Verbindingsbalk (connection bar) verdwijnt telkens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Topicstarter
Mijn vraag:

Telkens als ik in Hyper-V een Windows Server 2016 installeer (als VM dus), verdwijnt na een tijdje de verbindingsbalk en is deze niet meer terug te halen. Ctrl + alt + home werkt dan ook niet meer. De "pause" knop heb ik niet op het toetsenbord van m'n laptop. Een ontzettend vervelend probleem. Een workaround die ik heb is maar de verbinding te verbreken (via start menu en dan "disconnect" kiezen), zodat ik in ieder geval naar m'n host kan.. Wat opvallend is, is dat als ik terug naar m'n host ga en vervolgens m'n VM weer open, m'n Windows Server vergrendeld is. Dan is de hele balk bovenin weg en is niet meer terug te krijgen. Dat betekent dus dat ik m'n hele Windows Server af moet sluiten om weer iets te kunnen doen bij m'n host (of ik moet "Disconnecten"..). Het probleem treedt niet op met bijvoorbeeld openSUSE Leap als VM. Ik ga kijken of ik het probleem ook op m'n desktop kan reproduceren.

Voor de duidelijkheid: het gaat om deze 'balk' bovenin:

Afbeeldingslocatie: http://images.concurrency.com/2012/06/image14.png

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10 1709

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • De verbindingsbalk (connection bar) pinned en unpinned; zelfde probleem
  • Hyper-V als onderdeel opnieuw geïnstalleerd op m'n host; werkt niet
  • Als optie niet "mijn instellingen opslaan" aanvinken wanneer je je VM op full-screen wilt draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-02-2018 15:03 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Heb geprobeerd om het probleem te reproduceren op m'n desktop, en als ik nu dit bericht typ en ik ga daarna weer terug naar m'n VM (WS 2016) is WS helemaal niet vergrendeld en is dus ook de balk er gewoon nog. Klinkt heel erg raar. Dat is ook het rare; op m'n laptop vergrendeld 'ie zichzelf wel en daardoor verdwijnt die balk. Welke richting moet ik dan zoeken?

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-02-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij VMWare is er een optie om het systeem automatisch te vergrendelen als de console wordt gesloten (vereist wel de VMWare Tools). Heeft Hyper-V een vergelijkbare optie? Zou per VM in te stellen moeten zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je al eens op die punaise geklikt? Die is er voor bedoeld om de balk vast te zetten
Btw: even je muis hoveren in dat gebied brengt 'm niet terug?

[ Voor 26% gewijzigd door Brahiewahiewa op 15-02-2018 05:48 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Brahiewahiewa schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 05:46:
Heb je al eens op die punaise geklikt? Die is er voor bedoeld om de balk vast te zetten
Pssst, staat in de OP:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- De verbindingsbalk (connection bar) pinned en unpinned; zelfde probleem

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-09 20:00
Misschien ooit het volgende vinkje aangeklikt?

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/RJufp.png

[ Voor 39% gewijzigd door Endpoint op 15-02-2018 10:47 . Reden: Verkeerde link ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:49:
Bij VMWare is er een optie om het systeem automatisch te vergrendelen als de console wordt gesloten (vereist wel de VMWare Tools). Heeft Hyper-V een vergelijkbare optie? Zou per VM in te stellen moeten zijn.
Nee, die optie is er niet bij Hyper-V.
Brahiewahiewa schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 05:46:
Heb ik inderdaad dus al geprobeerd.
TomdeJ schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:46:
Misschien ooit het volgende vinkje aangeklikt?

[afbeelding]
Dat is via RDP, en niet via console (zoals ik m'n VM's start) als ik het goed heb.

En nog wat anders: gisteren geprobeerd het probleem te reproduceren op m'n desktop en daar werkt het gewoon prima en wordt er helemaal niets vergrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Ben weer een stukje verder: het probleem treedt alleen op als ik Guest Services (geïntegreerde drivers) inschakel. Alleen dan vergrendeld m'n WS16 dus en verdwijnt daarmee ook de verbindingsbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gebruik je ook de enhanced session daarbij? Die lockt ook de console, en is in feite een RDP sessie vanuit de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Kaalus schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:31:
Gebruik je ook de enhanced session daarbij? Die lockt ook de console, en is in feite een RDP sessie vanuit de console.
Je bedoelt denk ik of ik m'n VM's start via de console (de normale weg) of via RDP? Maar het is toch raar dat ik dit issue niet op m'n desktop heb, en alleen bij Windows Server 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Je bedoelt denk ik of ik m'n VM's start via de console (de normale weg) of via RDP? Maar het is toch raar dat ik dit issue niet op m'n desktop heb, en alleen bij Windows Server 2016?
Niet helemaal. De console van Hyper-V bied 2 mogelijkheden van verbinden, namelijk de kale console en de "enhanced session". Die laatste werkt net anders en gebruikt onderwater echt RDP. Zou dus kunnen dat je het daar wel mee had en met de kale console niet.

Dat het op je server wel is en op je desktop niet zegt niet zoveel. Het kan een eenmalig bugje in die specifieke installatie zijn. Ook lopen de releases van Server 2016 en Windows 10 niet meer synchroon, 10 zit al op 1709 waar Server 2016 afaik met de GUI nog op 1607 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Topicstarter
Kaalus schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:21:
Niet helemaal. De console van Hyper-V bied 2 mogelijkheden van verbinden, namelijk de kale console en de "enhanced session". Die laatste werkt net anders en gebruikt onderwater echt RDP. Zou dus kunnen dat je het daar wel mee had en met de kale console niet.

Dat het op je server wel is en op je desktop niet zegt niet zoveel. Het kan een eenmalig bugje in die specifieke installatie zijn. Ook lopen de releases van Server 2016 en Windows 10 niet meer synchroon, 10 zit al op 1709 waar Server 2016 afaik met de GUI nog op 1607 zit.
Met "enhanced session" krijg je toch alleen als je Guest Services hebt ingeschakeld? Want dat probleem krijg ik nu dus niet als ik Guest Services simpelweg uitgevinkt laat.

Ik bedoel letterlijk m'n desktop :p. M'n pc thuis (met ook Windows 10 1709) waar Hyper-V op draait heb ik nergens last van. Die pc thuis, is een desktop. Met m'n laptop (waar dus ook Windows 10 1709 op draait) heb ik het probleem dus wel. Dat bedoelde ik.

Pagina: 1