Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

VPN of SSL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FitsSprits
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15-08 14:06
Mijn vraag
Ik moet een veilige verbinding opzetten tussen enerzijds een webapplicatie en anderzijds Microsoft AX. De webapplicatie gaat bij Amazon draaien, op een Linux server die we zelf laten inrichten. Microsoft AX draait op het interne netwerk van de opdrachtgever, op een Windows server natuurlijk.

De klant is erg gefocused op security. Vandaar ook de vraag om de connectie tussen enerzijds de webapplicatie en anderzijds Microsoft AX te beveiligen. Daarbij kunnen we gebruik maken van SSL, wat snel en toegankelijk is. Anderzijds: het is wel een applicatie die je gewoon niet aan de buitenwereld wilt blootstellen en alhoewel dat met IP-adressen goed te regelen is, heb ik zelf gevoelsmatig een beter gevoel bij het toepassen van een VPN verbinding met een cert.

Maar wat is nou aan te bevelen in deze. SSL of VPN?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux aan de ene kant, Windows aan de andere kant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse topics online gevonden, maar echt steekhoudende argumenten kon ik niet vinden. De ene keer neigt het naar SSL, de andere keer neigt het naar VPN.

Alle reacties

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:48

KRGT

Have a nice day!

Een ssl verbinding over een site2site vpn lijkt mij, dus beide.

Zowel intern als extern verkeer altijd ssl tenzij.

Daarbij de brug naar Amazon gewoon middels vpn bewerkstelligen.

KRGT wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:35 (53%)

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True