Kosten van een accu voor Audi A6

Pagina: 1
Acties:

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:32
De accu van onze Audi A6 uit 2010 is kapot. De originele accu van de Audi zit er nog in. De auto heeft 120.000km gelopen.

De garage zegt doordat het zo koud is geweest en omdat wij er niet zoveel mee rijden, dat de accu steeds slechter wordt. twee weken terug was de accu nog 73%. Ze hebben de accu doorgemeten, toen wij een grote beurt bij de garage hebben laten doen. Nu was die 0% volgens de garage. Het is een garage die gericht is op BMW maar ook andere merken aanpakt.

De kosten van deze nieuw originele accu zijn 180 euro en de montagekosten zijn gratis. Ze zeggen de originele accu besteld te hebben.

Is 180 euro voor een "originele" accu duur? En hoe komt een onafhankelijke garage aan een originele Audi accu? Op internet vind ik alleen Bosch, Varta etc. waarop staat Audi A6 accu.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
Als ik zo even op mister-auto kijk is dat geen gekke prijs. Als het een accu van een goed merk is (Bosch, Varta, etc) lijkt me dit heel redelijk.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:28
Prijs van de accu lijkt me redelijk. Ja je kan goedkopere accu's krijgen (vanaf 90 euro ongeveer), maar dat zijn dan onbekende(re) merken waar je je moet afvragen wat de kwaliteit is. Ook de gratis montage kosten vind ik schappelijk.

Dat een accu van 70% heel snel naar 0% gaat is ook zeker mogelijk. Volgens mij prima aanbod voor prima prijs!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Iedereen kan toch in een Audi garage een losse batterij gaan kopen, maar die zijn zeker ook te vinden in de onderdelenhandel.

Dat een batterij na bijna 8 jaar defect gaat, en een prijs van 180€ is een normale zaak.
Je wordt niet genaaid.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
met de 'gratis' montage er bij is 180 euro niet heel gek. Het is even pittig, maar het hoort er bij.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Een accu van 2010 is 8 jaar oud. Vind het niet vreemd als die nu op is.

Je hoeft niet perse een merkaccu te kopen, als de capaciteit maar gelijk is of beter en hij past.

Gezien de prijs neem ik aan dat het een diesel is? (zwaardere accu).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeanke117 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:19:
De accu van onze Audi A6 uit 2010 is kapot. De originele accu van de Audi zit er nog in. De auto heeft 120.000km gelopen.

De garage zegt doordat het zo koud is geweest en omdat wij er niet zoveel mee rijden, dat de accu steeds slechter wordt. twee weken terug was de accu nog 73%. Ze hebben de accu doorgemeten, toen wij een grote beurt bij de garage hebben laten doen. Nu was die 0% volgens de garage. Het is een garage die gericht is op BMW maar ook andere merken aanpakt.

De kosten van deze nieuw originele accu zijn 180 euro en de montagekosten zijn gratis. Ze zeggen de originele accu besteld te hebben.

Is 180 euro voor een "originele" accu duur? En hoe komt een onafhankelijke garage aan een originele Audi accu? Op internet vind ik alleen Bosch, Varta etc. waarop staat Audi A6 accu.
Hier zit je altijd goed Bosch Car Service

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zijn de montagekosten ook inclusief het aanmelden/inleren van de nieuwe accu bij de boordelektronica?

Het kan namelijk zijn dat jouw auto niet 'zomaar' een verse accu accepteert...

Mooie Plaatjes   

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Vroegah betaalde je een euro per Ah. Tegenwoordig het dubbele. Dan is 180 euro met montage echt best wel goedkoop voor een A6, waarvan de benzineversie minimaal 70 Ah is. Je betaalt 1,875 euro per maand om je auto te kunnen starten. Direct doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 14-02-2018 16:50 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Trommelrem schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:50:
Vroegah betaalde je een euro per Ah. Tegenwoordig het dubbele. Dan is 180 euro met montage echt best wel goedkoop voor een A6, waarvan de benzineversie minimaal 70 Ah is. Je betaalt 1,875 euro per maand om je auto te kunnen starten. Direct doen.
Vroegah waren er geen €uries :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Nee, maar "vroegah" waren er wel wijsneuzen, die zijn van alle tijden... :>

De accu in mijn BMW uit 2005 moet bij vervanging ingeleerd worden in de boordcomputer. Ik weet niet hoe dat bij Audi zit, maar dit kost samen met inbouwen natuurlijk wel wat tijd. Bij de vorige wissel was ik meer dan 200 euro kwijt voor een 90Ah accu inclusief inleren en inbouwen. Ik denk dat die 180 euro dus redelijk marktconform is. Goedkoper kun je het ook wel krijgen, maar dan moet je zelf de accu kopen en inbouwen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ehtweak schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:47:
Zijn de montagekosten ook inclusief het aanmelden/inleren van de nieuwe accu bij de boordelektronica?

Dat lijkt me dan het probleem van die garage als ze het zo aanbieden ;)
Fwiw: laatst onze peug 207 diesel laten voorzien van een nieuwe accu. Iets sterker dan nodig. Kwam op 110 euro accu, 15 inzetten. Kwikfit. Dan is 180 incl inzetten imho een redelijke prijs. Maar je kunt natuurlijk altijd ff een dealer bellen voor een vergelijk, die kunnen het zo zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jeanke117
Over het inleren heb ik wel gelezen maar heb niet gevraagd of ze dat gedaan hadden. Eerst werkte de sleutel niet na de vervanging van de accu. Maar nar wat geklooit te hebben, doet de sleutel het wel weer. Ik neem aan dat die niet ingeleerd is? Het is een benzine btw.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:53
Ach, de 12V-accu van een Prius kost ook € 260,- autorijden kost geld, wen er maar aan...

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zeker niet duur, laatst offerte gehad voor een mini countryman s, 340 voor de accu en dan nog 79 montage. Was bij de bmw dealer, gek geworden die lui, was gewoon een 12v 75ah agm accu.

Online een varta besteld voor 150 en zelf erin gezet, prima. Er scheen nog wel iets gereset te moeten worden omdat er weer een of ander intelligent battery sensor ofzo op zit maar vind het best zo, ze maken tegenwoordig bijna alles zo dat je er zelf zo min mogelijk aan kunt doen.

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Haha een Audi A6 rijden en dan in paniek zijn bij een accu van nog geen tweehonderd euro. Je gaat nog wat meemaken de komende jaren.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:24
Mijn vader van de week 496€ voor een accu in zijn BMW 318d van 8 jaar oud (E92).

Vond ik dan wel van de pot gerukt maar niet-merk dealers konden ern nieuwe accu niet aanmelden.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:39
Lijkt me een redelijke prijs. Afgelopen maand nieuwe accu gekocht voor mijn auto (Ford Focus), die was rond de 200 euro. Was volgens de garage nodig om een extra zware accu te plaatsen i.v.m. start-stop systeem.

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
start-stop accu's zijn speciale accu's! Een gewone accu in een auto met start stop systeem gaat niet lang goed.
En zoals al gezegd, tegenwoordig zit de accu bij een hoop auto's goed verstopt en ben je lang bezig om er bij te komen. En dan moet je m ook nog inleren. Dus ja dat is duur geworden bij moderne wagens.

En er valt wel iets te zeggen voor een dealer geinstalleerde accu. Je hebt namelijk wel meer garantie dan alleen op de accu, namelijk ook op de montage en de invloed op de rest van de electronica.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:00
ehtweak schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:47:

Wat een onzin, kan me hooguit indenken dat een hybride batterijpakket gekoppeld wordt maar een startaccu die moet aangemeld slaat echt nergens op. Gek geworden die autofabrikanten...

[ Voor 3% gewijzigd door zzattack op 15-02-2018 08:49 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
zzattack schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:47:
[...]

Wat een onzin, kan me hooguit indenken dat een hybride batterijpakket gekoppeld wordt maar een startaccu die moet aangemeld slaat echt nergens op.
Bij de Prius 2 moet de 12 volt accu in ieder geval wel worden aangemeld. Hier een Prius 2 die regelmatig meer dan een maand stil staat. Ondanks dat hij in de garage staat en dus niet wordt blootgesteld aan lage temperaturen, moet Toyota toch vaak langs komen voor een jumpstart met herprogrammering.

De hybride batterij heeft voldoende capaciteit om zelfontlading van enkele maanden te kunnen behappen, de 12 volt accu helaas niet.

Als je wilt dat je accu langer meegaat dan 8 jaar, dan kun je de auto in een garage parkeren. Zorg ervoor dat de lading van de accu altijd tussen 20% en 80% zit. Dan heb je een zeer grote kans dat de accu langer dan 8 jaar mee gaat. Dus niet druppelladen tot 100%, maar tot 80%. De zwaarste belasting voor een accu is wijzigingen aan het stroomverbruik, dus probeer wijzigingen te beperken. Bijvoorbeeld: Radio steeds aan/uit, blower steeds aan/uit, verlichting steeds aan/uit. Houd je elektrische verbruikers zo veel mogelijk op een continu verbruik, zodat de accu weinig spanningspieken hoeft op te vangen of af te geven.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 15-02-2018 08:55 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:08
Ze bedenken wel elke keer wat nieuws om je naar de dealer-garage te blijven trekken, een accu laten inleren, daar had ik nog nooit van gehoord. Ik heb van de week een nieuwe accu in mijn Corsa laten zetten, een VMF accu, relatief onbekend/nieuw merk, maar het schijnen best redelijke accu's te zijn. €107. Gewoon omwisselen en ik kon weer fatsoenlijk starten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:00
Bij BMW moet de accu ook aangemeld worden. Heeft te maken met het oplaadschema zo is mij verteld. Oude accu's worden anders geladen dan nieuwe door de auto. Bovendien "moet" er bij BMW ook een "BMW-accu" in. Tenminste dat is wat de dealer beweert. Dat zal wel een gewone merkaccu zijn met een BMW logo op geprint maar goed.

180€ voor A6? Meteen doen en niet teveel vragen meer stellen. Beter dan dit worden de rekeningen niet met zo'n auto :D

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• vectormatic
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

echt WTF, accu's aanmelden en een officiele merk accu nodig hebben... autofabrikanten tegenwoordig...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

zzattack schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:47:
[...]

Wat een onzin, kan me hooguit indenken dat een hybride batterijpakket gekoppeld wordt maar een startaccu die moet aangemeld slaat echt nergens op. Gek geworden die autofabrikanten...
Ik heb het niet bedacht hoor.. ;)
Maar de producenten weten iedere keer weer manieren te vinden om de consument te verplichten merkgarages te bezoeken c.q. een poot uit te draaien... :-(

http://www.autobild.de/ar...und-anlernen-8667519.html
https://www.accudienst.nl/h/649/accu-inleren.html
http://amt.nl.s3-eu-centr...2010_11_40_werkplaats.pdf

Nog ff en je ruitensproeiervloeistof en de brandstof moeten ook eerst softwarematig aangemeld worden. 8)7 :X

Mooie Plaatjes   

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

Standeman

Prutser 1e klasse

vectormatic schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:24:
echt WTF, accu's aanmelden en een officiele merk accu nodig hebben... autofabrikanten tegenwoordig...
Ze doen inderdaad hun uiterste best om je weer bij garage te laten terugkomen. Kunnen ze gelijk een stukje upselling doen en de fluxcapacitor schoonmaken :')

Gelukkig kon ik in mijn Seat Arosa van 16 jaar oud zelf een nieuwe accu er in gooien. 10 minuten werk en mijn radio had alle instellingen nog :Y)

* Standeman is een fan van simpele oude auto's

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 15-02-2018 09:34 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• vectormatic
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Standeman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:32:
[...]

Ze doen inderdaad hun uiterste best om je weer bij garage te laten terugkomen. Kunnen ze gelijk een stukje upselling doen en de fluxcapacitor schoonmaken :')

Gelukkig kon ik in mijn Seat Arosa van 16 jaar oud zelf een nieuwe accu er in gooien. 10 minuten werk en mijn radio had alle instellingen nog :Y)

* Standeman is een fan van simpele oude auto's
Jup, hier een 16 jaar oude alfa waar in december de accu ineens echt 100% dood was, was ff pielen om de nieuwe er in te krijgen, maar niks geen gedoe met aanmelden, inleren of extra-premium merk accus.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:00
vectormatic schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:24:
Jep, ik vind mijn BMW een erg fijne auto maar dit soort fratsen vind ik ook belachelijk. Gelukkig kan mijn garage ook al dit soort software instellingen maar het merk doet er alles aan om je maar naar de dealer te krijgen met hun "uber-medewerkers" van 110€ per uur. Maar BMW zal het niet laten om op elk onderdeel een BMW logotje te printen ook al komt het rechtstreeks van de leverancier. Vervolgens er een flinke marge op te gooien en jouw als klant heel bang maken dat je toch zeker wel OEM onderdelen moet gebruiken want anders...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Jeanke117
Ik raak niet in paniek. Ik wou gewoon weten hoe de prijzen hier en daar zijn. De accu van mij vorige Volvo V50 was 120 euro incl. montage. Dit was gewoon een Bosch accu van de Volvo dealer. Dus even kijken hoeveel het hier en daar kost. Autorijden is duur en leuk en mag van mijn part ook wat kosten :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeanke117 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:54:
Ik raak niet in paniek. Ik wou gewoon weten hoe de prijzen hier en daar zijn. De accu van mij vorige Volvo V50 was 120 euro incl. montage. Dit was gewoon een Bosch accu van de Volvo dealer. Dus even kijken hoeveel het hier en daar kost. Autorijden is duur en leuk en mag van mijn part ook wat kosten :)
Om 16:15u open je een topic over de kosten en om 20:00u is de accu al geplaatst.
TS gaat over een Audi A6 en nu een V50 ? Ik snap er niet veel meer van.
Jeanke117 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:00:
Over het inleren heb ik wel gelezen maar heb niet gevraagd of ze dat gedaan hadden. Eerst werkte de sleutel niet na de vervanging van de accu. Maar nar wat geklooit te hebben, doet de sleutel het wel weer. Ik neem aan dat die niet ingeleerd is? Het is een benzine btw.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:08
Hackus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Om 16:15u open je een topic over de kosten en om 20:00u is de accu al geplaatst.
TS gaat over een Audi A6 en nu een V50 ? Ik snap er niet veel meer van.

[...]
Jeanke117 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:54:

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vorige auto of vorige volvo v50
bij laatste geef je aan dat je nu nog steeds Volvo V50 rijdt
:)

Verwijderd

Uh, nee dat doet ze niet.

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik lees een hoop comments in de trend van 'en die autofabrikanten maar iedereen geld uitkloppen'

Zo simpel is het toch niet. Een dynamo tegenwoordig levert niet zoals vroeger altijd 14 volt. Het zijn vaak dynamos met vrijloop koppelingen die alleen bijladen wanneer de computer aan de accu ziet dat het nodig is. Een dynamo verbruikt namelijk anders kostbare energie, iets wat fabrikanten hard nodig hebben om emissie eisen te halen. Daar aan gekoppeld zit een start/stop systeem dat bij langdurig stadsrijden (bijv. een taxi) de startmotor en dus de accu behoorlijk op zn donder geeft.
Daar komt ook nog bij dat de geleverde spanning en stroom behoorlijk kan wisselen bij een accu. Bij -20 gedraagt een accu zich anders als bij +40. En dan zit de auto ook nog eens stampvol met behoorlijk gevoelige en belangrijke electronica (airbag, ESP computers, het hele CANbus) die niet van vreemde voltages houd.

En dan wordt die auto ontworpen met een accu van een bepaald type/leverancier waarop het 100% werkt onder alle omstandigheden.

Als je dus een dealer accu koopt en laat inleren, dan weet je dus 100% zeker dat alles werkt zo als het hoort. Die dealer accu is namelijk door de fabriek zelf getest en goedgekeurd bevonden.

Tuurlijk bij een oude corsa of zelfs een bmw van wat jaren terug is dat allemaal onzin en leg je er gewoon een bosch/varta in van de lokale onderdelentoko. En eerlijk gezegd zal het bij de meeste nieuwe auto's ook wel goed gaan met niet originele accu's. Maar toch, het is niet zo simpel als geldklopperij
Pagina: 1