[Win10] Geen updates meer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hoi,

Sinds december nieuwe computer met Windows 10 Home.
Eigenlijk een out-of-the-box install en ik maak gebruik van de standaard Defender en geen andere virsuscanner oid.

Nu kreeg ik in januari geen update dus ik dacht 'ik haal hem met het handje op en installeer deze'. Dat gezeur toen met spectre/meltdown. Ik had (en heb) overigens de registry key/value onder QualityCompat

Dat ging goed en besteedde er geen aandacht aan.
Nu krijg ik verdorie de februari patches OOK al niet
Ik scan met het handje "Check for updates".... NIETS Ik heb ook office 2016 en daar zal toch ook wel iets voor zijn (weet het niet zeker)..... NIETS!

Zit volgens de info op windows10 Home version 1709/ Build 16299.192
en dit is een officiele (veels te dure :-) ) licentie...(bij informatique dus daar vertrouw ik wel op)

wat kan ik nu nog checken?

[ Voor 6% gewijzigd door LaFleche op 14-02-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Als je in Windows Update Settings naar Advanced gaat, staat daar dan toevallig de pauzestand aan? Wordt je internetverbinding toevallig herkend als metered connection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat van Office 2016 kan kloppen, die krijg ik ook niet via Windows Update, Office download die zelf.

Geeft de update client na het zoeken helemaal geen (fout)melding?

Daarnaast zou je het logboek kunnen checken: Windowstoets+R -> eventvwr -> Windows-logboeken en dan bij de verschillende subcategorieën even zoeken naar foutmeldingen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• LaFleche
Raven schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:43:
Dat van Office 2016 kan kloppen, die krijg ik ook niet via Windows Update, Office download die zelf.

Geeft de update client na het zoeken helemaal geen (fout)melding?

Daarnaast zou je het logboek kunnen checken: Windowstoets+R -> eventvwr -> Windows-logboeken en dan bij de verschillende subcategorieën even zoeken naar foutmeldingen.
Aah.... van office wist ik niet. Ik ging ervanuit, zoals vroegah (ik kom uit Den Haag), dat deze automagisch meegingen met de windows updates.

Deze heb ik nu geforceerd laten zoeken en inderdaad wat updates gehad....

Nu nog Windows 10 zo gek zien te krijgen waarbij ik voor het gemak aanneem dat er wel degelijk februari patches zijn uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45
Gooi de map SoftwareDistribution in de Windows map eens leeg, en probeer na een reboot nog eens te zoeken naar updates.
Wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Banshee schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:18:
Gooi de map SoftwareDistribution in de Windows map eens leeg, en probeer na een reboot nog eens te zoeken naar updates.
Wil nog wel eens helpen.
Dat is een goeie, maar dan wel eerst de Windows Update service en een paar anderen stopzetten
code:
1
2
3
4
net stop bits
net stop wuauserv
net stop appidsvc
net stop cryptsvc
anders kun je C:\windows\SoftwareDistribution niet leeggooien.

Een reboot is niet nodig, daarna gewoon die services weer aanzetten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Of je probeert Windows Update troubleshooter: https://support.microsoft...ows-update-troubleshooter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
ik heb nu twee dingen gedaan (helaas in de verkeerde volgorde)
wsusoffline zijn gang laten gaan en ik zit nu op versie 1709 os build 16299.248 dus dat ziet er wel goed uit.

Daarna die update troubleshooter gedraaid en inderdaad
"Download and Install pending updates Completed
Did you know that there are pending updates for this machine? Choose “Apply this fix” option below to start the update process in the background immediately. "

Geen idee wat die fix doet maar die heb ik zijn gang laten gaan... zoals ik zei de verkeerde volgorde dus nu moet ik een maand wachten tot de maart updates om te zien of dat geholpen heeft. En als ik dan wel automatisch updates krijg dan weet ik eigenlijk nog steeds niet of dat die fix geweest is of het nu handmatig updaten :-)

[ Voor 3% gewijzigd door LaFleche op 19-02-2018 08:28 ]

Pagina: 1