Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• timodejong95
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:33
Mijn vraag:

Hoe sluit ik de Heat Link/Nest V3 aan op stadsverwarming.

Eerder had ik als thermostaat een honney well welke aangesloten was op mijn stadsverwarming:

* zwarte kabel komt van de stadsverwarming
* grijze kabel gaat naar stroom adapter

Nu heb ik de handleiding van de Nest gechecked:

Momenteel heb ik het zo aangesloten:

*achterste zwarte kabel staat op het stopcontact
* voorste zwarte kabel komt van de stadsverwarming

Wat nu goed gaat:
De heat link start
De thermostaat start

Wat nu niet goed gaat:
De stadsverwarming wordt nu niet "geactiveerd/aangezet"
De Nest kan ik niet draadloos verbinden met de Heat Link

We heb ik het geprobeerd zonder heat link maar als ik de T kabels aansloot op de basis van de nest dan ging de stadsverwarming al aan, deze ging niet meer uit.

timodejong95 wijzigde deze reactie 14-02-2018 22:54 (17%)

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

op nr 2 hoort een bruine (L) draad vanaf netspanning te zitten volgens de tekening

-36- wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:10 (25%)

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:01
Volgens mij heb je het aansluitschema totaal niet gevolgd.

edit: Maar als je het schema opvolgt, weet je zeker dat je zomaar 230 op de klep kan zetten?

job wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:15 (120%)

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waar is de brug tussel L en 2 gebleven ?

Vaak is de klep aangesloten op een trafo en niet op 220 hoe heb je dat nu opgelost ?

Iperf

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hoe langer ik ernaar kijk hoe minder ervan lijkt te kloppen. Wat voor een apparaat zit er aan het andere uiteinde van de voorste draad? (die naar de stadsverwarming) En zoals Fish terecht opmerkt weet je zeker dat je daar zomaar 230V op kan zetten?

Om verwarring te voorkomen kan je ook het beste de kleurcodes aan houden. Dat lijkt nu niet het geval.

bij 230AC is Blauw=N, Bruin=L, Zwart=Schakel geel/groen=Aarde.

-36- wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:24 (18%)

• job
Ik heb nog even naar je foto's gekeken en ik vermoed dat je er bijna bent.
Je moet op de een of andere manier nog je adapter toevoegen aan de schakeling (en niet het schema uit het boekje volgen). En misschien de bruine kabel van je klep ook nog.

Ik weet echter niet zeker. Dus als iemand dit kan bevestigen?

job wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:30 (39%)

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

quote:
job schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:27:
Ik heb nog even naar je foto's gekeken en ik vermoed dat je er bijna bent.
Je moet op de een of andere manier nog je adapter toevoegen aan de schakeling (en niet het schema uit het boekje volgen). En misschien de bruine kabel van je klep ook nog.

Ik weet echter niet zeker. Dus als iemand dit kan bevestigen?
Dan schakel je op 2 en 3 24V DC van de trafo voor de klep bedoel je? zou kunnen

• job
Dit lijkt de oplossing te zijn: Dbgates in "Nest aansluiten op stadsverwarmingsklep van Danfoss"

Dus voor TS is dat kastje weer aansluiten zoals het was. Doen wat Dbgates zegt.
Aarde zou je weg kunnen laten.

job wijzigde deze reactie 14-02-2018 23:42 (32%)

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Je hebt bruin van de stadsverwarming niet ergens aangesloten? Normaliter zou ik verwachten: bruin op bruin van de stadsverwarming, zwart is de schakeldraad, als die aan is inderdaad op blauw, die heb je op terminal 2/3 zitten wat een NC-contact is.

Daarnaast heb je terminal N/L die inderdaad voor de voeding van de heatlink dienen. Lang verhaal kort, volgens mij heeft je stadsverwarmingsklep nu geen fase = stroom doordat de bruine draad ergens rondbungelt? Je moet ergens de kring sluiten en de bedrading lijkt die van een normale schakelconstructie aan te houden.

neographikal wijzigde deze reactie 15-02-2018 00:34 (10%)

Op zoek naar een fotograaf?

• timodejong95
Bedankt voor de snelle reactie's
quote:
Fish schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:06:
waar is de brug tussel L en 2 gebleven ?

Vaak is de klep aangesloten op een trafo en niet op 220 hoe heb je dat nu opgelost ?
Deze mist nog in hoe ik het nu heb aangesloten. De grijze draaden op de eerste afbeelding komen van de trafo.
quote:
neographikal schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:33:
Je hebt bruin van de stadsverwarming niet ergens aangesloten? Normaliter zou ik verwachten: bruin op bruin van de stadsverwarming, zwart is de schakeldraad, als die aan is inderdaad op blauw, die heb je op terminal 2/3 zitten wat een NC-contact is.

Daarnaast heb je terminal N/L die inderdaad voor de voeding van de heatlink dienen. Lang verhaal kort, volgens mij heeft je stadsverwarmingsklep nu geen fase = stroom doordat de bruine draad ergens rondbungelt? Je moet ergens de kring sluiten en de bedrading lijkt die van een normale schakelconstructie aan te houden.
Klopt op de eerste afbeelding lopen twee grijze kabels dit is van de trafo wat de klep voedt qua stroom, deze moet ik nog toevoegen.
Wat ik dan moet doen denk ik is:
De blauwe draad van de eerste afbeelding op een grijze draad aan te sluiten en een L constructie te maken tussen een grijze draad + bruine (2) en dan in de heat link bevestigen.

• job
Met grijs en 2 bruine samen zet je 230 op laagspanningskant van je adapter.

job wijzigde deze reactie 15-02-2018 12:11 (4%)

• timodejong95
quote:
job schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:58:
Met grijs en 2 bruine samen zet je 230 op laagspanningskant van je adapter.
Excuus ik bedoel bruin als in de bruine op de eerste foto (kabel naar de klep) in combinatie met grijs (adapter). De kabels in foto 3 (links) die op het stroom zitten voeden de heat link, deze laat ik zitten.

Of bedoel je iets anders?

• job
Ik was bang dat je de twee bruinen wou bundelen met de grijze. Gelukkig.

Deze post nog gezien? job in "Nest V3 aansluiten stadsverwarming"
Dat zou neer komen op: bruin met grijs aan nummer 2. Blauw met grijs. Zwart aan nummer 3.

job wijzigde deze reactie 15-02-2018 16:43 (21%)

• timodejong95
quote:
job schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:41:
Ik was bang dat je de twee bruinen wou bundelen met de grijze. Gelukkig.

Deze post nog gezien? job in "Nest V3 aansluiten stadsverwarming"
Dat zou neer komen op: bruin met grijs aan nummer 2. Blauw met grijs. Zwart aan nummer 3.
Yes super bedankt, ik heb zaterdag wat tijd dan ga ik het proberen ik zal het laten weten!!
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True