Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vervangen TPlink TL-WDR4300 wegens vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrbert
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 13:58
Hallo allen,
Ik heb nu een paar jaar deze router in gebruik maar ik heb het probleem dat deze eens per week a 2weken vast loopt. Soms komt de verbinding weer op soms moet hij uit an aan gezet.

Als mij neefjes bij mijn moeder op bezoek zijn en verbinding maken via het gast netwerk gaat het een paar keer per dag fout. Dan moet ik echt de router restarten om weer verbinding te krijgen.(Ze zeggen niets geks te doen alleen mail en appen )

Onze eigen 2 PC's hangen er bedraad aan met daarnaast 3 smartphones. via wifi. Die verliezen dus ook beiden hun verbinding.

Nu ben ik aan het kijken voor een wat robustere gigabit router met dualband wifi die stabiel blijft draaien,
minimaaal 4 poorten, een gasten netwerk waarbij ik eventueel het verkeer kan beperken tot browsen en mail.

Ik wil er eigenlijk niet meer 100 euro voor uitgeven.
Ik heb al even zitten kijken bij alternate maar zie daar door de komen het bos niet meer.
Ik zie bijvoorbeeld:
ASUS RT-AC1200G+
Asus RT-N66U
D-Link DIR-850L
Linksys EA6350 AC1200+AVM
FRITZ!Box 4040

En misschien mis ik er nog wel een paar .

mrbert

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:55
Denk dat je heel veel informatie uit de pricewatch kan halen. Onder andere reviews over de verschillende producten en verwijzingen naar de topics op GoT. Mocht je daarna een vraag hebben dan kan je die hier stellen.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• mrbert
Hoi lier, Ik heb idd al een paar keer zitten kijken bij de pricewatch, maar daar heb ik niet veel gelezen over de stabiliteit van routers bij wat meer connecties tegelijkertijd.

Ik had van de huidige router ook niet verwacht dat ie regelmatig vast zou lopen na het lezen van positieve reviews

mrbert

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
Je kan eens kijken of een firmware update het probleem verhelpt, zeker als het dat al sinds het begin voorkomt. En anders is openwrt of dd-wrt erop mischien een idee. En vraag je neefjes eens wat ze gebruiken; OS, hardware, etc. Wellicht dat daarvan bekend is dat het wel eens schuurt met routertjes dus dat zal dan ook je vervangingskeuze beinvloeden.

Een beetje rondzoeken leert dat het "hardware NAT" feature problemen veroorzaakt, dus dat uitschakelen kan helpen. (openwrt ondersteunt dat geheel niet, nergens, om redenen die hier niet relevant zijn.)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
@TP-Link Kom er maar in. Help deze topicstarter eens vooruit met een leuk antwoord :D

sypie wijzigde deze reactie 15-02-2018 06:42 (5%)

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:17
Ik heb thuis 2x een WDR4300 probleemloos draaien, ze hebben beide OpenWRT firmware. Nooit last van uitval oid. Dus je kan overwegen dat eens te proberen

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L

• Tahref
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:21

Tahref

God bless you

Ik zit denk met hetzelfde probleem. Delen hier thuis het internet.
Downloaden is geen probleem ''Bandwidth Control'' staat ingesteld waardoor niemand de gehele download/upload snelheid kan gebruiken. (Als je dit nog niet gedaan heb eerst even proberen.)

Wanneer iemand torrent aan heeft staan krijg je echter problemen door de hoeveelheid verbindingen die de router en onze internet niet aan kan. (Mijn broers doen al lange tijd niet meer aan torrent en je neefjes waarschijnlijk ook niet?)

Video streaming zou een probleem zijn. Hier thuis is het internet/router een groot drama wanneer 2 of meer mensen een film/online tv aan het streamen zijn.

Sneller internet zou dit probleem verhelpen. Als een betere router dit kan verhelpen zou ik dit graag horen.

• mrbert
@Tahref bandbreedte beperking heb ik al gedaan maar dat maakt niet uit.
Ik heb hier ca 100 mbits verbinding dat zou het niet mogen zijn denk ik.
Het zou kunnen dat ze streamen ok gamen via het guest netwerk Dat kan ik niet checken.
Het lijkt idd met het aantal verbindingen samen te gaan. Heb dat al eerder gemerkt als ik een update via torrent binnenhaalde. Ik kan met deze router volgens mij niet bepaalde verkeer soorten blokkeren in het guest netwerk dan zou ik dat proberen.
Dat van die verbinding is dus ook de reden van mijn posting. Een wat zwaardere en robustere zou dat mogelijk wel aan kunnen, maar daar kon ik weinig info over vinden.

@Mitssz Ik heb over openwrt gelezen. Ik kreeg het idee dat daar een hoop configuratie werk aan zit?
Of vergis ik me daarin?

mrbert

• mrbert
quote:
sypie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 06:41:
@TP-Link Kom er maar in. Help deze topicstarter eens vooruit met een leuk antwoord :D
weinig TP-link response

mrbert

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
Terwijl @TP-Link in sommige andere topics binnen no time reageert. :|

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17:17
quote:
[b][message=54293739,noline]
@Mitssz Ik heb over openwrt gelezen. Ik kreeg het idee dat daar een hoop configuratie werk aan zit?
Of vergis ik me daarin?
Als je je router upgrade naar OpenWRT hoef je standaard niets te veranderen om het te laten werken(Wellicht wil je je SSID en wachtwoord van de Wi-Fi aanpassen), je kan het daarna zelf zo gek maken als je zelf wilt. Maar dit is niet nodig en zonder werkt het ook prima. Er zijn verder genoeg tutorials te vinden op internet om te zien hoe het te installeren/configureren is.

Mocht het niet bevallen kun je altijd weer terug naar de originele TP-Link software, dit is niet ingewikkeld. Je kunt het dus zeker proberen.

Canon 5D Mark III - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:50

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

quote:
sypie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 06:41:
Helaas mag een bedrijfsaccount conform de voorwaarde van Tweakers geen verkoopadvies geven voor een andere router. ik mag alleen support geven op problemen :)

@mrbert graag zouden wij een kijkje willen nemen in de settings van je router.

Zou je een screenshot kunnen sturen naar support.nl@tp-link.com van de volgende gegevens:

- Network --> WAN
- Network --> LAN
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware Upgrade

Wachtwoorden mag je afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True