Eizo FS F760iW 21" kapot, is er nog iets mee

Pagina: 1
Acties:

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Op de zaak hebben we 2 van deze 21" monitoren, de een raakt telkens zijn instellingen kwijt en de ander valt uit bij het omschakelen naar MS-dos mode, zijn dit bekende problemen en zijn deze simpel op te lossen ? ik kan 1 van de 2 waarschijnlijk voor een zacht prijsje kopen >:) maar ik moet wel weten of het de moeite waard is.

voor sommige: ik heb de "UTFS" gebruikt... >:)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Heb je het scherm al op een andere pc geprobeerd?

Misschien zijn ze wel helemaal goed. ;)

• Karel2001
een hele goeie! ze zijn door onze TD getest dus mag ik aannemen dat ze op meerdere PC's zijn getest. wat zijn de specs van deze schermen ? ik kan er niets over vinden

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Eizo FS F760iW

Afbeeldingslocatie: http://www.eizo.com/products/discontinued/crt/f760i-w/images/photo.gif

CRT Size 55 cm (21 inch) class, 90° deflection Invar Shadow Mask
CRT Phosphor Pitch 0.31 mm (Dot)
CRT Surface Treatment Dark face, anti-static electricity, anti-reflective ErgoCoat®
Scanning Frequency H: 30 - 78 kHz, V: 55 - 90 Hz
Sync Input Signals Form Separate, TTL, positive/negative, Compsite, TTL, positive/negative Composite, Sync. on Green
Video Input Signals Form Separate RGB, Analogue, positive (0.7Vp-p/75ohm) Separate RGB, Analogue, plus Compsite-Sync. on Green
Standard Display Size 380 mm (H) x 285 mm (V)
Recommended Resolution 1600 dots x 1200 lines
Microprocessor Control Picture Geometry and Color Control, PowerManagerTM
Power Save Mode 1 90% reduction
Power Save Mode 2 93% Reduction
Video Bandwidth 200 MHz (at 30Vp-p)
Dimensions 500 mm (W) x 535 mm (D) x 486 mm (H)
Net Weight 35.0 kg
Safety Standards TÜV Rheinland/Ergonomic (including MPR-II), TCO 1992

Gewoon bij discontinued models kijken ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Dat ie de instellingen kwijtraakt komt waarschijnlijk door een batterijtje wat je relatief makkelijk kunt vervangen, uitvallen in DOS-modus lijkt me een groter probleem, die zal ik dus zeker niet nemen.

Systeemspecs
PV Installatie

• Karel2001
zijn toch wel aardige specs :P is er iemand die dit scherm gebruikt ? graag wat ervaringen met dit scherm...enne wat zou die kunnen doen op 1280 x 1024..85Hz of zo ?

Verwijderd

Ja, ik heb een F760-iW.
Mooi scherm, maar wel een beetje achterhaald. Vooral qua prijs dan...
En sinds ik Riva video kaarten gebruik zit ik altijd te klooien met frequenties om het scherm full size te krijgen.
Slecht in bepaalde (meestal iets lagere) frequenties lukt me dit. Gebruik ik de standaard rates dan heb ik meestal zwarte balken boven en onder in beeld. En dat is natuurlijk zonde van zo'n mooie 21".
Iemand hiervoor een oplossing?

Of zou soms bij mij soms om een leeg batterijtje gaan?
(Geen idee of dit erin zit, maar zo ja, qua monitor leeftijd zou dit absoluut op kunnen zijn)
Ik heb net nog eens een instelling veranderd, vervolgens mijn scherm grootte aangepast op de Eizo zelf (naar full size). Even een andere resolutie gekozen en weer terug en weer was die aanpassing op de Eizo weg en had ik dus weer zwarte balken.

Ik zag dat je nu een andere Eizo 21" hebt, maar dat probleem ken en heb ik dus niet.
Wellicht dat we verder nog wat ervaringen kunnen uitwisselen, want ik ben nog nooit iemand anders met een Eizo 21" tegen gekomen.
Hoi, RayUno

• Karel2001
ik ga zaterdag effe met een vriend die Eizo F77 open maken...volgens hem (hij weet meer van monitoren) kunnen we nog wat instellen d.m.v. schroefjes en andere zooi. Als ik het echt niet goed krijg gooi ik h'm maar weg.

Verwijderd

Laat je nog weten of je dan ook ergens een batterij tegen komt? Dank.

Mijn F760iW onthoudt dus niet de verticale en horizontale aanpassingen die ik maak.
Echter de 3 voorkeur instellingen die je voor op de monitor kan kiezen onthoudt ie wel. Althans de kleur, helderheid etc.
Alles zo te zien, behalve dus de H en V aanpassingen.
Dus hopelijk kom je 2 batterijen tegen :)

Hoi, RayUno

• Karel2001
nee geen batterij in de monitor! ik heb nu trouwens een andere Eizo F77 21" en dat is echt een perfect beeld >:) die andere F77 was niet te maken..
Pagina: 1