[Verzamel] Drone Foto- & Videografie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
Drone Foto- & Videografie

Doel

Met de groeiende populariteit van drones leek het me een leuk idee om een topic aan te maken waar de ongetwijfeld getalenteerde drone foto- en videografen hier op GoT hun fotos en videos kunnen laten zien en elkaar tips kunnen geven.

Tips
  • Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al je videos en fotos van je memory card gaat posten, kies je beste of favoriete uit en post deze.
  • Zet wat informatie bij je foto/video. Waar is de foto/video genomen, met welke drone, enz
  • Als je commentaar geeft op een foto/video, onderbouw je commentaar zodat diegene die het post er van kan leren.
Hoe plaats ik fotos if videos

Hou rekening met de layout: 800 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's herken je aan een rode balk onder de foto. Foto's die niet voldoen aan deze regel worden verwijderd of worden als link neergezet ipv als foto. Houd hier rekening mee.
Gebruik eventueel de volgende RML code om plaatjes klikbaar te maken:
code:
1
[url=http://grotefoto.jpg][img]http://kleinefoto.jpg[/img][/url]

Het uploaden van je filmpjes kan uiteraard naar onder andere Youtube of Vimeo.

Om een video te plaatsen moet je de volgende code gebruiken [video]url van de video[/video]
Dit werkt bij YouTube, Google Video, MySpace, MSN Video en Vimeo.

En uiteraard, have fun en hou je aan de regels van het land waar je vliegt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boosterbosch
om het topic alvast te openen:

Alledrie genomen met een Mavic Air

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KCPQ840.jpg?1
een spoorwegbrug over de rivier Clyde

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vW0BbSC.jpg
het ronde punt aan ons huis in Motherwell, vanop 60 meter hoog, sluitertijd op 3 seconden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g0iO4Sv.jpg
Ravenscraig, een oud stuk land waar vroeger zware staal industrie gevestigd was, het gebouw in het midden is een gigantisch regionaal sport centrum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat die hoort bij Foto & Video Media. Wellicht kan je een modje vragen om het te verplaatsen.

De foto vh rond punt kan ik wel smaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
moozzuzz schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:08:
Ik denk dat die hoort bij Foto & Video Media. Wellicht kan je een modje vragen om het te verplaatsen.

De foto vh rond punt kan ik wel smaken!
is inderdaad al gevraagd ... nadeel als je meerdere tabs op GoT hebt openstaan |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 01:08

Royz

Kleurenblind!!

Leuk en interessant topic!

Eentje van mij van Kinderdijk:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7438/27722169291_64c1ec1177_c.jpgKinderdijk in the early morning by Roy Poots, on Flickr

Lofoten:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/323/32095422692_057c13d551_c.jpgBallstad - Norway by Roy Poots, on Flickr

[ Voor 31% gewijzigd door Royz op 14-02-2018 17:25 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 23:35
boosterbosch schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:08:
[...]

is inderdaad al gevraagd ... nadeel als je meerdere tabs op GoT hebt openstaan |:(
Fixed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boosterbosch
prachtige foto's en vooral de kleuren dan. Zijn deze bewerkt met Lightroom en met welke drone zijn deze gemaakt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 23:02
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4757/26568126488_cca5ac6629_c.jpgSt. Jorisbaai Island by Raymon Rodie, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4753/38628605930_53da3400fa_c.jpgSt. Jorisbaai Island 2 by Raymon Rodie, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4621/25567940697_31d2a13575_c.jpgSt. Jorisbaai Island 3 by Raymon Rodie, on Flickr

Drie keer hetzelfde, fotogenieke, eilandje in de St. Jorisbaai te Curacao. Genomen met Mavic Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Roodaap schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:35:
Drie keer hetzelfde, fotogenieke, eilandje in de St. Jorisbaai te Curacao. Genomen met Mavic Pro.
prachtig ... Ik kan niet wachten om de Air mee op vakantie te nemen om wat meer exotische fotos te namen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 06-05 01:08

Royz

Kleurenblind!!

boosterbosch schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:01:
[...]

prachtige foto's en vooral de kleuren dan. Zijn deze bewerkt met Lightroom en met welke drone zijn deze gemaakt?
Jeetje ik zie dit nu pas. Dank je! Ja ze zijn bewerkt in Lightroom en gemaakt met een Phantom 3 standard. Ik wil een mavic air kopen dus je mag hem overnemen eventueel ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Een test vluchtje boven de Westerschelde voor de kust van Vlissingen.

Overgezet van [Verzamel] Zelfgemaakte filmpjes naar [Verzamel] Drone Foto- & Videografie

| Youtube |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05

qless

...vraag maar...

Veerpont

AEB (5 shots)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITdAnGeR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 09:40

ITdAnGeR

IT Consultant

Vorige week een mavic air aangeschaft en dit weekend een proefvluchtje gemaakt.
Puur om de drone te leren kennen en om te zien wat hij kan.

Dit was dus puur een test vlucht :)

*** End Of User Agreement ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 11:14
Vorige week na lang wikken en wegen een Mavic Air aangeschaft. Erg blij mee so far. Hier wat test shots achter elkaar gezet van mijn eerste vlucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 13:08

jd1987

cliquefotografie.nl

Zitten fraaie landschapsfoto's al in dit topic! :)

@Seoulsfinest Prima eerste vlucht! Zitten al mooie shots tussen. Ik zou je wel aanraden de film wat korter te houden, 3 minuten is echt lang en lastig om de aandacht vast te houden. Zeker omdat de film qua shots niet heel veel variatie kent ;)

Ik vind het altijd leuk om mijn Phantom in te zetten tijdens het fotograferen van bruiloften. Blij met deze 2 foto's van vorige week :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1759/42636946731_4ef7751e90_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1742/41919731814_17a4c0e4d4_z.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05

qless

...vraag maar...

Molen

Drone: Mavic Pro
AEB, 5 shots.

[ Voor 9% gewijzigd door qless op 15-06-2018 22:26 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-05 11:14
jd1987 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:00:
Zitten fraaie landschapsfoto's al in dit topic! :)

@Seoulsfinest Prima eerste vlucht! Zitten al mooie shots tussen. Ik zou je wel aanraden de film wat korter te houden, 3 minuten is echt lang en lastig om de aandacht vast te houden. Zeker omdat de film qua shots niet heel veel variatie kent ;)

Ik vind het altijd leuk om mijn Phantom in te zetten tijdens het fotograferen van bruiloften. Blij met deze 2 foto's van vorige week :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je zeker gelijk in. Dit was een probeersel om te kijken hoe die gimbal werkte, Gebruik mijn mavic vooral om foto's te maken. Weet niet of ik het mag sharen maar op www.instagram.com/jeffreyelshof staan wat foto's.

Wil overigens wel wat meer met video gaan doen maar wacht even tot ik op een mooie locatie gestrand ben 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Mooi @qless! Zwart-wit omzetting werkt goed!

Ik heb gister mijn Phantom 4 ingeruild voor de Mavic Air. Heerlijke drone, deze week gauw wat meer mee vliegen!

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1813/29106297418_3b037985a4_z.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Even nieuw leven inblazen! Jammer dat het in dit topic vrij rustig blijft, vind dronefotografie echt een van de leukste vormen van fotografie :)

Net terug van vakantie, om te beginnen deze plaat. Speciaal omgereden om het viaduct van Millau(hoogste brug ter wereld) vast te leggen. Helaas geen ideale weersomstandigheden...

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/848/28648285277_838483b992_z.jpg

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:51
Erg mooie beelden in dit topic zover! Hieronder een video die ik gemaakt heb van beelden geschoten dit voorjaar in de UK, Lake District.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

@tweakertjee Op de een of andere manier "pakt" het filmpje me. Mooie beelden en mooi in elkaar gezet. Heb je veel werk eraan gehad? Ik ben echt totaal geen video-expert, maar het lijkt op enkele seconde footage en dan een overgang naar de volgende.
Ik heb sowieso een zwak voor dit soort landschappen, ik kom al ja-ren in Schotland en ik kan niet wachten totdat ik ook eens zoiets kan doen. Moet ik obviously wel de drone gaan kopen :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:51
Deathchant schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:38:
@tweakertjee Op de een of andere manier "pakt" het filmpje me. Mooie beelden en mooi in elkaar gezet. Heb je veel werk eraan gehad? Ik ben echt totaal geen video-expert, maar het lijkt op enkele seconde footage en dan een overgang naar de volgende.
Ik heb sowieso een zwak voor dit soort landschappen, ik kom al ja-ren in Schotland en ik kan niet wachten totdat ik ook eens zoiets kan doen. Moet ik obviously wel de drone gaan kopen :P
Nee, ik ben er niet super lang mee bezig geweest. Ik ben in middels redelijk bekend met Final Cut Pro, dus dat ging redelijk soepel. Het maken van de beelden koste me veel meer tijd -niet dat het vervelend was-.
Op het moment dat ik aan het vliegen ben heb ik nog geen duidelijk beeld van wat ik wil dat het resultaat wordt. Hierdoor heb ik erg veel beelden waarvan ik er maar een klein aantal kan gebruiken.

Dit jaar was ik voor het eerst in de UK en de landschappen hebben me positief verrast! Schotland is meer van dit soort landschappen maar dan groter en ruiger geloof ik. Staat zeker nog op m'n lijstje.

Misschien is de nieuwe, vandaag aangekondigde, Mavic Pro wat voor je? Zelf heb ik een Phantom 4 Pro sinds eind 2016, een geweldige drone maar erg onhandig om mee te nemen. Zeker tijdens een flinke wandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@jd1987 Super plaat. Millau lijkt me zo tof om nog een keer heen te gaan. Ben dit jaar over Point Normandie gereden maar helaas geen tijd om lang rond te hangen daar. Mooi overzicht zo.

@tweakertjee Mooi hoor. Prima beelden en keurig geedit. Lake District staat hoog op mijn verlanglijstje (samen met Shotland).

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 22:53
Gister avond eindelijk tijd gehad om mijn Mavic air uit te pakken, gevolgd door eindelijk wat zonnestralen deze ochtend.

Zeer tevreden voor mijn eerste testvlucht.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CKRrbf30/DJI-0016-HDR-800.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironic6925
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 14:09
Sindskort in het bezit van een Mavic Pro en begonnen met het maken van foto's. Zo gaaf om te doen. Ik ben een absolute beginneling dus suggesties en dergelijke zijn van harte welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M8vx2By9iS8W6K7LyxC7l7wu/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-05 21:48
Leuke foto @ironic6925, het eerste wat ik dacht toen ik de foto zagwas dat ik dacht fat het een maanlandschap was :P maar bij nadere inspectie bleek het wat dichter bij huis te zijn 8)7

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 22:53
Vandaag wel wel een hele leuke geschoten met de Mavic Air

mavic air volvo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:23
Heb via via een DJI Spark weten te bemachtigen. De kwaliteit van de fotos zijn niet erg goed maar doen het prima op een kleinere resolutie. Daarnaast is het gewoon erg leuk speelgoed en geeft weer nieuwe perspectieven. Daarnaast is de regelgeving wbt drones nog aardig soepel hier dus je kan lekker rustig vliegen.

Een paar impressies:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48482326482_0e37cd417b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48482324597_bf581895c9_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@MattiB Nice. Heb er zelf ook 1 maar gebruik hem te weinig. De fotokwaliteit is inderdaad verre van denderend maar biedt wel (te veel?) nieuwe mogelijkheden.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
MattiB schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:01:
Heb via via een DJI Spark weten te bemachtigen. De kwaliteit van de fotos zijn niet erg goed maar doen het prima op een kleinere resolutie. Daarnaast is het gewoon erg leuk speelgoed en geeft weer nieuwe perspectieven. Daarnaast is de regelgeving wbt drones nog aardig soepel hier dus je kan lekker rustig vliegen.

Een paar impressies:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Al had je gezegd dat dit met een DJI Mavic 2 Pro was gemaakt of iets dergelijks, had ik je ook geloofd! Stuk betere kwaliteit dan ik had verwacht, en allebei erg vette foto's. Fijne kleuren en mooie uitzichten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
Ik heb mijn Mavic Pro 2 goed kunnen testen in Noorwegen, meerdere video's gemaakt maar deze alleen met droneshots;

@MattiB De eerste foto is erg mooi, ook in Noorwegen toevallig? :)

• mart42
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-05 22:41
tijdje terug deze filmpje gemaakt met toen Yuneec Q500 4K opnames van vuurwerk (regelement niet vliegen maar zweven) regio Gelderland..:

YouTube: yuneec q500 4k night flight test , 8)7

De 2e is een waarschuwing voor dichtbij een vliegveld (Geofence) met communicatie tower/vliegtuigen:

YouTube: yuneec q500 4K noflyzone communications airport , O-) :(

• rimave
  • Laatst online: 06-05 23:03
Ik heb al heel wat drone videos op mijn youtube kanaal staan, maar deze blijft toch wel het mooiste filmpje. Gefilmd met de DJI Spark:

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-04 09:41
Dit topic is een beetje dood helaas :'( ? Misschien nieuw leven inblazen :) ?! Hier een korte video gemaakt met een DJI Mavic Air 2:

- gevlogen met ND filter 16
- sport modus
- op 1 na laatste firmware
- 4K @60 fps (d-cinematic) - kleuren in Première mooi gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

mvds

Totally awesome!

Sinds deze zaterdag in het bezit van een Mavic Pro en al aardig wat vlieguren gemaakt. Vliegen gaat steeds beter (is ook best makkelijk met een DJI) maar ik zit nog met het stukje fotografie en filmen. En dan vooral de filters. Ik heb al wat uitleg gevonden op interweb en ik snap wat filters doen, maar hoe kies ik nu het makkelijkste de juiste filter zonder het te moeten proberen? Ik heb niet altijd de mogelijkheid om te filmen/fotograferen, alles te bekijken en dan het vervolgens nog een keer te doen met een andere filter.

Ik heb de ND4, 8 en 16. Wat moet ik bijvoorbeeld gebruiken op een bewolkte dag? (Geen filter? Of misschien de ND4?) Wat op een zonnige dag (ND8?), en wat bij een klaarlichte hemel midden op de dag met volle zon? (ND16?) Heeft het voor Nederland zin om een ND32 filter er bij te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YOGI
Hi mvds. Tof, leuk speelgoed he :).

Je kunt in de app instellen dat bij overbelichting er zeebrastrepen zichtbaar zijn in het beeld, dat moet je aanvinken want die optie helpt je enorm! Overbelichting is funest, en niet meer te herstellen. Ik weet niet zeker of jij handmatig de sluitertijd kunt instellen maar ik neem aan van wel; de sluitertijd wil je doorgaans 2x zo hoog dan het aantal frames per seconde waarmee je opneemt. Dus ben jij aan filmen op 4K 30 fps dan zou je optimaal de sluitertijd op 60 willen hebben. Is het nu heel zonnig dan heb je met een sluitertijd van 60 veel overbelichting; dan pak je het ND filter dat ervoor zorgt dat jij met de sluitertijd van 60 een mooi beeld hebt zonder overbelichting.

Kun je de sluitertijd (en/ of andere camerasettings) niet instellen dan gaat dit niet helemaal zo werken als hierboven, maar zet die zeebrastrepen altijd aan en gebruik het ND filter waarmee de overbelichting minimaal is.

Ik vind trouwens de waardes van je ND filters wel erg kort op elkaar zitten. Bij mijn DJI Mavic Air 2 heb ik een ND16, ND64 en ND265, al zijn die juist weer ERG overdreven. ND265 is handig als je langs de zon wilt vliegen maar verder :p. Op een zonnige dag heb je al heel snel ND16 nodig. Hopelijk heb je hier wat aan.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

mvds

Totally awesome!

YOGI schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:45:
Hi mvds. Tof, leuk speelgoed he :).

Je kunt in de app instellen dat bij overbelichting er zeebrastrepen zichtbaar zijn in het beeld, dat moet je aanvinken want die optie helpt je enorm! Overbelichting is funest, en niet meer te herstellen. Ik weet niet zeker of jij handmatig de sluitertijd kunt instellen maar ik neem aan van wel; de sluitertijd wil je doorgaans 2x zo hoog dan het aantal frames per seconde waarmee je opneemt. Dus ben jij aan filmen op 4K 30 fps dan zou je optimaal de sluitertijd op 60 willen hebben. Is het nu heel zonnig dan heb je met een sluitertijd van 60 veel overbelichting; dan pak je het ND filter dat ervoor zorgt dat jij met de sluitertijd van 60 een mooi beeld hebt zonder overbelichting.

Kun je de sluitertijd (en/ of andere camerasettings) niet instellen dan gaat dit niet helemaal zo werken als hierboven, maar zet die zeebrastrepen altijd aan en gebruik het ND filter waarmee de overbelichting minimaal is.

Ik vind trouwens de waardes van je ND filters wel erg kort op elkaar zitten. Bij mijn DJI Mavic Air 2 heb ik een ND16, ND64 en ND265, al zijn die juist weer ERG overdreven. ND265 is handig als je langs de zon wilt vliegen maar verder :p. Op een zonnige dag heb je al heel snel ND16 nodig. Hopelijk heb je hier wat aan.
Dat helpt zeker en idd heel tof speelgoed! :D De filters die ik heb horen bij een setje helaas. Ik heb al wat rondgevlogen inmiddels en de filters geprobeerd maar ik merk dat ik inderdaad vrijwel altijd minimaal ND16 overdag nodig heb. Dus binnenkort maar eens kijken voor een ND32 en een ND64 (of ND128) omdat ik zie dat de sluitertijd al snel te hoog zit. Ik ga nog even kijken of ik die handmatig kan instellen, volgens mij niet maar dat ga ik wel proberen. Instelling voor zebrastrepen heb ik nog niet gevonden, ik weet niet of de Mavic Pro die heeft :?

Hier in Nederland hebben we eigenlijk altijd alles op PAL, filmen jullie in PAL formaat of in NTSC? Ik zit nu in PAL 4K 25fps (dat is de max) en ik zag dat NTSC tot 4K 30fps gaat. Maar merk je daarin verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
Mooi! Ik weet ook niet of de Mavic Pro deze heeft, ik verwacht van wel.

Ik film op PAL, dat heeft dacht ik ook te maken met de frequentie van lampen. Als je filmt in Nederland op NTSC dan kunnen die zo raar knipperen, en verschil tussen 25 fps zou je niet moeten merken. Film is op 24 fps dacht ik en dat kijkt ook soepel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
Vorige week zondag ben ik samen met mijn vriendin op pad geweest. We zijn aan de slag gegaan met de camera en drone. Ik ben heel blij met het resultaat;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 18:01
@YOGI vooral het frietje liesbosch, erg lekker altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
The Fatal schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:03:
@YOGI vooral het frietje liesbosch, erg lekker altijd :-)
Haha dit was mijn eerste frietje daar, smaakte erg goed ja :9 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Vandaag zag ik deze indrukwekkende drone-opnames van de vulkaanuitbarsting op IJsland:
https://www.dpreview.com/...hots-of-an-active-volcano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
Walker78 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:39:
Vandaag zag ik deze indrukwekkende drone-opnames van de vulkaanuitbarsting op IJsland:
https://www.dpreview.com/...hots-of-an-active-volcano
WOW, hoe vet is dat! :o
Pagina: 1