Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gaming/teken PC

Pagina: 1
Acties:

• darkneszz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 12:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gaming pc / tekenpc (tekla, solidworks etc)

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Het liefst wil ik overgaan naar 4k, maar ik zou zelf absoluut niet weten wat goede prijs/kwaliteit schermen zijn.
Ik wil 2 schermen hebben, liefst het zelfde en deze komen op een muurbeugel (draai mogelijkheden moeten er zijn voor tekenwerk)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat dit een compleet systeem is met alles nieuw op 2 dingen na. €4000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Muis - Razer Ouroboros
Headset - Siberia 840

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete desktop
2 schermen
Toetsenbord
Goede muurbeugel (bureaubeugel)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb alleen een merkvoorkeur met de CPU >>>>Intel<<<<

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
1 scherm draaibaar.
Mooie open case
Liefst alles met multicolor en dat deze aan te passen zijn met software.
GTX 1080 of GTX 1080 TI
Mooie stille computer (water koeling mag) (ook onder zware lasten)

Bedankt voor iedereen zijn hulp! Zit alleen nog met 2 probleempjes.
Goed scherm (4k) moet muurbeugel support bij zitten (voor later)

Welke voeding heb ik nodig voor dit systeem.
Komt misschien nog een SSD later bij (ook M2) iets in de vorm van wat ik er nu in heb zitten.

Kan ik dit laten in elkaar zetten door iemand? Een website die de onderdelen verkoopt en een mooi prijsje geeft voor het installeren van de hele desktop en daarnaast Windows 10. Zou top zijn!
(natuurlijk moeten ze wel goede prijzen hebben voor alle componenten anders kan ik bij een duurdere in elkaar laten zetten voor hetzelfde geld ;))

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 342,95€ 342,95
1Asus PRIME Z370-A€ 164,-€ 164,-
1Asus ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING€ 798,95€ 798,95
1Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart€ 171,51€ 171,51
1Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)€ 48,50€ 48,50
1NZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 137,-€ 137,-
4Corsair ML120 PRO RGB LED PWM (Single Pack), 120mm€ 25,50€ 102,-
1Razer BlackWidow Chroma V2 [Yellow Switch] (Qwerty US)€ 165,56€ 165,56
1Corsair Vengeance RGB CMR32GX4M2C3200C16W€ 390,-€ 390,-
1Samsung 960 EVO 500GB€ 218,50€ 218,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.538,97

[ Voor 158% gewijzigd door darkneszz op 15-02-2018 23:06 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Het is in ieder geval een mooie uitgangspositie om vanuit te gaan, en met de 8700K ben ik het ook volledig eens, evenals de kast (heb hier de zwart/zwart versie).
Qua moederbord zou ik even kijken of je daadwerkelijk zo'n duur bord wilt; heb je die dual gigabit en 3 M.2 slots nodig? Ik zou nog even goed kijken; https://tweakers.net/pric...;1076805;1076801;1073893/ zijn wat voorbeelden uit verschillende prijsklasses, Ik denk dat je met een bord van 100 euro minder namelijk vrij weinig verschil gaat merken.

de Kraken X62 is fantastisch mooi en koelt prima, maar wederom; een degelijke luchtkoeler zal bij lichte overkloks zeer stil zijn en bespaart wederom wat centjes.
https://tweakers.net/pric...15;852319;365855;1128525/ zijn prima koelers in verschillende budgetten met bijbehorende prestaties. Zelf vind ik een grote luchtkoeler juist wat hebben (Phanteks TC14PE) en erg stil. Als je wilt betalen voor die extra looks, lekker doen, je haalt zeker wat moois in huis met zo'n Kraken!

Qua SSD zou ik sowieso wat anders kiezen, de 850 Pro is namelijk al van de vorige generatie, en best wel prijzig. Voor die prijs zou ik namelijk voor de 960 Evo gaan, al is Nvme denk ik van weinig voordelen in jouw geval. Een aparte drive voor je programma's zou wellicht wel een oplossing zijn, denk aan een 500GB SSD als bootdrive en een 500GB voor je tekenprogramma's en tekendata.

Qua RAM zou ik kijken naar een 2x16GB setje ipv 4x8. Dit met de reden dat je dan nog kunt uitbreiden in de toekomst.

de GPU is ook nog een dingetje, Tekla ken ik dan wat dat betreft niet, dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Wel weet ik dat Linus Tech Tips net een video heeft gepost over SW en GPU performance, Link, waarin gezegd wordt dat de Quadro's toch wel een duidelijk voordeel KUNNEN bieden, afhankelijk van je workload.
Daar een P4000 minder kost dan de 1080Ti in ieder geval de moeite waard om nu te bekijken lijkt me, voor gaming weet ik niet hoe deze kaarten zich houden, maar dat lijkt me niet onvindbaar.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 21:14
Is het voor je tekenwerk niet beter om een IPS scherm te hebben?

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
De CPU is een prima keuze , 32 GB geheugen is ook top.
Tot 15 objecten in 3d kun je met een IGP weg komen ga je verder dan neem een AMD want die doet het beter voor minder geld,. ja een vega 56 is sneller dan een nvidia TI .
Maar ga je curves doen en simulaties ect neem een Quadro of fire pro.
hier uit leg en bench marks:
YouTube: 3D Modeling & Design – Do you REALLY need a Xeon and Quadro??

• darkneszz
Wekko306 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:27:
Is het voor je tekenwerk niet beter om een IPS scherm te hebben?
Niet zo zeer.
Vooral tekenwerk van constructies, trappen en overige dingen waar de kleuren niet veel betekenen voor mij. Als die de RAL kleuren pakt dan is het goed. Het zijn geen hitech onderdelen of tekenwerk voor de auto industrie etc.

• darkneszz
j1b2c3 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:46:
De CPU is een prima keuze , 32 GB geheugen is ook top.
Tot 15 objecten in 3d kun je met een IGP weg komen ga je verder dan neem een AMD want die doet het beter voor minder geld,. ja een vega 56 is sneller dan een nvidia TI .
Maar ga je curves doen en simulaties ect neem een Quadro of fire pro.
hier uit leg en bench marks:
YouTube: 3D Modeling & Design – Do you REALLY need a Xeon and Quadro??
Ik zou vanavond even de video kijken, maar zijn de vega's niet slechter qua grafisch voor games? De computer word waarschijnlijk 75% van de tijd gebruikt voor games en de overige tijd voor tekenwerk. We hebben hier ook op werk computers voor het tekenwerk en die liggen qua grafisch en CPU een stuk lager dan deze setup al.

Simulaties voor me zelf doe ik dan nog wel regelmatig met solidworks.

[ Voor 3% gewijzigd door darkneszz op 15-02-2018 12:42 ]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:42
darkneszz schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:41:
[...]

De computer word waarschijnlijk 75% van de tijd gebruikt voor games en de overige tijd voor tekenwerk.
Dan zou ik toch wel een 1080(Ti) aanraden.

Don't let perfect be the enemy of good.

• darkneszz
NLBUURMAN schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:32:
Het is in ieder geval een mooie uitgangspositie om vanuit te gaan, en met de 8700K ben ik het ook volledig eens, evenals de kast (heb hier de zwart/zwart versie).
Qua moederbord zou ik even kijken of je daadwerkelijk zo'n duur bord wilt; heb je die dual gigabit en 3 M.2 slots nodig? Ik zou nog even goed kijken; https://tweakers.net/pric...;1076805;1076801;1073893/ zijn wat voorbeelden uit verschillende prijsklasses, Ik denk dat je met een bord van 100 euro minder namelijk vrij weinig verschil gaat merken.

de Kraken X62 is fantastisch mooi en koelt prima, maar wederom; een degelijke luchtkoeler zal bij lichte overkloks zeer stil zijn en bespaart wederom wat centjes.
https://tweakers.net/pric...15;852319;365855;1128525/ zijn prima koelers in verschillende budgetten met bijbehorende prestaties. Zelf vind ik een grote luchtkoeler juist wat hebben (Phanteks TC14PE) en erg stil. Als je wilt betalen voor die extra looks, lekker doen, je haalt zeker wat moois in huis met zo'n Kraken!

Qua SSD zou ik sowieso wat anders kiezen, de 850 Pro is namelijk al van de vorige generatie, en best wel prijzig. Voor die prijs zou ik namelijk voor de 960 Evo gaan, al is Nvme denk ik van weinig voordelen in jouw geval. Een aparte drive voor je programma's zou wellicht wel een oplossing zijn, denk aan een 500GB SSD als bootdrive en een 500GB voor je tekenprogramma's en tekendata.

Qua RAM zou ik kijken naar een 2x16GB setje ipv 4x8. Dit met de reden dat je dan nog kunt uitbreiden in de toekomst.

de GPU is ook nog een dingetje, Tekla ken ik dan wat dat betreft niet, dus daar kan ik geen uitspraken over doen. Wel weet ik dat Linus Tech Tips net een video heeft gepost over SW en GPU performance, Link, waarin gezegd wordt dat de Quadro's toch wel een duidelijk voordeel KUNNEN bieden, afhankelijk van je workload.
Daar een P4000 minder kost dan de 1080Ti in ieder geval de moeite waard om nu te bekijken lijkt me, voor gaming weet ik niet hoe deze kaarten zich houden, maar dat lijkt me niet onvindbaar.
1 ding alvast vooraf. Bedankt voor de geweldige feedback. Goed onderbouwd en hier kan ik verder ook wat mee.

Ik zou de lijst van jouw van boven naar beneden ook afwerken is het makkelijkst terug te lezen!

Ik ga het moederbord aanpassen en daarmee iets geld mee winnen.
Maar als ik kijk naar een moederbord van de Asus kom ik dan niet slecht uit met de 4k beeldschermen met de displayport ? Wil graag 2 schermen aansluiten en dan iets van quad HD of 4k.

Ik wou voor de koeling van de CPU voor een mooie stille koeler gaan. Dat ik niet de heletijd z'n ruis hoor vanaf de PC. Daarom dacht ik zelf aan een waterkoeler.
Heb je hier nog anderen voor? Of zeg je zelf dat de luchtgekoelde koelers zo stil kunnen zijn dat je er geen last van hebt? Zit toevallig vaak met een headset op dus ik zou er al een stuk minder last van hebben als ik hem op heb.

Voor de SSD ga ik dan voor 2* 960 Evo.

Ram setjes ga ik aanpassen naar 2x16gb, want je hebt gelijk!

Ik heb er zelf alleen nog geen voeding bij staan. Zou zelf ook niet weten wat er goed is, wat er nodig is etc.

75% gamen 25% tekenen dus ik blijf waarschijnlijk voor de TI gaan, maar iemand anders had het ook al gepost dus ga ik deze vanavond even bekijken!

• darkneszz
Heeft iemand nog een grote aanrader voor 2 goede schermen. Deze mogen Quad hd of 4k zijn. Ze moeten wel aansluitbaar zijn op een muurbeugel. Ik werk soms met het tekenwerk alleen op 1 scherm dus dan kan ik het dichterbij halen en dan valt het andere scherm een beetje weg. Anders word het een beetje druk voor de ogen.

Het is wel dat ik soms grote verticale opdrachten moet tekenen en daarbij eigenlijk als het zou kunnen het scherm 90° met weinig moeite bijdraaien!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

graag gedaan!
Je hebt niet zoveel aan de video-uitgangen op je moederbord; immers sluit je je monitor aan op de grafische kaart.
Een waterkoeler heeft over het algemeen bewegende delen en kan daardoor soms wat lastiger stil te krijgen zijn. Een goede luchtkoeler is dus zelfs stiller dan een waterkoeler, echter heeft een waterkoeler een nog grotere koelcapaciteit als je behoorlijk gaat overklokken.

2x960 EVO vind ik wat overdreven; je kunt ook naar 1x 960 EVO kijken en naar een MX500 er bij. Met die verhouding zou ik inderdaad ook het gamen op prioriteit houden.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• j1b2c3
grote heatsinks met lage fanspeeds op air
Of neem een Case die geluidsisolatie heeft dat is beter en goedkoper dan water koeling.
mensen vergeten vaak bij water koeling de rest van de PC componenten, die worden dan niet goed gekoeld.

De quadro P4000 kwa gaming komt hij denk ik tussen de 1060 en 1070 te liggen kwa performance
hij heeft meer cores dan een 1060 maar zijn 300 Mhz lager geclocked. deze heeft wel 4 display ports dus 2 keer 5k is ook een optie?

• darkneszz
j1b2c3 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:08:
grote heatsinks met lage fanspeeds op air
Of neem een Case die geluidsisolatie heeft dat is beter en goedkoper dan water koeling.
mensen vergeten vaak bij water koeling de rest van de PC componenten, die worden dan niet goed gekoeld.

De quadro P4000 kwa gaming komt hij denk ik tussen de 1060 en 1070 te liggen kwa performance
hij heeft meer cores dan een 1060 maar zijn 300 Mhz lager geclocked. deze heeft wel 4 display ports dus 2 keer 5k is ook een optie?
Hoe bodoel je 2 keer 5k? (4k waarschijnlijk?)

Case met geluidisolatie ????

• darkneszz
Ik heb de post aangepast.
Zou iemand mij nog willen helpen met de laatste 3 vragen.
Staan net boven de wensenlijst!

• j1b2c3
de term 'Quiet computing' is de synoniem voor de Antec Performance One ik heb zelf heel lang een P180 gehad en die was echt stil. Er zijn tegen woordig vele versies van deze case. Als je in V&A rond kijkt vind je ze zeker nog. zgan voor nog geen 45 euro. Solide niets bijzonders om naar te kijken maar heel stil.

5K displays zijn er al een tijdje maar je hebt 2 display poorten nodig voor 1 monitor zo veel data gaat er over die kabels. (muv Apple) 5k monitors zijn erg fijn voor profs maar zijn niet zo handig voor gaming .

voor een monitor moet je de volgende vragen kunnen beantwoorden wat wil je betalen moet er G sync op zitten ? G sync maakt een monitor duur
en welke resolutie ga je draaien. zeker bij Quad zou ik g-sync aan raden
Gaming op een 21.9 platvorm is geweldig , maar voor teken werk mag de monitor niet curved zijn!

voor een dual set up moet het een IPS paneel zijn voor de kijkhoeken dus geen TN panelen
let op sommige pakketten kunnen ook niet goed over weg met 21:9 verhouding zo als autocat en hebben liever uhd formaat. UHD formaat 4k monitor met g sync.... tja die zijn duur en alleen maar in 60Hz en 21:9 formaat doet het beter

een leuke link over de formaten :
YouTube: UltraWide 21:9 vs UHD 4K | Which is for you?
Pagina: 1