Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Drone Foto- & Videografie

Pagina: 1
Acties:

• boosterbosch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15-10 13:18

boosterbosch

The Travelling Belgian

Topicstarter
Drone Foto- & Videografie

Doel

Met de groeiende populariteit van drones leek het me een leuk idee om een topic aan te maken waar de ongetwijfeld getalenteerde drone foto- en videografen hier op GoT hun fotos en videos kunnen laten zien en elkaar tips kunnen geven.

Tips
  • Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al je videos en fotos van je memory card gaat posten, kies je beste of favoriete uit en post deze.
  • Zet wat informatie bij je foto/video. Waar is de foto/video genomen, met welke drone, enz
  • Als je commentaar geeft op een foto/video, onderbouw je commentaar zodat diegene die het post er van kan leren.
Hoe plaats ik fotos if videos

Hou rekening met de layout: 800 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's herken je aan een rode balk onder de foto. Foto's die niet voldoen aan deze regel worden verwijderd of worden als link neergezet ipv als foto. Houd hier rekening mee.
Gebruik eventueel de volgende RML code om plaatjes klikbaar te maken:

code:
1
[url=http://grotefoto.jpg][img]http://kleinefoto.jpg[/img][/url]

Het uploaden van je filmpjes kan uiteraard naar onder andere Youtube of Vimeo.

Om een video te plaatsen moet je de volgende code gebruiken [video]url van de video[/video]
Dit werkt bij YouTube, Google Video, MySpace, MSN Video en Vimeo.

En uiteraard, have fun en hou je aan de regels van het land waar je vliegt!

Je kan me volgen op: Facebook | Instagram | Twitter

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Topicstarter
om het topic alvast te openen:

Alledrie genomen met een Mavic Air

een spoorwegbrug over de rivier Clyde

het ronde punt aan ons huis in Motherwell, vanop 60 meter hoog, sluitertijd op 3 seconden

Ravenscraig, een oud stuk land waar vroeger zware staal industrie gevestigd was, het gebouw in het midden is een gigantisch regionaal sport centrum

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik denk dat die hoort bij Foto & Video Media. Wellicht kan je een modje vragen om het te verplaatsen.

De foto vh rond punt kan ik wel smaken!

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Topicstarter
quote:
moozzuzz schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:08:
Ik denk dat die hoort bij Foto & Video Media. Wellicht kan je een modje vragen om het te verplaatsen.

De foto vh rond punt kan ik wel smaken!
is inderdaad al gevraagd ... nadeel als je meerdere tabs op GoT hebt openstaan |:(

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

Royz

Kleurenblind!!

Leuk en interessant topic!

Eentje van mij van Kinderdijk:
Kinderdijk in the early morning by Roy Poots, on Flickr

Lofoten:

Ballstad - Norway by Roy Poots, on Flickr

Royz wijzigde deze reactie 14-02-2018 17:25 (31%)

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:24

PowerUp

Moderator Foto & Video
quote:
boosterbosch schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:08:
[...]

is inderdaad al gevraagd ... nadeel als je meerdere tabs op GoT hebt openstaan |:(
Fixed :)

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Topicstarter
quote:
prachtige foto's en vooral de kleuren dan. Zijn deze bewerkt met Lightroom en met welke drone zijn deze gemaakt?

• Roodaap
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-10 07:35

Roodaap

Chillen op de Antillen

St. Jorisbaai Island by Raymon Rodie, on Flickr

St. Jorisbaai Island 2 by Raymon Rodie, on Flickr

St. Jorisbaai Island 3 by Raymon Rodie, on Flickr

Drie keer hetzelfde, fotogenieke, eilandje in de St. Jorisbaai te Curacao. Genomen met Mavic Pro.

• boosterbosch

boosterbosch

The Travelling Belgian

Topicstarter
quote:
Roodaap schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:35:
Drie keer hetzelfde, fotogenieke, eilandje in de St. Jorisbaai te Curacao. Genomen met Mavic Pro.
prachtig ... Ik kan niet wachten om de Air mee op vakantie te nemen om wat meer exotische fotos te namen

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

Royz

Kleurenblind!!

quote:
boosterbosch schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:01:
[...]

prachtige foto's en vooral de kleuren dan. Zijn deze bewerkt met Lightroom en met welke drone zijn deze gemaakt?
Jeetje ik zie dit nu pas. Dank je! Ja ze zijn bewerkt in Lightroom en gemaakt met een Phantom 3 standard. Ik wil een mavic air kopen dus je mag hem overnemen eventueel ;)

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-10 17:09

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Een test vluchtje boven de Westerschelde voor de kust van Vlissingen.

Overgezet van [Verzamel] Zelfgemaakte filmpjes naar [Verzamel] Drone Foto- & Videografie

| Youtube |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:42

qless

...vraag maar...

AEB (5 shots)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ITdAnGeR
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14-10 19:08
Vorige week een mavic air aangeschaft en dit weekend een proefvluchtje gemaakt.
Puur om de drone te leren kennen en om te zien wat hij kan.

Dit was dus puur een test vlucht :)

*** End Of User Agreement ***

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-08 15:28
Vorige week na lang wikken en wegen een Mavic Air aangeschaft. Erg blij mee so far. Hier wat test shots achter elkaar gezet van mijn eerste vlucht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 13:30

jd1987

cliquefotografie.nl

Zitten fraaie landschapsfoto's al in dit topic! :)

@Seoulsfinest Prima eerste vlucht! Zitten al mooie shots tussen. Ik zou je wel aanraden de film wat korter te houden, 3 minuten is echt lang en lastig om de aandacht vast te houden. Zeker omdat de film qua shots niet heel veel variatie kent ;)

Ik vind het altijd leuk om mijn Phantom in te zetten tijdens het fotograferen van bruiloften. Blij met deze 2 foto's van vorige week :)

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:42

qless

...vraag maar...

Drone: Mavic Pro
AEB, 5 shots.

qless wijzigde deze reactie 15-06-2018 22:26 (9%)

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• Seoulsfinest
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-08 15:28
quote:
jd1987 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:00:
Zitten fraaie landschapsfoto's al in dit topic! :)

@Seoulsfinest Prima eerste vlucht! Zitten al mooie shots tussen. Ik zou je wel aanraden de film wat korter te houden, 3 minuten is echt lang en lastig om de aandacht vast te houden. Zeker omdat de film qua shots niet heel veel variatie kent ;)

Ik vind het altijd leuk om mijn Phantom in te zetten tijdens het fotograferen van bruiloften. Blij met deze 2 foto's van vorige week :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je zeker gelijk in. Dit was een probeersel om te kijken hoe die gimbal werkte, Gebruik mijn mavic vooral om foto's te maken. Weet niet of ik het mag sharen maar op www.instagram.com/jeffreyelshof staan wat foto's.

Wil overigens wel wat meer met video gaan doen maar wacht even tot ik op een mooie locatie gestrand ben 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Mooi @qless! Zwart-wit omzetting werkt goed!

Ik heb gister mijn Phantom 4 ingeruild voor de Mavic Air. Heerlijke drone, deze week gauw wat meer mee vliegen!

Nikon D600 | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Acties:
  • +6Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Even nieuw leven inblazen! Jammer dat het in dit topic vrij rustig blijft, vind dronefotografie echt een van de leukste vormen van fotografie :)

Net terug van vakantie, om te beginnen deze plaat. Speciaal omgereden om het viaduct van Millau(hoogste brug ter wereld) vast te leggen. Helaas geen ideale weersomstandigheden...

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:12
Erg mooie beelden in dit topic zover! Hieronder een video die ik gemaakt heb van beelden geschoten dit voorjaar in de UK, Lake District.

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:47

Deathchant

Don't intend. Do!

@tweakertjee Op de een of andere manier "pakt" het filmpje me. Mooie beelden en mooi in elkaar gezet. Heb je veel werk eraan gehad? Ik ben echt totaal geen video-expert, maar het lijkt op enkele seconde footage en dan een overgang naar de volgende.
Ik heb sowieso een zwak voor dit soort landschappen, ik kom al ja-ren in Schotland en ik kan niet wachten totdat ik ook eens zoiets kan doen. Moet ik obviously wel de drone gaan kopen :P

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:12
quote:
Deathchant schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:38:
@tweakertjee Op de een of andere manier "pakt" het filmpje me. Mooie beelden en mooi in elkaar gezet. Heb je veel werk eraan gehad? Ik ben echt totaal geen video-expert, maar het lijkt op enkele seconde footage en dan een overgang naar de volgende.
Ik heb sowieso een zwak voor dit soort landschappen, ik kom al ja-ren in Schotland en ik kan niet wachten totdat ik ook eens zoiets kan doen. Moet ik obviously wel de drone gaan kopen :P
Nee, ik ben er niet super lang mee bezig geweest. Ik ben in middels redelijk bekend met Final Cut Pro, dus dat ging redelijk soepel. Het maken van de beelden koste me veel meer tijd -niet dat het vervelend was-.
Op het moment dat ik aan het vliegen ben heb ik nog geen duidelijk beeld van wat ik wil dat het resultaat wordt. Hierdoor heb ik erg veel beelden waarvan ik er maar een klein aantal kan gebruiken.

Dit jaar was ik voor het eerst in de UK en de landschappen hebben me positief verrast! Schotland is meer van dit soort landschappen maar dan groter en ruiger geloof ik. Staat zeker nog op m'n lijstje.

Misschien is de nieuwe, vandaag aangekondigde, Mavic Pro wat voor je? Zelf heb ik een Phantom 4 Pro sinds eind 2016, een geweldige drone maar erg onhandig om mee te nemen. Zeker tijdens een flinke wandeling.

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

sys64738

Press play on tape

@jd1987 Super plaat. Millau lijkt me zo tof om nog een keer heen te gaan. Ben dit jaar over Point Normandie gereden maar helaas geen tijd om lang rond te hangen daar. Mooi overzicht zo.

@tweakertjee Mooi hoor. Prima beelden en keurig geedit. Lake District staat hoog op mijn verlanglijstje (samen met Shotland).

gijspeijs.com | 500px | Flickr | GX8 - Oly 40-150mm F2.8 - Lumix 12-35mm F2.8 - Lumix 20mm F1.7 II - Oly 45mm F1.8

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True