sluiten en dit werkt wel. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk inderdaad een hardware probleem zijn.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1094199

Hallo,
Ik had hetzelfde probleem met een ASUS ROG. Gebeurde na een update van Windows. Terugzetten naar een eerdere versie van Windows was de oplossing. Misschien ook hier een oplossing?
Pagina: 1