Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

reboot tijdens het gamen - geen bsod - kernel error 41

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wanneer ik een game speel bijvoorbeeld company of heroes dan reboot de pc uit zichzelf. Dit heb ik ook wanneer ik furmark draai.
Tijdens het stressen is er niet veel aan de hand maar wanneer ik net uit een game kom en bij het laadscherm ben dan reboot de pc.
Dit is ook wanneer ik furmark gebruik, tijdens het testen blijft de pc draaien maar wanneer ik de test stop dan loopt de boel vast en reboot de pc.
Ik krijg geen bsod te zien en heb enkel een kernel 41 error melding in het logboek staan.

specs

windows 10 pro 64 bit

corsair cx 500m
I7 3820
Asus P9x79
8gb ddr
nvidia 770gtx

Ik heb voor de zekerheid de laatste nvidia driver geinstalleerd maar dit blijkt het niet op te lossen.
De temperaturen zijn ook goed rond de 70 voor de vga en 65 voor de cpu. Ook heb ik gekeken naar de voltages door middel van hwmonitor. Haalt ie tijdens het stressen op de +12v lijn 1170

Ik denk zelf dat het de voeding is maar zou het geheugen nog kunnen testen. Dit lijkt mij een hardware probleem te zijn en daarom doe ik liever geen reinstall. Mochten jullie toch een reinstall adviseren kan ik dit overwegen alsnog te doen.
Ik heb geen andere hardware die ik kan uitwisselen dus geen andere voeding.

Alle reacties

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 14:54

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

zit de voedingsstekker van je video kaart wel goed, dat had ik laatst. controleer dat.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 10:58
geheugen ook al bijv. eens getest met memtest86.. ?

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
FlorisVN schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:05:
geheugen ook al bijv. eens getest met memtest86.. ?
Geheugen moet ik nog testen heb nog een cd van memtest liggen.
Bitfighter schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:02:
zit de voedingsstekker van je video kaart wel goed, dat had ik laatst. controleer dat.
Ga ik nog ff nakijken.