Wifi verliest internetverbinding tijdens online game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Beste medetweakers, sinds maandag heb ik een vreemd probleem.

Maandagavond rond 8 uur was ik Call of duty (4/MW1) aan het spelen op mijn laptop via WiFi.
Na een tiental minuten viel mijn internetverbinding ineens weg, de verbinding met de router was nog wel in stand (vol wifi bereik) maar in het spel kreeg ik bericht "connection interrupted", webpagina's konden niet meer laden en zelfs Pingen naar 8.8.8.8 (google DNS) lukte niet, Time out kreeg ik in de command prompt te zien.
Een huisgenoot die op dat moment naast me zat vertelde me dat hij ook geen verbinding meer had op zijn laptop via de Wifi. Toen ik mijn laptop rebootte was het internet weer terug.

Een klein half uurtje later was ik weer call of duty aan het spelen, de zelfde server als daarvoor toen het hele gebeuren zich herhaalde. Mijn laptop geen internet, huisgenoot ook niet. Maar toen vertelde de tweede huisgenoot dat hij via bedraad netwerk op zijn PC wel gewoon internet had.

Gister(dinsdag) avond weer rond 8 uur gebeurde het weer dat via WiFi het internet compleet weg na het spelen van het spel via de zelfde server. Toen ik mijn laptop had gereboot en het internet weer terug was gebruikte ik mijn telefoon om het netwerkverkeer te monitoren via de Xiaomi router, maar kon geen extreem dataverbruik vinden.

Tot dusver heb ik geen problemen met de verbinding gehad met mijn devices:
Gamen (ook call of duty 4) ging altijd prima, downloaden ook, chromecast doet het altijd perfect.
Ook heb ik mijn laptop gescand op virussen met windows defender en Malwarebytes; niks gevonden.

Alles bij elkaar vind ik het een uiterst bijzondere verschijning:
Alleen het internet via Wifi valt compleet weg (3 verschillende laptops), terwijl het bedrade netwerk het nog wel doet
Er is geen verhoogd dataverkeer te zien (Downloadsnelheid max. 150 KB/s, upload max. 20 KB/s)
Na rebooten van laptop of uitschakelen van WiFi adapter is alles normaal.

De eerste keer dat het internet wegviel werd ik in het spel beschuldigd van cheaten (wat ik niet doe), wat aan mijn vermoedens van DDOS bijdraagt.

Ik heb contact opgenomen met Ziggo, die mij helaas niks vertellen over opvallende verbindingen oid in verband met de privacywetgeving.

De relevante hardware:
Ziggo Connectbox modem met daarachter een xiaomi wifi 3 router
twee Asus laptops, een Dell laptop

Software:
Windows 10 op de laptops.

Mijn vraag nu is welke tool ik zou kunnen gebruiken om te monitoren op bijzondere netwerkactiviteit op mijn laptop, Wireshark oid.
En ook of iemand hier nog een idee heeft wat ik verder zou kunnen doen om dit verder uit te zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Waarschijnlijk niet. 2x netwerkuitval is sowieso nu niet direct een patroon te noemen. En DDos is ook niet iets wat enkel je WiFi platlegt

[ Voor 36% gewijzigd door -36- op 14-02-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar toen vertelde de tweede huisgenoot dat hij via bedraad netwerk op zijn PC wel gewoon internet had
Dus de modem/router van Ziggo was niet getroffen; alleen je interne WiFi-verkeer.

Wil je uitsluiten dat het een DDOS is: bel Ziggo en laat ze jouw externe IP monitoren.
k heb contact opgenomen met Ziggo, die mij helaas niks vertellen over opvallende verbindingen oid in verband met de privacywetgeving.
Jij bent toch contractant? Dan zal Ziggo relatief netjes moeten meewerken om in ieder geval te bewijzen dat hun infra (internet tot aan jouw modem) niet verstoord wordt door anderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sibrand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:38:
De eerste keer dat het internet wegviel werd ik in het spel beschuldigd van cheaten (wat ik niet doe), wat aan mijn vermoedens van DDOS bijdraagt.
Een vervelend en apart probleem, maar deze oorzaak en gevolg snap ik niet helemaal. Hoe kom je tot die vermoedens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
-36- schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:42:
Waarschijnlijk niet. 2x netwerkuitval is sowieso nu niet direct een patroon te noemen. En DDos is ook niet iets wat enkel je WiFi platlegt
Ik snap dat het echt onwaarschijnlijk is, maar door alle omstandigheden samen is er al een hoop uitgesloten. het is nu 3x voorgekomen en allen tijdens het spelen op dezelfde server, rond dezelfde tijd. Geen extreem netwerkverkeer qua down/upload snelheid.
Ik snap dat het niet specifiek gericht kan worden op de WiFi, maar ik ben heel benieuwd wat het dan wel is.
Misschien is de topictitel wel iets te voorbarig moet ik toegeven.
MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Dus de modem/router van Ziggo was niet getroffen; alleen je interne WiFi-verkeer.

Wil je uitsluiten dat het een DDOS is: bel Ziggo en laat ze jouw externe IP monitoren.

[...]

Jij bent toch contractant? Dan zal Ziggo relatief netjes moeten meewerken om in ieder geval te bewijzen dat hun infra (internet tot aan jouw modem) niet verstoord wordt door anderen.
Ziggo kan/mag niks loslaten over andere verbindingen, ze konden me alleen vertellen dat er geen bijzonder hoog dataverbruikt is.

Ook kunnen ze niks zeggen omdat ik:
a. Via WiFi werk, ik zou mijn laptop via Ethernet moeten verbinden en kijken of het dan nog voordoet.
b. Nog een Xiaomi router er tussen heb gezet. ik zou direct met de ziggo modem moeten verbinden. Helaas staat die een verdieping lager, de kabels zijn al getrokken en het WiFi signaal is bij ons niet sterk genoeg (veel gewapend beton gok ik)
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:52:
[...]

Een vervelend en apart probleem, maar deze oorzaak en gevolg snap ik niet helemaal. Hoe kom je tot die vermoedens?
Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik heb het geprobeerd uit te leggen maar het zijn zo veel factoren bij elkaar die er voor zorgen dat ik deze vermoedens heb en ik kan het niet heel goed in een mooi lopend verhaal krijgen.

- Nog nooit problemen gehad met verbinding
- Komt alleen voor bij het spelen van dit spel in deze (enkele) server, andere servers niet
- Twee avonden rond dezelfde tijd voorgevallen
- Beschuldigd van valsspelen voor het eerste voorval
- Alleen het internet via de WiFi valt weg, bedraad netwerk doet het nog, en de signaalsterkte van de WiFi is nog volle sterkte
- Geen verhoogde Down- of Uploadsnelheden te zien
- Internet is weer terug zodra laptop opnieuw opgestart wordt

[ Voor 21% gewijzigd door Sibrand op 14-02-2018 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

Reptile209

- gers -

Sibrand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:38:

Maandagavond rond 8 uur was ik Call of duty (4/MW1) aan het spelen op mijn laptop via WiFi.
Na een tiental minuten viel mijn internetverbinding ineens weg, de verbinding met de router was nog wel in stand (vol wifi bereik) maar in het spel kreeg ik bericht "connection interrupted", webpagina's konden niet meer laden en zelfs Pingen naar 8.8.8.8 (google DNS) lukte niet, Time out kreeg ik in de command prompt te zien.
Een huisgenoot die op dat moment naast me zat vertelde me dat hij ook geen verbinding meer had op zijn laptop via de Wifi. Toen ik mijn laptop rebootte was het internet weer terug.

Een klein half uurtje later was ik weer call of duty aan het spelen, de zelfde server als daarvoor toen het hele gebeuren zich herhaalde. Mijn laptop geen internet, huisgenoot ook niet. Maar toen vertelde de tweede huisgenoot dat hij via bedraad netwerk op zijn PC wel gewoon internet had.
[...]
Klinkt meer of de buurman toevallig iedere avond een broodje bal in de magnetron legt. Als alleen je wifi plat gaat, en het bedraade netwerk in stand blijft, dan is het vrijwel zeker geen Ziggo probleem. Bovendien stopt een DDOS of Ziggo storing niet omdat je je laptop reboot, dan zou je na rebooten ook geen netwerk moeten hebben.
Dan ligt het dus aan je lokale apparatuur, of aan lokale verstoring van je netwerk.

Post eens een start > Uitvoeren > cmd:
ipconfig /all
wanneer je verbinding wel en niet werkt?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gokje: Misschien een buur die de microwave aanzet? Lijkt me iig eerder een storing in de ether dan een gerichte aanval oid

edit: ^^ dat dus :P

[ Voor 8% gewijzigd door -36- op 14-02-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sibrand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:53:
Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik heb het geprobeerd uit te leggen maar het zijn zo veel factoren bij elkaar die er voor zorgen dat ik deze vermoedens heb en ik kan het niet heel goed in een mooi lopend verhaal krijgen.
Maar een DDOS zou je hele netwerk platgooien, niet alleen je wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
-36- schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:00:
Gokje: Misschien een buur die de microwave aanzet? Lijkt me iig eerder een storing in de ether dan een gerichte aanval oid
Reptile209 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Klinkt meer of de buurman toevallig iedere avond een broodje bal in de magnetron legt. Als alleen je wifi plat gaat, en het bedraade netwerk in stand blijft, dan is het vrijwel zeker geen Ziggo probleem. Bovendien stopt een DDOS of Ziggo storing niet omdat je je laptop reboot, dan zou je na rebooten ook geen netwerk moeten hebben.
Dan ligt het dus aan je lokale apparatuur, of aan lokale verstoring van je netwerk.

Post eens een start > Uitvoeren > cmd:
ipconfig /all
wanneer je verbinding wel en niet werkt?
Het is niet zo dat de verbinding met de WiFi wegvalt, de signaalsterkte is nog vol, alleen het internet is weg.
de ipconfig heb ik niet gedaan, wel geprobeerd de google servers (8.8.8.8) te pingen, wat in een time out resulteerde.
Verder lijkt het me sterk dat het door een Magnetron komt, zodra de laptop opnieuw opgestart werd was het probleem verdwenen
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:01:
[...]

Maar een DDOS zou je hele netwerk platgooien, niet alleen je wifi.
Ik ben niet heel erg thuis in de netwerken, ik dacht dat ze dan mijn Xiaomi router aanvielen, waarbij het internet via die WiFi wegviel, maar het bedrade netwerk nog wel werkt doordat dat gewoon doorgelust wordt vanuit de ziggo modem.
Misschien was mijn conclusie dan wat overhaast, maar dan vraag ik me toch echt af wat het dan wél is, en hoe ik verder kan onderzoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Sibrand op 14-02-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sibrand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:02:
Ik ben niet heel erg thuis in de netwerken, ik dacht dat ze dan mijn Xiaomi router aanvielen, waarbij het internet via die WiFi wegviel, maar het bedrade netwerk nog wel werkt doordat dat gewoon doorgelust wordt vanuit de ziggo modem.
Alle apparatuur die achter je Ziggo modem staat kan je van buitenaf niet bereiken, dus daar kun je ook niet een DDOS aanval op richten. Wanneer er dus een DDOS aanval plaats vind klapt je Ziggo modem er als eerste uit. Gezien dat gewoon blijft werken, kan je dat wel uitsluiten.

offtopic:
Ik heb verder nog even je titel aangepast, zodat het de lading wat beter dekt.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 14-02-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Alle apparatuur die achter je Ziggo modem staat kan je van buitenaf niet bereiken, dus daar kun je ook niet een DDOS aanval op richten. Wanneer er dus een DDOS aanval plaats vind klapt je Ziggo modem er als eerste uit.
Aanname; als de Xiaomi router slecht beveiligd is en het modem wel goed, is er ook kans dat een vervelende buurjongen lekker het WiFi-netwerk zit te f****en... Nog afgezien van legaal f****en door expres hetzelfde kanaal te selecteren en het wattage voor Tx op te schroeven.

En ja, bij een DDOS is de Ziggo modem als eerste aan de beurt mits deze niet in bridge staat. In bridge durf ik wel te stellen dat er een mogelijkheid is bijvoorbeeld UDP amplification een hoge last legt op je eigen router dan op het modem van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Alle apparatuur die achter je Ziggo modem staat kan je van buitenaf niet bereiken, dus daar kun je ook niet een DDOS aanval op richten. Wanneer er dus een DDOS aanval plaats vind klapt je Ziggo modem er als eerste uit. Gezien dat gewoon blijft werken, kan je dat wel uitsluiten.

offtopic:
Ik heb verder nog even je titel aangepast, zodat het de lading wat beter dekt.
Dan is een topictitel verandering misschien goed.

Meer dan zou ik nog wél willen weten wat dit probleem veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Aanname; als de Xiaomi router slecht beveiligd is en het modem wel goed, is er ook kans dat een vervelende buurjongen lekker het WiFi-netwerk zit te f****en... Nog afgezien van legaal f****en door expres hetzelfde kanaal te selecteren en het wattage voor Tx op te schroeven.

En ja, bij een DDOS is de Ziggo modem als eerste aan de beurt mits deze niet in bridge staat. In bridge durf ik wel te stellen dat er een mogelijkheid is bijvoorbeeld UDP amplification een hoge last legt op je eigen router dan op het modem van Ziggo.
Naar mijn mening is dat ook uitgesloten.
Ik kan precies zien welke apparaten zijn verbonden met de Xiaomi router, en geen van die apparaten vertoont bijzonder netwerkactiviteit.

Edit: Excuses voor de dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sibrand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:14:
Meer dan zou ik nog wél willen weten wat dit probleem veroorzaakt
Het is nu nog een beetje gissen denk ik. Kun je eens wat meer informatie geven over de laptops, je netwerk opstelling, de verbonden apparaten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sibrand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:16:
[...]

Naar mijn mening is dat ook uitgesloten.
Hoezo uitgesloten? Simpel gezegd: als jijzelf met 40dB een gesprek probeert te voeren en de buurjongen zet zijn stereo op 120dB aan, is jouw gesprek voor niemand nog te verstaan.

Ergo, als jouw router met sterkte A uitzend op WiFi en iemand zet op dezelfde kanaal/bandbreedte uit verveling 3x sterkte A neer, dan heb je ook best wel last van wegvallend WiFi.

Let wel: voor storing hoeft een apparaat dus niet verbonden te zijn met jouw modem of router!

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 14-02-2018 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
rens-br schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Het is nu nog een beetje gissen denk ik. Kun je eens wat meer informatie geven over de laptops, je netwerk opstelling, de verbonden apparaten e.d.
Het is een huis met 4 verdiepingen.

De ziggo router bevindt zich op de onderste verdieping en is daar verbonden met een switch die is doorgelust naar een Computer en Smart tv en ziggo doos voor tv (decoder?).

Op de eerste verdieping staat de Xiaomi Wifi router versie 3, die bedraad is verbonden met de Ziggo decoder en een switch nog eens verdieping hoger.
Via WiFi zijn diverse telefoons verbonden en vier laptops (Asus vivobook, Dell inspiron 15R SE, een simpele Acer en nog een simpele Asus laptop) en ook hangt er een Chromecast draadloos aan.

Aan de switch op de tweede verdieping hangen nog twee computers.

Zoals ik zei heb ik nog nooit problemen gehad met de verbinding op een van de devices.
Het viel me op dat het alleen voorkomt tijdens het spelen van dit spel op deze bepaalde server, en ook valt de verbinding met de router via WiFi ook niet weg, de laptops blijven met vol bereik verbonden via WiFi maar kunnen niks bereiken via internet.
MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:18:
[...]

Hoezo uitgesloten? Simpel gezegd: als jijzelf met 40dB een gesprek probeert te voeren en de buurjongen zet zijn stereo op 120dB aan, is jouw gesprek voor niemand nog te verstaan.

Ergo, als jouw router met sterkte A uitzend op WiFi en iemand zet op dezelfde kanaal/bandbreedte uit verveling 3x sterkte A neer, dan heb je ook best wel last van wegvallend WiFi.

Let wel: voor storing hoeft een apparaat dus niet verbonden te zijn met jouw modem of router!
Ah zo, ik dacht dat je bedoelde in mijn router te rommelen (naar aanleiding van de slechte beveiliging opmerking)

Sowieso is het qua WiFi netwerken erg rustig op onze buurt, op mijn telefoon kan ik maar 6 vinden in huis, waarvan ´ons´ netwerk overduidelijk het beste signaal heeft.
Verder wonen er bij mij in de buurt geen mensen waarvan ik een idee heb dat ze de kennis/ behoefte hebben om zulk soort dingen te doen. Veel oudere mensen en digibeten, ook dunbevolkt.

Verder het feit dat het internet weer normaal is na reboot van de laptop. Én het feit dat het alleen voordoet bij dit spel en deze specifieke server doet mij denken dat het niet ligt aan directe omgevingsfactoren.

[ Voor 31% gewijzigd door Sibrand op 14-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Wat ik me nog wel afvraag, na alle informatie gelezen te hebben:

- Staat je 2e router (Xiaomi) als Access Point te draaien of is dat echt een 2e router in het systeem (zit de kabel die van je Ziggo Connectbox in de WAN poort of in een van LAN poorten van de Xiaomi)?

- Raak je alleen de WiFi verbinding kwijt op het WiFI van de Xiaomi, of ook op het WiFi van de Connectbox?

Mocht je Xiaomi als router functioneren op dit moment, kun je proberen die als AP in te zetten, dat scheelt i.i.g. 1 NAT stap en mocht het aan de routeringsfunctie (NAT tabellen) van de Xiaomi liggen dat je verbinding er mee op houdt, zou dat daarmee opgelost moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Cpt.Morgan op 14-02-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Cpt.Morgan schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:45:
Wat ik me nog wel afvraag, na alle informatie gelezen te hebben:

- Staat je 2e router (Xiaomi) als Access Point te draaien of is dat echt een 2e router in het systeem (zit de kabel die van je Ziggo Connectbox in de WAN poort of in een van LAN poorten van de Xiaomi)?

- Raak je alleen de WiFi verbinding kwijt op het WiFI van de Xiaomi, of ook op het WiFi van de Connectbox?

Mocht je Xiaomi als router functioneren op dit moment, kun je proberen die als AP in te zetten, dat scheelt i.i.g. 1 NAT stap en mocht het aan de routeringsfunctie (NAT tabellen) van de Xiaomi liggen dat je verbinding er mee op houdt, zou dat daarmee opgelost moeten zijn.
Een kleine Update na een proefperiode.
Het netwerkprobleem is er nog wel maar is een stuk minder geworden!
Het doet zich dus niet voor bij een specifieke applicatie, ook als ik gewoon aan het browsen ben schiet hij soms in de stress.

Allereerst heb ik (op advies van de Asus support) de driver van mijn WiFi adapter geüpdate, vreemd dat windows update niet de meest recente er op gooide?
Verder heb ik alle WAN miniport adapters uitgeschakeld in apparaatbeheer (ook op advies van)
Dat leek niet super veel uit te maken, wat het meest leek te helpen was, zoals hierboven geadviseerd,
de xiaomi in te stellen als Wired Repeater via de App.

Zoals gezegd het is een stuk beter geworden, maar helaas komt het nog 1-3x per avond voor (3-4 uren) op random momenten.
Via de LAN heb ik geen enkel probleem, en ook via de WiFi van de connectbox lijkt het goed, alleen hogere ping door de grotere afstand tussen laptop en router.

Omdat de app en helemaal de webpagina van Xiaomi brak zijn vertaald vind ik het moeilijk om te bepalen welke instellingen nog van invloed kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of hier nog iemand suggesties heeft qua instellingen van de Xiaomi, en hoe het kan dat alleen deze laptop problemen veroorzaakt

[ Voor 3% gewijzigd door Sibrand op 06-03-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 19:35
Klinkt alsof niet alleen de vertaling van die xiaomi brak is, maar het hele apparaat een beetje brakjes is....
Daar zou ik het probleem zoeken in elk geval. Misschien eens vervangen door een ander device?

Of als je denkt dat het je laptop is, het eens testen op een andere wifi?
Overigens is een bedrade aansluiting altijd aan te raden, zeker bij gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
valkenier schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:08:
Klinkt alsof niet alleen de vertaling van die xiaomi brak is, maar het hele apparaat een beetje brakjes is....
Daar zou ik het probleem zoeken in elk geval. Misschien eens vervangen door een ander device?

Of als je denkt dat het je laptop is, het eens testen op een andere wifi?
Overigens is een bedrade aansluiting altijd aan te raden, zeker bij gamen.
Het rare is dus dat het alleen door/bij de Asus laptop voorkomt. Nog nooit problemen gehad met de WiFi totdat ik deze notebook heb gekocht.

Op een andere WiFi lijkt er zich geen probleem voor te doen. Lijkt dus een conflict te zijn tussen iets op de Asus R558UV en de Xiaomi. En uiteraard is gamen via kabel beter, maar ik game niet heel fanatiek, dus als het fatsoenlijk werkt is draadloos goed genoeg voor me, ook hebben we niet heel veel kabels door huis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 22:48
Als ik het goed begrijp is jullie Xiaomi met de Ziggo Connectbox verbonden via de Ziggo decoder.
Is dat een "Mediabox XL" ofwel Horizonbox? Hoe is die ingesteld?

Die Mediabox vertoont nogal wat rare kuren als ie in de thuisnetwerk-modus wordt gebruikt. Diverse fora staan er vol mee. De problemen variëren van het zelf bepalen van het eigen IP adres, of ongevraagd blijven fungeren als DHCP server met een pool van 20 IP adressen. E.e.a. kan je netwerk behoorlijk in de war sturen.

Probeer die decoder eens uit het netwerk weg te laten.
Pagina: 1