Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timodejong95
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 20:58
Mijn vraag:

Hoe sluit ik de Heat Link/Nest V3 aan op stadsverwarming.

Eerder had ik als thermostaat een honney well welke aangesloten was op mijn stadsverwarming:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fDGZRS/IMG_1305.jpg
* zwarte kabel komt van de stadsverwarming
* grijze kabel gaat naar stroom adapter

Nu heb ik de handleiding van de Nest gechecked:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cQ4Sfn/IMG_1319.jpg

Momenteel heb ik het zo aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/i5M7fn/IMG_1317.jpg
*achterste zwarte kabel staat op het stopcontact
* voorste zwarte kabel komt van de stadsverwarming

Wat nu goed gaat:
De heat link start
De thermostaat start

Wat nu niet goed gaat:
De stadsverwarming wordt nu niet "geactiveerd/aangezet"
De Nest kan ik niet draadloos verbinden met de Heat Link

We heb ik het geprobeerd zonder heat link maar als ik de T kabels aansloot op de basis van de nest dan ging de stadsverwarming al aan, deze ging niet meer uit.

[ Voor 17% gewijzigd door timodejong95 op 14-02-2018 22:54 ]

Beste antwoord (via timodejong95 op 10-01-2020 09:21)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Ik was bang dat je de twee bruinen wou bundelen met de grijze. Gelukkig.

Deze post nog gezien? job in "Nest V3 aansluiten stadsverwarming"
Dat zou neer komen op: bruin met grijs aan nummer 2. Blauw met grijs. Zwart aan nummer 3.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 15-02-2018 16:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

op nr 2 hoort een bruine (L) draad vanaf netspanning te zitten volgens de tekening

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 14-02-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Volgens mij heb je het aansluitschema totaal niet gevolgd.

edit: Maar als je het schema opvolgt, weet je zeker dat je zomaar 230 op de klep kan zetten?

[ Voor 120% gewijzigd door job op 14-02-2018 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waar is de brug tussel L en 2 gebleven ?

Vaak is de klep aangesloten op een trafo en niet op 220 hoe heb je dat nu opgelost ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hoe langer ik ernaar kijk hoe minder ervan lijkt te kloppen. Wat voor een apparaat zit er aan het andere uiteinde van de voorste draad? (die naar de stadsverwarming) En zoals Fish terecht opmerkt weet je zeker dat je daar zomaar 230V op kan zetten?

Om verwarring te voorkomen kan je ook het beste de kleurcodes aan houden. Dat lijkt nu niet het geval.

bij 230AC is Blauw=N, Bruin=L, Zwart=Schakel geel/groen=Aarde.

[ Voor 18% gewijzigd door -36- op 14-02-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb nog even naar je foto's gekeken en ik vermoed dat je er bijna bent.
Je moet op de een of andere manier nog je adapter toevoegen aan de schakeling (en niet het schema uit het boekje volgen). En misschien de bruine kabel van je klep ook nog.

Ik weet echter niet zeker. Dus als iemand dit kan bevestigen?

[ Voor 39% gewijzigd door job op 14-02-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

job schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:27:
Ik heb nog even naar je foto's gekeken en ik vermoed dat je er bijna bent.
Je moet op de een of andere manier nog je adapter toevoegen aan de schakeling (en niet het schema uit het boekje volgen). En misschien de bruine kabel van je klep ook nog.

Ik weet echter niet zeker. Dus als iemand dit kan bevestigen?
Dan schakel je op 2 en 3 24V DC van de trafo voor de klep bedoel je? zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dit lijkt de oplossing te zijn: Anoniem: 922269 in "Nest aansluiten op stadsverwarmingsklep van Danfoss"

Dus voor TS is dat kastje weer aansluiten zoals het was. Doen wat Dbgates zegt.
Aarde zou je weg kunnen laten.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 14-02-2018 23:42 ]

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hebt bruin van de stadsverwarming niet ergens aangesloten? Normaliter zou ik verwachten: bruin op bruin van de stadsverwarming, zwart is de schakeldraad, als die aan is inderdaad op blauw, die heb je op terminal 2/3 zitten wat een NC-contact is.

Daarnaast heb je terminal N/L die inderdaad voor de voeding van de heatlink dienen. Lang verhaal kort, volgens mij heeft je stadsverwarmingsklep nu geen fase = stroom doordat de bruine draad ergens rondbungelt? Je moet ergens de kring sluiten en de bedrading lijkt die van een normale schakelconstructie aan te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 15-02-2018 00:34 ]

• timodejong95
Bedankt voor de snelle reactie's
Fish schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:06:
waar is de brug tussel L en 2 gebleven ?

Vaak is de klep aangesloten op een trafo en niet op 220 hoe heb je dat nu opgelost ?
Deze mist nog in hoe ik het nu heb aangesloten. De grijze draaden op de eerste afbeelding komen van de trafo.
neographikal schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:33:
Je hebt bruin van de stadsverwarming niet ergens aangesloten? Normaliter zou ik verwachten: bruin op bruin van de stadsverwarming, zwart is de schakeldraad, als die aan is inderdaad op blauw, die heb je op terminal 2/3 zitten wat een NC-contact is.

Daarnaast heb je terminal N/L die inderdaad voor de voeding van de heatlink dienen. Lang verhaal kort, volgens mij heeft je stadsverwarmingsklep nu geen fase = stroom doordat de bruine draad ergens rondbungelt? Je moet ergens de kring sluiten en de bedrading lijkt die van een normale schakelconstructie aan te houden.
Klopt op de eerste afbeelding lopen twee grijze kabels dit is van de trafo wat de klep voedt qua stroom, deze moet ik nog toevoegen.
Wat ik dan moet doen denk ik is:
De blauwe draad van de eerste afbeelding op een grijze draad aan te sluiten en een L constructie te maken tussen een grijze draad + bruine (2) en dan in de heat link bevestigen.

• job

job

Met grijs en 2 bruine samen zet je 230 op laagspanningskant van je adapter.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 15-02-2018 12:11 ]

• timodejong95
job schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:58:
Met grijs en 2 bruine samen zet je 230 op laagspanningskant van je adapter.
Excuus ik bedoel bruin als in de bruine op de eerste foto (kabel naar de klep) in combinatie met grijs (adapter). De kabels in foto 3 (links) die op het stroom zitten voeden de heat link, deze laat ik zitten.

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• job

job

Dat zou neer komen op: bruin met grijs aan nummer 2. Blauw met grijs. Zwart aan nummer 3.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 15-02-2018 16:43 ]

• timodejong95
job schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:41:

Yes super bedankt, ik heb zaterdag wat tijd dan ga ik het proberen ik zal het laten weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1249348

Hallo,
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik heb hetzelfde probleem:
Hoe sluit je de adapter aan van de zoneklep?
Ik heb een Danfoss klep, 2-draads, 24V.
Nu wil ik de klep aansluiten op een Nest V3 Heatlink, maar waar moet de adapter op aangesloten worden?
Ook op 2 en 3?
Nest heeft het alleen over 230V kleppen....

De zoneklep (verwarmingsklep) moet op 2 en 3, netspanning op N en L, de thermostaat werkt via WiFi. Alles werkt, behalve dus de zoneklep, die heeft die adapter nodig.
Wie kan hier een simpel bedradingsschema plaatsen?
Dank u!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timodejong95
Anoniem: 1249348 schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:29:
Hallo,
Ik weet dat dit al een oud topic is, maar ik heb hetzelfde probleem:
Hoe sluit je de adapter aan van de zoneklep?
Ik heb een Danfoss klep, 2-draads, 24V.
Nu wil ik de klep aansluiten op een Nest V3 Heatlink, maar waar moet de adapter op aangesloten worden?
Ook op 2 en 3?
Nest heeft het alleen over 230V kleppen....

De zoneklep (verwarmingsklep) moet op 2 en 3, netspanning op N en L, de thermostaat werkt via WiFi. Alles werkt, behalve dus de zoneklep, die heeft die adapter nodig.
Wie kan hier een simpel bedradingsschema plaatsen?
Dank u!!
Excuus voor de late reactie :|

Hierbij hoe ik het aangesloten heb:
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/7GSm334
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/QH08vh2
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/52MkLHT

Mocht je aanvullende informatie nodig hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1272102

Hi Timo de jong,

kan je me aub nog eens toelichten hoe je de aansluitingen hebt gemaakt van je tweewegklep op de stadverwarming naar de nest heatlink en door naar de thermostaat.
Waar komt de zwarte draad vandaan die naar de heatlink loopt met de nul, fase en aarde? die was er toch niet in de vorige situatie, de eerste foto's die je toonde zijn exact gelijk aan mijn huidige aansluiting, ik zou graag bergijpen hoe jij de nest goed aangesloten hebt gekregen.
Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timodejong95
Hey Marcel,

Correct de foto is wat onduidelijk, hierbij een duidelijker foto hoe de draaden zijn aangesloten: https://ibb.co/1qSH6v9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Timo,
bedankt, klopt het dat je de heat link met een eigen 3 aderige aansluiting van stroom voorziet, nl de zwarte draad die van onder de heatlink ingaat? heb je bewust een aarde draad aangesloten want dat geven ze niet aan in de handleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timodejong95
Hoi Marcel,

Klopt, deze keuze heb ik niet express gedaan maar de kabel (4 draden) is van de warmte pomp zelf, en de grijze draad (2 draden) is voor de adapter van de warmte pomp.

De thermostaat kabel (2draden, blauw/rood) die in het vierkante kastje zelf uitkomt is direct aangesloten op de nest.

Ik zal even checken waar de zwarte kabel vandaan komt, dit is als het goed is inderdaad een aparte kabel maar het zit bij mij weggewerkt achter een houten constructie (vanuit de woningbouw)

[ Voor 67% gewijzigd door timodejong95 op 11-11-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Timo,
Voor mijn beeld;
Jij hebt een stadsverwarming aansluiting met een 2 weg klep die wordt aangestuurd door een 2 aderige thermostaat.
In je muurdoos komt de zwarte 4 aderige draad van je 2 weg klep binnen, die is met de bruine en blauwe draad gekoppeld aan de grijze 2 aderige N+L die komt van de netstroom adapter (?) en waarbij de bruine en zwarte 2 wegklep draden wordt doorgelust met de heatlink op positie 2&3 .
Dus de klep wordt van stroom voorzien door de grijze draden in de muurdoos en en de heatlink via de stroomdraad die rechtstreeks vanaf je " warmtepomp" komt ( bedoel je met warmtepomp je stadsverwarmingsunit?)

Mijn situatie is gelijk aan je foto van je muurdoos.
Dus moet ik dan alleen als extra nog een stroomkabel aansluiten op de heatlink, om die zo van stroom te voorzien?

Bedankt voor je moeite tot nu toe, de handleiding geeft niet duidelijk inzicht en ik wil voorkomen dat ik de heatlink " opblaas" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timodejong95
Anoniem: 1272102 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:18:
Hoi Timo,
Voor mijn beeld;
Jij hebt een stadsverwarming aansluiting met een 2 weg klep die wordt aangestuurd door een 2 aderige thermostaat.
In je muurdoos komt de zwarte 4 aderige draad van je 2 weg klep binnen, die is met de bruine en blauwe draad gekoppeld aan de grijze 2 aderige N+L die komt van de netstroom adapter (?) en waarbij de bruine en zwarte 2 wegklep draden wordt doorgelust met de heatlink op positie 2&3 .
Dus de klep wordt van stroom voorzien door de grijze draden in de muurdoos en en de heatlink via de stroomdraad die rechtstreeks vanaf je " warmtepomp" komt ( bedoel je met warmtepomp je stadsverwarmingsunit?)

Mijn situatie is gelijk aan je foto van je muurdoos.
Dus moet ik dan alleen als extra nog een stroomkabel aansluiten op de heatlink, om die zo van stroom te voorzien?

Bedankt voor je moeite tot nu toe, de handleiding geeft niet duidelijk inzicht en ik wil voorkomen dat ik de heatlink " opblaas" :-)
Ik snap de verwarring, mijn vorige bericht heb ik aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timodejong95
Terugkomend op mijn vorig bericht:
timodejong95 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:23:
Hoi Marcel,

Klopt, deze keuze heb ik niet express gedaan maar de kabel (4 draden) is van de warmte pomp zelf, en de grijze draad (2 draden) is voor de adapter van de warmte pomp.

De thermostaat kabel (2draden, blauw/rood) die in het vierkante kastje zelf uitkomt is direct aangesloten op de nest.

Ik zal even checken waar de zwarte kabel vandaan komt, dit is als het goed is inderdaad een aparte kabel maar het zit bij mij weggewerkt achter een houten constructie (vanuit de woningbouw)
De kabel die de heat link voed is inderdaad apart (geaard) aangesloten op een stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1315656

Heb hetzelfde probleem alles aangesloten zo als ik denk dat het moet. Maar de kachel wordt niet warm als ik deze aan zet. De 24v adaptor heb ik nergens op aangesloten. Met de verwachting dat de nest dat doet. Of moet deze wel ergens op aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:34
Post eens wat foto's met beschrijving.
De 24V adapter moet blijven waar die is. Waar nu je huidige thermostaat op zit aangesloten daar moet 2 en 3 op. De kabel vanaf je thermostaat gaat naar T1 en T2. Dus eigenlijk knip je de kabel naar de thermostaat, en sluit je op die manier aan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog even een update. Het is uiteindelijk gelukt hem aan te sluiten. Inderdaad alles laten zitten zoals het was alleen de termostaat kabel doorknippen en die aansluiten op hetkasje van de nest. En de kabel die naar de nest termostaat gaat ook aansluiten en alles werkt. Blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel nog een andere vraag. Aanwezig afwezig functie werkt niet. Alle instellingen staan zoals ik nu kan zien goed. Ook heb ik mijn locatie aanstaan. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timodejong95
Goed te horen dat het gelukt is!

Geeft de app een foutmelding dat je locatie af en toe niet accuraat was en dat het daardoor gestopt is? Dit heb ik zelf ook wel is maar dat komt omdat je GPS dan thuis niet goed is, kan komen door isolatie of slechte dekking.

Dit is wel een beetje off-topic, je zou een [url="Domoticahttps://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/71"]nieuwe topic kunnen maken in Duurzame & Energie[/url].

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoogi
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-01-2024
Bedankt voor dit artikel. Ik heb mijn heat link en Nest thermostaat kunnen aansluiten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dazzle69
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2021
timodejong95 schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:04:
[...]

Excuus voor de late reactie :|

Hierbij hoe ik het aangesloten heb:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mocht je aanvullende informatie nodig hebben hoor ik het graag!
Ook hier bedankt, aansluiten was vanaf deze foto’s goed te doen. :)

https://imgbb.com/52MkLHT

_/-\o_

0. Voedingsblokje motor klep uit het stopcontact halen, anders misschien au!

1. Aansluiten van een geaarde voedingskabel op de Nest op N= blauw, L= Bruin en aarde = geel/groen

2. Doorknippen rood, blauwe thermostaat kabel. Verder van kabels in het kroonsteendoosje afblijven!

3. Thermostaat kant kabel aansluiten op nest T1=rood en T2= blauw

4. Van kroonsteentje andere kant van de kabel doorverbinden naar de nest op 2 en 3. Ik heb daar ook de volgorde rood, blauw aangehouden. In de foto zijn het 2 zwarte draden.

5. Thermostaat in de woonkamer aansluiten, idem rood blauw.

6. Voedingsblokje en voeding nest in het stopcontact.

7. Installatie op de nest thermostaat doorlopen.

Test het even uit met een halve graad hoger op de app handmatig in te stellen dan de huidige kamertemperatuur, als je bij de meterkast staat. Als het goed is hoor de Nest schakelen en direct de motor draaien dus verwarmen, na halve graad temperatuursverhoging hoor je de nest weer schakelen en de motor weer teruggaan naar ruststand. De app geeft ook weer aan dat er niet verwarmt wordt.

• ueslei
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-11-2021
This worked for me (based on this very kind post: https://www.klusidee.nl/F...warming-oplossing.135273/)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7_jrA_cgiOBqfMrdBC3m7_IG4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0Ju2JpKURVOdy0Rt9R2UqgY.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is al een schop van een redelijk oud topic. Niet nuttig dit dubbel te posten (ook niet toegestaan!), zeker niet nog oudere topics uit hun graf te halen. Andere verwijdert.

[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 25-11-2021 13:50 ]

Pagina: 1