Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2021
Dag Tweakers

Ik heb een iPhone 5s liggen waarvan een van de aansluitingen met het scherm (op het moederbord) beschadigd is. Daardoor kan ik de iPhone niet meer bedienen via mijn scherm, ook niet via een vervang scherm of dergelijke. Mijn vraag is nu: zijn er manieren waarop ik via mijn macbook mijn iphone kan bedienen? Hij gaat nog perfect aan enzo. Via Quickplayer slaag ik er in om te zien wat er op het scherm staat, maar ik kan de iPhone niet bedienen.

Het zou mij heel veel vooruit helpen aangezien er kostbare herinneringen staan die ik niet via reserve kopie kan terughalen... Alvast bedankt voor een antwoord.

fijne avond verder.

groeten
Tom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:45

Detmer

Professioneel prutser

Aansluiten en via ITunes uitlezen werkt niet?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Bedankt voor je reactie. wanneer ik de iphone aansluit en itunes open dan geraak ik niet verder omdat ik eerst de toegangscode op de iphone moet ingeven, wat dus onmogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:27
ttadams. schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:24:
Dag Tweakers

Ik heb een iPhone 5s liggen waarvan een van de aansluitingen met het scherm (op het moederbord) beschadigd is. Daardoor kan ik de iPhone niet meer bedienen via mijn scherm, ook niet via een vervang scherm of dergelijke. Mijn vraag is nu: zijn er manieren waarop ik via mijn macbook mijn iphone kan bedienen? Hij gaat nog perfect aan enzo. Via Quickplayer slaag ik er in om te zien wat er op het scherm staat, maar ik kan de iPhone niet bedienen.

Het zou mij heel veel vooruit helpen aangezien er kostbare herinneringen staan die ik niet via reserve kopie kan terughalen... Alvast bedankt voor een antwoord.

fijne avond verder.

groeten
Tom
Wat heb je zelf al gevonden? En werkte niet na het proberen?

• ttadams.
@Volkan1984 zelf niets gevonden, en niets werkt tot nu toe.

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Je enige mogelijkheid om in de telefoon te komen is om de connector op het moederbord te laten repareren en alle verbindingen te herstellen.
Via je macbook of welke andere pc dan ook ga je geen mogelijkheid hebben om die code in te voeren.

• ttadams.
Beste @rb0wag
Bedankt voor je antwoord. Dit zal ik dan ook hoogstwaarschijnlijk doen. Echter, is dit een grote klus of is het een kleine "ingreep"? Maw, is het makkelijk te vervangen?

Groeten
Tom

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Het ligt er aan in hoeverre de connector op het moederbord beschadigd is.
Is er alleen een soldering los of is de hele connector beschadig en moet die vervangen worden, losse soldering is redelijk makkelijk en vlot te doen, hele connector vervangen gaat een stukje meer tijd in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:57
Als je een backup kan maken via iTunes, doe dat dan in ieder geval, dan is de info gezekerd.
je kan dan deze backup terugzetten op een andere iPhone, of dezelfe, als deze gerepareerd is,

De kans dat bij de reparatie de iPhone gewist/reset wordt, is aanwezig.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 17:20
https://github.com/johnno1962/Remote

Misschien kan dit je nog helpen.

Of via Siri bepaalde taken laten uitvoeren.

[ Voor 24% gewijzigd door vj_slof op 15-02-2018 15:06 ]

• TobiasW013
  • Laatst online: 29-06-2021
Het volgende gevonden voor je op StackExchange:

use QuickTime Player on your Mac.

Connect the Lightning port from your iPhone to the USB to your computer.
In QuickTime select File → New Movie Recording but don't start the recording.
Next to the record button select the down arrow button, then select your iPhone. This will bring the iPhone's display screen to your Mac within QuickTime.

Wellicht dat je dit zou kunnen proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TobiasW013
  • Laatst online: 29-06-2021
Je zou tevens ook het volgende kunnen proberen, ook gevonden op het internet voor je:
If your device was not previously trusted by any computer, and you cannot tap "Trust this computer" on your broken screen, you might be able to use VoiceOver with a USB and Bluetooth keyboards to virtually tap trust (and generally to control the device) even with broken screen.

The trick is to bring up the trust alert by connecting the lightning port to a computer running iTunes (or Xcode), and then tap the "Trust" button using Space / Enter key on VoiceOver and a bluetooth keyboard (this must be a bluetooth keyboard since the USB connection cannot be used for communicating with the computer AND with a keyboard simultaneously).

If you have a bluetooth keyboard paired with your Apple device, great. Just connect the device to your computer, open iTunes and hit Space (not sure right now, maybe it was Enter...). If you have problems with that, or you are not sure whether the alert is displayed, read further and turn on VoiceOver.
Turn on VoiceOver:
To do that, use Siri (assuming it is configured). Just Say "Hi Siri, turn on VoiceOver".
If Siri is off, some iOS versions are configured by default to turn VoiceOver on/off using triple tap on home button.
If you have a paired bluetooth keyboard, skip this step. Now that VoiceOver is turned on, you will need a USB keyboard to navigate to the Bluetooth settings (of course, if the screen still responds to touch you will not need the keyboard, just listen to the instructions and tap):
Connect a USB keyboard to the device using Lightning to USB adapter (it is meant for camera, but will also work with standard keyboards).
Navigate to the Settings app using VoiceOver (this is a tricky part, controlling VoiceOver is a mastery...). Basically the Left / Right arrow keys are used for navigation of UI items, Left + Right keys for "Quick Nav On" and Up + Down keys to activate an item.
In the Settings app, go to Bluetooth settings and pair the keyboard.
Proceed to step 1...

Hoor graag of het werkt
Pagina: 1