4g Wifi Router !

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thomvz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-01 14:13
Ik zoek een?
4g Wifi router voor mijn pc op de kazerne

Wat is je budget?
Rond de 200 euro als het kan natuurlijk wat minder!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk of voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel zit ik op een kazerne waar ik een Game PC heb staan, omdat ik online wil kunnen gamen heb ik daarvoor een T-Mobile abonnement afgesloten met onbeperkt internet en snel 4g!
Het kastje wat ik daarbij moest kopen was een Huawei E5577C, deze modem geeft alleen totaal niet de beloofde snelheid! Als ik een game download dan gaat dat met 2Mb/s. (Ik zit wel in de gedekte zone van T-Mobile)

Heb de mensen van T-Mobile gebeld en gevraagd hoe dat nou precies kan, dit heeft dus te maken met het feit dat mijn modem die ik nu heb te weinig Mbit ondersteund (300 Mbit/s) volgens de site.

Heeft er iemand hier verstand van 4g wifi modems en zo ja kan diegene mij een betere modem voorschotelen ? _/-\o_

Mvg,

Thom

"Better to be a Warrior in a Garden than a Gardener in a War"

Alle reacties

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 10:01
Je gekochte modem ondersteunt 150Mbps, theoretisch gezien zou je dus deze snelheid kunnen halen. T-mobile kan maximaal 300Mbps leveren (let op, maximaal). De snelheid die jij behaalt hangt allemaal af van afstand tot zendmast, signaalsterkte, aantal gebruikers op de zendmast etc. Je zult waarschijnlijk nooit de maximale 300Mbps bereiken.

Als je een game download ben je niet alleen afhankelijk van je eigen internetsnelheid, maar ook afhankelijk van de servers waarvan je de game download. Deze servers zijn meestal de beperkende factor in zake downloadsnelheid.

Heb je al eens een speedtest gedaan op bijvoorbeeld http://speedtest.net/? Wat zijn de resultaten?

Overigens lijkt mij gamen over 4G niet echt geweldig, je zult wel een hoge ping hebben. Echter ligt dat ook weer aan de factoren genoemd hierboven.

Edit: Gemiddelde 4G Snelheid per provincie volgens T-mobile website:

Drenthe 83.1 Mbps
Flevoland 72.3 Mbps
Friesland 77.5 Mbps
Gelderland 82.3 Mbps
Groningen 83.2 Mbps
Limburg 82.7 Mbps
Noord-Brabant 84.9 Mbps
Noord-Holland 73.2 Mbps
Overijssel 84.0 Mbps
Utrecht 79.0 Mbps
Zuid-Holland 75.1 Mbps
Zeeland 80.3 Mbps

Bron: klik

[ Voor 22% gewijzigd door Felix! op 19-02-2018 10:14 . Reden: Toevoeging snelheden ]

No one is listening until you fart