Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 23:09
Mijn vraag
Weet een van jullie hoe ik onder een beperkt account op een tablet googel drive in kan schakelen?

Wat is het geval;
Op een tablet moet een gebruikers account gemaakt worden die alleen toegang heeft tot
  • Camera
  • Google drive (voor upload van de foto's)
  • Gallerij
Verder mag de gebruiker geen enkele toegang hebben tot de apps e.d.

Dit alles kan gerealiseerd worden met een beperkt account. Deze heb ik aangemaakt en de juiste rechten gegeven. (lees, schuifjes verzet)

Wanneer ik onder de beperkte account inlog kan ik foto's maken en deze weergeven in de gallerij.

Echter:
Wanneer ik Google drive open om automatische fotoupload in te stellen dan krijg ik de melding: "Deze wijziging wordt niet toegestaan door de apparaatbeheerder." Daarna wordt de app afgesloten.

Via de galerij ook een foto opslaan in Google drive. Wanneer ik dit doe krijg ik login en kan ik een account instellen. Wanneer ik deze aantik krijg ik dezelfde melding met de toevoeging "geen google accounts gevonden".

Nu kan ik echter niet vinden waar ik onder het beperkte account een google account in kan voeren of aan kan melden. In het admin gedeelte kan ik ook voor zover ik het zie nergens een account invoeren voor het beperkte account.

Ofwel is Google Drive niet geschikt voor gebruik onder de beperkte account of zie ik iets ernstig over het hoofd?

Mocht hij niet geschikt zijn, is er een app die wel werkt onder beperkte accounts?
Dropbox geinstalleerd en deze werkt niet samen met beperkte accounts. Dit wordt al aangegeven bij de accountinstellingen.