Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Proto X
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-02 15:47
Hi all, sinds een tijdje heb ik last van een batterij die na een halve dag al leeg is, zelfs bij weinig gebruik is de batterij snel leeg. Ik dacht eerst dat de accu het probleem was, heb vanuit KPN een nieuwe refurbished S7 Edge ontvangen, maar het probleem is er nog steeds. Bij de batterij vind ik geen hoge activiteit, er is (naar mijn weten) geen recente software update geweest die dit probleem kan veroorzaken.

Ik gebruik zakelijk een Galaxy J5, ik heb alle apps die ik dagelijks gebruik op de J5 gezet. De S7 Edge nagenoeg niet aangeraakt, en de J5 intensief gebruikt. Nu as we speak is de S7 Edge op 35 procent en de J5 op 61 procent.. Terwijl de J5 intensief is gebruikt en de S7 niet..

Wie heeft een paar praktische tips voor me zodat die S7 Edge minimaal net zo presteert als zijn budget broertje..?

Alle reacties

• ponyrijden
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 25-05 21:39
Kijk even in de app manager van Android. Daar zie je bij staan welke app energie slurpt.
Als dit bijvoorbeeld systeem is dan doe een fabrieksreset en voila.

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:52
Mocht dat niet helpen, weer KPN bellen. Ik doe zelf zo'n 35 uur met relatief intensief gebruik. ( geen spelletjes, wel veel bellen, telegram, spotify )

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:33
quote:
Inverted_World schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:57:
Mocht dat niet helpen, weer KPN bellen. Ik doe zelf zo'n 35 uur met relatief intensief gebruik. ( geen spelletjes, wel veel bellen, telegram, spotify )
35 uur met de s7 edge..? Mijn houd met browsen, 4G aan heletijd, whatsappe en spotify en eventueel YouTube maar 15 a 16 uur echt Max uit.. dan doe jij echt weinig want dan kan ik ook wel 35 uur met een batterij doen.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:01 (8%)

• Proto X
quote:
ponyrijden schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:56:
Kijk even in de app manager van Android. Daar zie je bij staan welke app energie slurpt.
Als dit bijvoorbeeld systeem is dan doe een fabrieksreset en voila.
Dit heb ik gedaan;

Android OS 8%
Google Service 8%
Scherm 7%
Android Systeem 6%
Apparaat in stand-by stand 4%

Dit zijn volgens mij geen hoge percentages toch?

• Inverted_World
quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:59:
[...]

35 uur met de s7 edge..? Mijn houd met browsen, 4G aan heletijd, whatsappe en spotify en eventueel YouTube maar 15 a 16 uur echt Max uit.. dan doe jij echt weinig want dan kan ik ook wel 35 uur met een batterij doen.
Ik heb bluetooth en wifi altijd aan, 4G uiteraard ook. Browse nauwelijks, gebruik redelijk veel spotify en enkele cryptocurrency apps, en bel/telegram vrij veel voor werk. Als ik 1 video kijk is het overigens al veel.

Sochtends komt ie van de lader, de volgende dag in de middag moet ie weer aan de lader. Is dat zo gek? Inmiddels is dat al ruim een jaar zo. 'S nachts verliest hij zo'n 10% terwijl ik hem niet gebruik uiteraard.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:33
quote:
Inverted_World schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:07:
[...]

Ik heb bluetooth en wifi altijd aan, 4G uiteraard ook. Browse nauwelijks, gebruik redelijk veel spotify en enkele cryptocurrency apps, en bel/telegram vrij veel voor werk. Als ik 1 video kijk is het overigens al veel.

Sochtends komt ie van de lader, de volgende dag in de middag moet ie weer aan de lader. Is dat zo gek? Inmiddels is dat al ruim een jaar zo. 'S nachts verliest hij zo'n 10% terwijl ik hem niet gebruik uiteraard.
Bij mij gaat hij standaard 1 dag mee Max, is toen paar keer terug geweest nieuw toestel hetzelfde, dus ja vind het wel raar.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

@Proto X Hoe lang doe je met een volle batterij ?
Die percentages zeggen niks, en je J5 is nieuw ?
Vaak wissel van 4g naar WiFi ?

Hackus wijzigde deze reactie 14-02-2018 19:28 (18%)

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• Proto X
quote:
Hackus schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:25:
@Proto X Hoe lang doe je met een volle batterij ?
Die percentages zeggen niks, en je J5 is nieuw ?
Vaak wissel van 4g naar WiFi ?
De J5 is anderhalve maand oud, de S7 Edge een week.

Ik doe ongeveer 5 uur met een batterij wanneer ik m'n telefoon actief gebruik, dus af en toe een spelletje, Spotify, Facebook, WhatsApp en kik messenger..

Ik heb standaard 4g aan staan want de WiFi thuis werkt niet zo fijn..

Proto X wijzigde deze reactie 14-02-2018 19:44 (7%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

WA kun je wel op achtergrond laten, maar FB zou ik wegvinken en de anderen ook. Ref. is niet nieuw btw.

Leesvoer:
https://wccftech.com/how-...attery-issues-quick-tips/
https://us.community.sams...y-drain/td-p/64698/page/2
https://www.samsung.com/u...wners/app/smart-switch#!/

Hackus wijzigde deze reactie 14-02-2018 20:13 (53%)

Volgens het voedingscentrum ben ik Obese, maar mijn vetpercentage is lager dan het landelijk gemiddelde.

• Inverted_World
quote:
dutchnltweaker schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Bij mij gaat hij standaard 1 dag mee Max, is toen paar keer terug geweest nieuw toestel hetzelfde, dus ja vind het wel raar.
Wellicht, en waarschijnlijk, zoals altijd een kwestie van wat je er mee doet. Dit is de telefoon met de beste accuduur die ik tot nu toe heb gehad. Zoals ik zei doe ik er 1,5 dag mee, met relatief intensief gebruik. Maar dat betekend enkel veel bellen, en telegram, bluetooth, wifi, 4G, helderheid op automatisch en vaak s' nachts op minimum, omdat ik in bed nog wel eens wat wil lezen.

Een ander uniek moment was Lowlands vorig jaar, waar ik de telefoon enkel heb gebruikt om te bellen en ik hem niet heb hoeven op te laden. Dat betekend dus wel dat hij nauwelijks gebruikt werd, ook niet om de tijd te kijken, enkel bellen en af en toe een whatsapp. Dat was van donderdag tot maandag ochtend.

• Proto X
4 uur en 45 minuten verder, telefoon nagenoeg niet gebruikt.. En 40% batterij kwijt..

J5 90 kilometer lang geleden met de navigatie en het display aan, na 4 uur en 45 minuten op 80%

Alle gevonden tips geprobeerd, maar niks werkt.. Ik word er serieus gestoord van

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Proto X schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:44:
[...]

De J5 is anderhalve maand oud, de S7 Edge een week.

Ik doe ongeveer 5 uur met een batterij wanneer ik m'n telefoon actief gebruik, dus af en toe een spelletje, Spotify, Facebook, WhatsApp en kik messenger..

Ik heb standaard 4g aan staan want de WiFi thuis werkt niet zo fijn..
Daar zijn we al ...
Verwijder de Facebook app, gebruik desnoods de webpagina of FB-Lite ...

Facebook is niet de meest energievriendelijke app !

• Proto X
quote:
FreshMaker schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:56:
[...]

Daar zijn we al ...
Verwijder de Facebook app, gebruik desnoods de webpagina of FB-Lite ...

Facebook is niet de meest energievriendelijke app !
Ze staan op beide telefoons.. Dus dat zou niet moeten uitmaken.
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*