Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TobiasW013
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 26-04 16:25
Ik heb een huis met een oppervlakte van ong 150 m2,

Dit is een smal en vrij diep huis, met in totaal 3 verdiepingen,
omdat dit een oud huis is zit d'r in de plafonds helaas nog wel kippengaas.

Nu wou ik graag de Ubiquiti UniFi UAP-AC-HD kopen, echter wil ik wel op alle 3 de verdiepingen perfect bereik.

Even breed gezien, hoeveel AP's zouden jullie dan aanbevelen?

is 1 centraal gelegen op de 1ste verdieping voldoende of eerder 2 of 3 en dan op iedere verdieping dus 1.

Ik hoor het graag!

alvast bedankt voor de eventuele tips :)

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:49

TommieW

Numa numa.

Kan je niet gewoon met één beginnen en uitbreiden als deze niet toereikend blijkt te zijn?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Oneplus 3T

• TobiasW013
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 26-04 16:25
quote:
TommieW schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:20:
Kan je niet gewoon met één beginnen en uitbreiden als deze niet toereikend blijkt te zijn?
@TommieW zou zeer zeker kunnen, echter wil ik de aankoop binnenkort liever in 1x doen, en in 1x er vanaf zijn. vandaar dacht ik dat laat ik jullie mening even horen. _/-\o_

• webinn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 13:59
De AP's hebben een erg goed bereik. Woon zelf in een huis met ongeveer 300m2, Gelijkvloers en 3 verdiepingen. Ik heb een perfecte coverage in mijn woning met 3 van die AP's. Ze zijn uiteraard een beetje verdeeld opgehangen (bv op gelijkvloers achteraan, op eerste vooraan de woning).

Ik heb al een hoop woningen voorzien van die AP's en meestal kom ik toe met 2, echter, met 3 zit je veilig.

(Het juiste antwoord is eigenlijk: doe een meting, maar daar moet je er eerst 1 voor kopen ;))

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:08
Waarom wil je specifiek de UAP-AC-HD kopen? Welke clients gaan verbinding maken? Heb je ook een tuin? Zoals @webinn al terecht opmerkt, meten is weten. Gelukkig heb je daar geen UAP-AC-HD voor nodig.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
Devoteam E-miel

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
quote:
TobiasW013 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:21:
[...]

@TommieW zou zeer zeker kunnen, echter wil ik de aankoop binnenkort liever in 1x doen, en in 1x er vanaf zijn. vandaar dacht ik dat laat ik jullie mening even horen. _/-\o_
Ik snap dat je alles in één keer wil doen, maar je koopt nu Unifi spul :) Beter en makkelijker dan dit krijg je het niet en je kan zeer makkelijk uitbreiden. Ik zou idd aanraden om te beginnen met twee, namelijk één beneden en één op de zolder. Kijken hoe goed het gaat.

Zelf heb ik prima bereik op 3 verdiepingen met:

AP-AC LR : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)
AP-AC Pro : pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)

Sterker nog, mijn overburen (aan de andere kant van de straat) kunnen prima mee internetten als ik alles open zet.

• Zandpad
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:44
Daarnaast zijn HDs bedoelt voor high density deployments, oftewel voor veel gebruikers dicht bij elkaar. Voor huis/tuin/keuken (pun intended) is de lite, long-range, pro of de nieuwe nanoHD al ruim voldoende.

D5000, D3000, F65, 18-70IF, 70-300IF VR, 35, 50, 18-55VR, 55-200VR, SB600 Website --- Twitter

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:08
quote:
grote_oever schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:21:
Sterker nog, mijn overburen (aan de andere kant van de straat) kunnen prima mee internetten als ik alles open zet.
Hoe leuk het lijkt, je zorgt voor een hoop interferentie. Misschien wel zo aardig om je zendvermogen terug te schroeven.

Daarnaast is Unifi helemaal niet makkelijk. Als je het optimaal wil laten werken dan vergt dat veel inspanning en uitzoekwerk. Voordeel is wel dat Ubnt een hele actieve community heeft!

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
Devoteam E-miel

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:37
alle wifi's mogen feitelijk evensterk uitstralen.. dus enige verschil tussen de lite-pro-hd is 2x 5ghz, 3x 5ghz en 4x 5ghz (heel kort door de bocht)
(give or take a little small bit maar ze schelen geen 10%)
een samsung s8 bv heeft toch maar 2x 5ghz antenne , macbook / imac is zowat het enige device wat 3x 5ghz kan ontvangen en er is geen enkel device wat 4x 5ghz kan ontvangen
sterkte van de HD is juist dat hij meerdere devices simultaan kan bedienen, hij is niet sterker ..

dus ik ben meer fan van een lite/pro op elke verdiep dan hopen dat je HD door gans het huis gaat

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:31
Ik zou voor thuisgebruik inderdaad ook voor een lite of pro gaan. Plaatsing van je accespoints is alles. De pro heeft als voordeel tov de lite dat hij de 3e antenne bij een 2x2 stream voor extra ruisonderdrukking kan gebruiken.

De HD is overkill en in mijn ogen zonde van je geld voor thuisgebruik.

• MaxTheKing
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:33
Lite voldoet prima voor thuisgerbruik. Heb zelf een drietal LITEs hangen, bereik is super, erg stabiel.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*