Op verdieping 2 van ons huis heb ik in de werkkamer een accesspoint staan voor wifi aldaar. Dat werkt prima, echter als je dan 2 verdiepingen naar beneden loopt blijven onze telefoons hangen op dat wifi-netwerk met nog 1-0 streepjes, met als gevolg dat er nauwelijks bereik is en de verbinding ook nauwelijks werkt. Ik wilde daarom het zendvermogen op dat access point verlagen, zodat het het liefst alleen binnen de werkkamer werkt.
Ik gebruik een eenvoudig routertje van Icidu, waarop ik DD-WRT heb geinstalleerd. In de interface staat onder 'Wireless' -> 'Basic Settings' de optie 'TX Power' uitgedrukt in dBm. Deze stond default op 20 en heb ik stapsgewijs verlaagd tot 1, waarvan ik zou verwachten dat de ontvangst vlakbij het AP slecht is. Toch blijft het ding nog in een groot deel van het huis bereik hebben, wat ik niet wil
Heeft iemand tips om het bereik te verkleinen? Zijn er nog andere instellingen in DD-WRT die ik kan aanpassen?
(het ding inpakken met aluminiumfolie is een laatste redmiddel
)
Ik gebruik een eenvoudig routertje van Icidu, waarop ik DD-WRT heb geinstalleerd. In de interface staat onder 'Wireless' -> 'Basic Settings' de optie 'TX Power' uitgedrukt in dBm. Deze stond default op 20 en heb ik stapsgewijs verlaagd tot 1, waarvan ik zou verwachten dat de ontvangst vlakbij het AP slecht is. Toch blijft het ding nog in een groot deel van het huis bereik hebben, wat ik niet wil
Heeft iemand tips om het bereik te verkleinen? Zijn er nog andere instellingen in DD-WRT die ik kan aanpassen?
(het ding inpakken met aluminiumfolie is een laatste redmiddel