Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• caddywouter
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 14:05
Beste Tweakers;

Voor mijn vriendin ben ik zoekende naar een goede camera. Ze doet een opleiding tot kunstschilder. Van tijd tot tijd is het daarom nodig om foto's te maken zowel binnen als buiten. Kleuropbrengst en voldoende optische zoem is voor haar belangrijk.

Budget: tot maximaal 500euro.

Belangrijk:
- zowel buiten als binnen fotograferen
- goede kwaliteit foto's waarbij kleuropbrengst

Twijfel tussen de volgende camera's:
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-HX400V
pricewatch: Canon PowerShot SX60 HS

Twijfel beide modellen uit 2014> is vrij oud?

en wellicht een spiegelreflex camera:
pricewatch: Canon EOS 1300D + 18-55mm f/3.5-5.6 + 8GB SD + 100EG Tas Zwart

mijn vriendin is geen fotograaf wel goed inzicht voor licht en compositie, wat zullen jullie aanraden?

De twijfel zit tussen een spiegelreflexcamera waarbij de mogelijkheid is om in de toekomst te kunnen uitbreiden of een bridge camera welke over voldoende capaciteit beschikt.
Ik ben benieuwd naar jullie deskundigheid/ervaringen en advies, wellicht zoek ik het in de verkeerde hoek en is een andere camera aan te bevelen?

Alvast bedankt voor de reactie?

Gr

Wouter

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:03

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is het om fotos van haar werk te maken of om fotos te schieten om te schilderen?

www.maartendeboer.net
1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• caddywouter
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 14:05
voor beide;
Maar om te beginnen voor maken van foto's van een model in de ruimte. Deze staan ongeveer 1,5 uur; daarna is handig om een foto te maken om daar verder van te kunnen schilderen.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16-08 00:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Als je veel optische zoom wilt kun je voor dat geld denk ik beter voor een compact- of bridge camera gaan. Systeem/dslr komt voor dat geld vaak met 'slecht' 3x met de kitlens. Voor een beetje zoom ben je zo nog een keer dat bedrag kwijt.

Het lastige van nietsdoen is dat je nooit weet wanneer je klaar bent.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True